Gå til innhold

Annerledes fotokonkurranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Summa sumarum så kan du dra ut å ta det kjipeste bildet du kan å redigere det ihjel på pc`n for å få det bedre/verre? Litt den som ser sikkert, men cluet er at i denne konkuransen trenger du ikke nødvendigvis å legge for mye arbeid i bildet så lenge du får til å redigere det ihjel i ettertid...

 

Blikke klok på denna æ ass....!!!

Lenke til kommentar
Summa sumarum så kan du dra ut å ta det kjipeste bildet du kan å redigere det ihjel på pc`n for å få det bedre/verre? Litt den som ser sikkert, men cluet er at i denne konkuransen trenger du ikke nødvendigvis å legge for mye arbeid i bildet så lenge du får til å redigere det ihjel i ettertid...
Crap in = crap out. Du vinner ikke denne konkurransen med å redigere ihjel dårlige bilder, de måler ikke antall timer brukt på redigeringen. Jeg tror intensjonen bak denne konkurransen er at man skal fotografere et bra bilde, og perfeksjonere det i software. Det strider selvfølgelig mot enkeltes intensjon om at bildet lages i kameraet, men dette er ikke konkurransen for dem. Det er konkurransen for dem som liker å jobbe med Photoshop og bearbeide bilder. Et dårlig bilde blir ikke bra uansett hvor mye du redigerer det - det kan bli bedre, men ikke bra.

 

Jeg synes det høres ut som et spennende initiativ. Det motiverer til "creative art", med et bilde som utgangspunkt. Mange malere har gjort det samme (uten noen konkurranse som motivasjon), i dag er det naturlig å gjøre dette på datamaskinen...

 

Personlig synes jeg premiene var litt småtriste da de er "systemavhengige", og i en slik konkurranse hadde det gjort seg mye bedre med en skikkelig fotoskjerm til 12-15 lapper som førstepremie enn et DSLR med middelmådig objektiv. Men det er uansett fine premier - selv om jeg ville solgt alle sammen og brukt pengene på noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg syns og konkurransen virker interessant.

 

Folk som ikke liker etterbehandling får det alltid til å høres ut som om photoshop inneholder en form for svart magi som gjør at man ikke lenger trenger å ta gode bilder men kan jukse seg til gode resultater ved å trykke på en knapp i programmet.

I virkeligheten er jo resultatet avhengig av både originalbildet og jobben du gjør med det. Som k-ryeng sier, dårlig utgangspunkt gir som oftest dårlig resultat.

 

Enig i at premiene var litt kjipe, men helt nytt ustyr kan heldigvis selges uten mye tap.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...