Hei!
Kjøpte nylig en maskin på outlet fra Elkjøp til ca. 15 000 kr.
Det viste seg imidlertid at de hadde sendt meg feil maskin, en vesentlig billigere og eldre modell som lignet på den jeg egentlig hadde kjøpt. Denne maskinen ble etter treg kundeservide omsider sendt i retur etter en uke. Elkjøp beklaget seg med at en annen kunde hadde levert de feil PC i første omgang, og at dette var grunnen til at jeg også fikk maskin av dem. Ok, mennesklig svikt er lov, men de kunne jo tatt seg bryet med å sjekke at de sendte riktig modell i første omgang! Fikk heller ingen tilbud om å få maskinen jeg egentlig skulle ha, og at retur av penger kunne først leveres når de hadde motatt den gamle maskinen.
Uansett måtte jeg ha en maskin til arbeid, og kjøpte meg en tilsvarende modell. 2,5 uker senere er jeg fortsatt 15 000kr fattigere, noe som har begynt å påvirke meg økonomisk for denne måneden. Kundeservice hevder det tar 2-3 uker å behandle en retur. Jeg mener dette er ganske lenge når de ikke engang kan tilby et alternativ, og for en feil de har gjort.
Noen som vet hvor lang tid man har på å tilbakebetale pengene?