Gå til innhold

Svein M

Medlemmer
  • Innlegg

    11 250
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Svein M

  1. Fant en side her som sier at DAB trenger færre sendere. Det er også et stort poeng dette med antall kanaler. Så det er nok rimligere og gir mange flere kanaler. Jeg mener også å huske at DAB har en fordel der det er refleksjoner via fjell, slik at dekningen kan være bedre mange plasser (eller færre sendere).

    Sitat

    NRK P1 is the radio station that is required by the government to cover “everyone in Norway” via FM. 1,111 transmitters are needed to do so. But how many is everyone? These 1,111 transmitters cover “99.95%” of the population in mono, given that they have a receiving outdoor antenna 10 meters above ground level. Almost no one has installed such antennas, so this is not a good nor accurate nor user friendly way of measuring coverage.

    The DAB 99.5% indoor coverage corresponds to the FM 99.95% outdoor 10 meters above ground level coverage, and is a better and more precise way of measuring. 

    Sitat

    The 765 DAB transmitters broadcast from 765 sites (“towers”), and each and every transmitter transmits up to 20 radio stations. The radio stations are all the same throughout the country, but some regional content differ throughout the day on certain radio stations (made possible by using seven multiplexes – all 765 transmitters could however have been configured to one multiplex).

     

    The 1,111 FM transmitters on 1,111 sites do transmit one radio station only, to the same amount of people.

    https://www.garfors.com/post/dab-vs-fm-coverage-comparisons

    • Liker 1
    • Innsiktsfullt 1
  2. Jeg kan forstå at en ville bytte til DAB+ fra FM. Det er plass til mange flere kanaler og en slipper støy ved dårlige signaler.

    Fra NRK:

    Sitat

    HVORFOR DAB?
    Digitalisering gjør det mulig å gi et bedre radiotilbud til HELE
    landet. Med DAB får vi mange flere kanaler sammenlignet med FM:
    Vi går fra 5 til 25 riksdekkende kanaler. I tillegg gir DAB støyfri
    lyd, bedre mottak av signaler i bil og nye funksjoner som tekst-
    og billedstrømmer på radioapparatet.

     

    • Liker 2
  3. Jeezebel skrev (12 timer siden):

    Hvem eller hva er «epstein-class»?

    At its core, the “Epstein Class” refers to a network of politicians, financial titans, business executives, and cultural influencers whose wealth, social connections, and institutional access allow them to operate with a sense of impunity. These individuals frequently appear in official records, interviews, flight logs, complaint filings, and other documentation related to Jeffrey Epstein, yet few face meaningful legal consequences. For many voters, this phrase captures the sense that the elite inhabit a parallel system, where status and privilege shield them from accountability.

    • Innsiktsfullt 5
  4. eisa01 skrev (1 time siden):

    Merkelig at det ikke er den popupen de serverer folk, hadde godtatt 3/4 der. Slettet kontoen min nå, de brukte nesten to uker på takeout-forespørselen

    Jeg har ikke abonnement på VG.no, og avisen viser gratis sidene enten en er innlogget eller ikke. Så jeg går ut fra at dette med annonsevalg ikke påvirker de uten abonnement ennå.

    Om hvilke data som deles med tredjeparter skriver Schibsted dette:

    Sitat

    Det er fire ting vi deler: 

    - Enheten din - for eksempel hva slags mobil du bruker
    - Nettleseren - altså om du bruker Safari eller noe annet
    - IP-adressen, som viser omtrent hvor i landet du er
    - Og hvilke sider du leser i våre aviser

    For eksempel får annonsørene vite at jeg bruker Safari på iPhonen min, at jeg er i Oslo-området og leser veldig mye forskjellig av journalistikken fra Schibsteds mediehus.

    Det er egentlig det personaliserte annonser handler om.

    Vi har en rekke tiltak på plass for å sikre personvern for våre brukere, og for å sørge for kontroll på våre kunders data. Herunder sikrer vi kontroll på hvilke tredjeparter vi samarbeider med. Det understrekes at vi ikke selger noen av våre brukerdata til andre aktører, og at tredjeparter ikke får tilgang til sensitive data, eller identifiserbar informasjon.

    Vi deler ikke navn, e-postadresse, telefonnummer eller kundeopplysninger fra Schibsted-kontoen din for målrettet annonsering.

    Det er ingen som kan identifisere deg, og det er heller ikke det som er formålet.

     

  5. Det virker som om det er Project 2025 folkene som har tatt over det republikanske partiet. Og at det er vel så mye de som Trump som er problemet. Det er veldige dårlige utsikter for fremtiden for USA dette her.

    • Liker 2
    • Innsiktsfullt 2
×
×
  • Opprett ny...