Gå til innhold

Jovjo

Medlemmer
  • Innlegg

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jovjo

  • Bursdag 01. feb. 1991

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

1 091 profilvisninger

Jovjo sine prestasjoner

1

Nettsamfunnsomdømme

  1. Torrent bruker jeg ofte, men filmen jeg vil se finner jeg ikke som torrent. Jeg ønsker å se The Last Rider, en dokumentar om sykelisten Greg LeMond.
  2. Hvordan fikk du det til? Telefonnumret er det som stopper meg. Har ikke et amerikansk et.
  3. Hvordan får du penger på kontoen? Kan vel ikke legge til norsk VISA eller?
  4. Var det jeg tenkte også. Kan det funke med et VISA eller MasterCard gavekort man får kjøpt i butikken?
  5. Hei Jeg har instalert Express VPN på min PC. Planen var å leie en film på YouTube som ikke er tilgjengelig i Norge. Jeg har derfor satt VPN på USA. Alt funka fint, jeg fant filmen, men fikk problemer da jeg skulle betale. Fordi jeg brukte en norskregistrert PayPal konto for å betale. Noen som vet om det fins en vei rundt dette problemet?
  6. Det er den svarte tingen på bildet. Den med metallbøylen. Ny pæreholder har jeg, men det var en kabel som var nærmest bortrusta under der som måtte byttes. Jeg har byttet kabelen, men må også bytte den sorte tingen.
  7. Hei Jeg må fikse det ene nummerskiltlyset på bilen min. I den forbindelse lurer jeg på hva denne delen heter. Må ha en ny en. Takker for all hjelp
  8. Har undersøkt en del i dag. Fikk låne et multimeter. Batteriet viste 12,51 V i dag, uten at jeg hadde gjort noe som helst siden jeg parkerte bilen i går. Jeg forsøkte da å starte bilen, startet uten problemer på første forsøk. Jeg kjørte den så ut av garasjen og satte på alt som trekker strøm; nødblink, stereo, luftsirkulasjon på full styrke, langlys og vindusviskere. Ingen problemer da heller. Verken med eller uten at jeg trykket inn gassen. Jeg sjekket så volten på batteriet mens motoren gikk, 14 V. Så jeg tror ikke det er noe galt med dynamoen. Jeg slo så av motoren og startet med en gang igjen, uten problemer. Vi kjørte oss en tur på en halvtime, ingen problemer. Da vi kom hjem leste jeg av volten på nytt mens motoren gikk,viste da 13,50 V. Jeg stusser litt på at den hadde gått ned med 0,5V. Leste av på nytt igjen etter at motoren var slått av og bilen parkert i garasjen. 13,01 V. Så det virker jo som om at batteriet skal være i orden da. Totalt startet jeg bilen tre ganger i dag, helt uten problemer. Jeg får ta en prat med verkstedet på mandag.
  9. Batteripolene er godt festet. De renset jeg for noen uker siden. Jeg skal få verkstedet til å sjekke dynamoen når de har bilen inne for å bytte bremserør. Jeg har ikke voltmeter selv.
  10. Hei Dette gjelder en Volkswagen Polo 6N 1,4L bensin fra 1999. Vi fikk plutselig ikke start på bilen da vi skulle hjem fra butikken i dag. Alt virket normalt. Lysene og luftsirkulasjonen startet som vanlig, men vi fikk altså ikke start på motoren. Batterilampa lyste. Etter litt om og men fikk vi start, men da stoppa motoren når vi kjørte. Vi hadde på luftsirkulasjonen og viskerne. Etter det fikk vi ikke start lengre. Vi fikk så starthjelp med startkabler og en annen bil. Da startet bilen med en gang, men den stoppa med en gang gasspedalen ble trykt inn. Vi fikk start med en gang etter det, da uten startkabler. Bare ved hjelp av eget batteri. Etter det gikk bilen som normalt. Vi fikk kjørt hjem med lys, luftsirkulasjon og viskere på. Batterilampa lyste ikke. Jeg fant ut mens vi forsøkte å få start at sigarettenneren var trykket inn. Kan den ha trukket strøm mens vi var inne på butikken. Bilen var slått av da. Kan det være så enkelt som det? Det jeg stusser på er at vi hadde lys som vanlig når vi forsøkte å starte. Skal ikke lysene bli svakere hvis batteriet er flatt? Jeg får det ikke helt til å stemme at dette skyldes flatt batteri. Hva tenker dere? Så til batteriet. Det batteriet vi har nå har følgende spesifikasjoner; 12V, 54 Ah, 500 A (EN). Det er et Biltemabatteri fra 2019. Artikkelnummer 80-2543 Når jeg søker på samme artikkelnummer som det står på batteriet inne på Biltema, får jeg beskjed om at batteriet ikke passer. Det batteriet Biltema foreslår når jeg søker på regnummer har følgende apesifikasjoner; 12V, 50 Ah, 450 A (EN). Artikkelnummer 80-2501. Har disse forskjellene noe å si? Vet ikke om det har noe å si, men bilen har vært på EU kontroll i dag. Vi må bytte ett bremserør og ett nummerskiltlys. Altså ikke noe med batteriet. Sjekkes noe med batteriet på EU kontroll? Takker for all hjelp 😊
  11. Det jeg håper på da at lyden skal være normal. Var ute å kjørte en liten tur i går også. Ikke noe uvanlig da heller. Jeg kjenner at veivhusventilasjonen blir varmere nå etter at jeg renset den grundig. Jeg regner med det kommer av at det er lettere for oljedampen å gå gjennom veivhusventilasjonen nå.
  12. Jeg har i dag montert nyrenset veivhusventilasjon. Jeg har også sjekket alle tennpluggene, de var fine. Jeg fikk relativt lett start på bilen i dag. Jeg har ikke kjørt noe, bare stått på tomgang. Jeg hører en brummelyd fra oljepåfyllingslokket når jeg tar det av mens motoren går. Jeg har hørt at det er tegn på noe, men husker ikke hva. Noen som vet? Edit: Vi endte med å kjøre oss en kort tur på ca. 12 km i dag. Merket ikke noe uvanlig.
  13. Takk for alle svar. Jeg har en slik bok som det blir lenket til lengre oppe. En ting til. Kan bilen stå en stund uten olje? La oss si opptil 2 uker. Siden jeg gjør dette selv så er det slett ikke sikkert det går lile fort som for proffer. Bilen skal selvsagt ikke startes uten olje. Den står forresten ute på Østlandet. Er jo et veldig jojo vær for tiden, med plussgrader til minusgrader og en del nedbør.
  14. Takk. Jeg skal kjøpe en momentnøkkel på Biltema så jeg får riktig moment.
  15. Nytt spørsmål her: Jeg ser på tennplugger på Skruvat.no. Fant disse: https://www.skruvat.no/Tennplugg-P302075.aspx Det står følgende om dem: Elektrodeavstand må stilles for gassdrift. Hva betyr det? Kan jeg få kjøpt tennplugger hvor jeg ikke må stille på noe?
×
×
  • Opprett ny...