Jump to content

Navidos

Medlemmer
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Hei alle sammen jeg har hatt et problem med min ford transit connect 2016 varebil med at det blir kondens i lasterommet. Dette er da på taket på innsidenslik bildet viser. Bilens garanti går ut i mai dette året. Jeg overtok bilen for 2 år siden. Jeg har hatt bilen inne for service en gang før hvor de tettet plugger (der hvor takfestet er), men har opplevd nå igjen i vinter at det blir kondens. Det er ikke noe vått i bilen som gjør dette. Har dog to hunder som sitter der i buret når jeg kjører litt. Men dette skal ikke være hovedårsaken. Så jeg lurer på..er det noen her som vet rettigheter ved dette? Kan jeg kreve at Ford isolerer taket? Kan det være at varmluft fra kabinen går ut til lasterommet når jeg har på varmluft og at dette i kontakt med metallet som er kaldt skaper denne kondensen?
  2. Ingen problem å vaske med varmt vann...det er faktisk det man bør gjøre, for ellers fryser det fort..da mener jeg ikke varmt varmt..men at det er litt varmt...spesielt understellet bør være med varmt vann for å løse opp skitten lettere. Såpe derimot bør ikke brukes om vinter. Tipper at det blir denne: https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-str%c3%b8mgenerator,-HG-3000/p/Pr409411000 Er det noen som har erfaring med aggregat i bilen? Med tanke på eksos..bare å føre eksoslukta gjennom en eksosslange og ut av bilen?
  3. Glemte jo nevnte flere ting her. For det første så er det ikke vits hvis man har en enebolig med tilgang til feks utekran eller noe. Da er det selvfølgelig mer lettvint å gjort det hjemme. Men her i Oslo må jeg slik som mange andre parkere ute og jeg bor i et borettslag. Eneste muligheten er en vaskehall. Derav kom tanken til denne ideen. Poenget var ikke å kjøre rundt med vann. Men at når man feks har brukt bilen en dag..og kommer hjem til der man bor så kan man bare stikke kjapt innom i leiligheten med dunkene..fylle de opp med varmt vann for så vaske bilen etter bruk hvis bilen har blitt skitten. Man kan ha tomme dunker i bilen og bare fylle opp overalt og bruke med engang. 3 dunker holder til 10 minutter med spyling. Man kan selvfølgelig stikke innom en vaskehall, men det blir aldri det samme som å gjøre det selv..spesielt med tanke på understellet da man kan ha vinkel dyse etc slik at man når frem..og ikke minst tidspresset man har i en vaskehall. Koster mye i en vaskehall også hvis man skal stikke innom feks 2 ganger i uka. For å unngå at vannet i ettertkant fryser på bilen etter at man har spylt så kan man blåse bilen med feks en hundeblåser med varme. Jeg har en kraftig hundeblåser og har prøvd det på min bil..blåser bort alt av vann med engang. Men å bruke forvask med skum etc om vinteren i -20 fungerer dårlig. Det fryser til is ganske raskt de 4-5 minuttene man må la det virke. Da må man være ganske så kjapp. Det viktigste er å få bort saltet og da med varmt vann om vinteren spesielt. Joda..kanskje litt jobb..men alt trenger ikke å være så lettvint hele tiden for min del. Så lenge effekten er svært god så vil man jo vinne mye på det tror jeg. Men fortsatt så har jeg ikke løst dette med hva slags aggregat som er best å bruke i slike tilfeller. Kjell company selger jo også vekselrettere med opptil 2500W. For slik jeg forstår så avgir et vanlig aggregat eksos når det er bensin/diesel drevet? Da kan man jo ikke ha døren lukket med aggregatet på. Finnes jo haugevis av aggregater på finn til rundt 1-2K ihvertfall. Tenkte kanskje noen hadde erfaringer de ville dele.
  4. Nei den trenger ikke pumpe.....jeg testet min også uten pumpe..men da må man gi spyleren drahjelp ved at det er vann inn i slangen til en viss mengde..eller så å si full før den klarer å dra. Det gjør bare jobben enklere å ha en pumpe . Har lekt med denne tanken en stund. Er veldig opptatt av å fjerne skitt fra understellet..spesielt om vinteren. Kjøre på med varmt vann da. Noe rundt 50 grader. Ikke altfor varmt for det er ikke bra for en spyler vet jeg. Har også slange som tåler varmt vann.
  5. Leker litt med tanken på å installere en høytrykkspyler i min ford connect. Har jo varebil og det er greit med plass. Har fra før En Nilfisk E145 spyler. Tenkte da at jeg i tillegg må ha et aggregat som har minst 2100W. Så må det være 2-3 stk 20 liters dunker som jeg fyller med vann med pumpe så vannet blir pumpet inn i spyleren. Har testet 1stk 20 liter og det gav meg nøyaktig 3.15 minutter med spyling. Vet at karcher har et mobil system men det koster i overkant av 5000kr inkludert batteriet. Ikke noe skryte av med 120 bar heller. Er det noen som har noen erfaringer/tips med dette som de kunne dele? Er jo ganske digg å bare spyle av bilen..spesielt understellet hvor som helst og når som helst. Om vinteren må man jo ta inn og ut spyleren fra bilen for å hindre frost (Står parkert ute på gata). Tips og erfaringer mottas med takk.
  6. Hehe. Ja løsningen er ikke så god..men mulig jeg ikke gjør dette likvel. Men til slutt. For å koble til strømmen til feks ryggelyset så må jeg ikke borre hull nei, men kabelen til kameraet skal jo føres på utsiden siden kameraet skal være på utsiden av bilen. Kameraet var tenkt å festes på ved tilhengerpunktet. La bildet av bak på bilen: https://ibb.co/0Yhxj6G Takk for tipset Nomore.
  7. Takk for svar Nei men hvis jeg skal koble bak den ene lykten så må jeg borre hull etc karroseriet. Se bildet https://ibb.co/PrnJS7Y Dette er da enden av kabelen som skal inn i tilhengerpluggen. Jeg har bare loddet på en pin der som du ser. Det jeg da lurer på. 1. Er det riktig at det er rød ledning som kobles inn? Er den jeg har loddet på en pin (som jeg tok fra en annen plugg) 2. Hva gjør jeg med den svarte? 3. Hvordan fikser jeg jordet ledning til dette? Grønn på dette området.
  8. Skal aldri bruke tilhenger. Mener du å koble til pin 8? (altså iforhold til diagrammet.
  9. Hallo alle sammen. Jeg har en bil med 13 pins tilhengerpunkt. Er det mulig å få igang et backup kamera for bil ved å koble til en av de punktene? https://i.pinimg.com/564x/e3/54/1a/e3541a027a0e9ba142cae38b11ae4212.jpg Feks kontakt 8 eller 9? Rett og slett føre en strømledning inn der og få det festet inn i en av de kontaktene? Noen som vet? Hvordan løse det isåfall?
×
×
  • Create New...