Jump to content

Trilux

Medlemmer
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Krampe og strips https://no.m.wikipedia.org/wiki/Krampe_(festemiddel)
  2. Sitat: "Det er ganske irriterende å lusekjøre på kveldstid i 50 gjennom en 80-strekning når man vet at det ikke foregår noe anleggsarbeid" Sitat: "btw, egentlig trenger man nødvendigvis å legge seg opp til ordinær hastighet heller, men la si der det er 80>40 så kanskje 50-60 for å ikke "bremse" helt opp." Spørsmål til Mr. M: Hvor lang strekning er det snakk om, og hvor mye tid sparer man ved å kjøre fortere? Eksempel: På en strekning på 1 km bruker man 90 sekunder ved å kjøre i 40km/t. Kjører man 60km/t bruker man totalt 59 sekunder og kan dermed spare 31 sekunder. Kjører man i 80km/t bruker man totalt 45 sekunder og kan spare 45 sekunder. Jo lengre strekningen er jo mer tid sparer man, men samtidig så øker risikoen for at noe skjer. Generelt om det å kjøre for fort: Gevinsten tid spart er ofte veldig liten. Konsekvensen kan bli bot og prikker i førerkort, eller enda værre straff, avkorting på forsikring, eller skyldfølelse hvis det skjer en ulykke og man har kjørt uaktsomt med hensyn til kjøreforhold og skilting. På generelt grunnlag så forundrer deg meg at mange kjører for fort. Tiden man sparer er ofte liten. Da er det bedre å kvitte seg med andre tidstyver i døgnet, enn å prøve å spare inn 2-3 minuttene i trafikken. I trafikken kan det skje ulykker som involverer andre og da er det veldig kjedelig om man ikke fulgte reglene. Selv om det var motparten som havnet i feil kjørefeil kan man få medskyld hvis man har kjørt for fort. Hvis dette er veldig plagsom pga. lang strekning eller lang varighet på veiarbeidet så kan man jo sjekke opp om det finnes en skiltplan som sier at skiltene skal fjernes når arbeid ikke pågår, og ta det derifra.
×
×
  • Create New...