Gå til innhold

Nytt studio, nytt actionspill (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wii er jo den konsollen som aller mest bør ha egne spill tilpasset kontrollen. Mange av multikonsollspillene som finnes til Wii er bygget på den tradisjonelle kontrollen i tankene.

 

Om Wii klarer å skaffe seg noen gode spill som ikke er Nintendo sine er det et stort pluss da mange andre produsenter sliter med Wii'en.

 

Om du har lyst til å spille spillet så er det nok bare å skaffe deg en Wii ;) Kan jo ikke gå rundt og klage over at f.eks GTA kun kommer ut på Xbox og PS3, iallefall ikke om det er produsentene som selv ønsker å gjøre det slik.

Lenke til kommentar
Wii er jo den konsollen som aller mest bør ha egne spill tilpasset kontrollen. Mange av multikonsollspillene som finnes til Wii er bygget på den tradisjonelle kontrollen i tankene.

 

Om Wii klarer å skaffe seg noen gode spill som ikke er Nintendo sine er det et stort pluss da mange andre produsenter sliter med Wii'en.

 

Om du har lyst til å spille spillet så er det nok bare å skaffe deg en Wii ;) Kan jo ikke gå rundt og klage over at f.eks GTA kun kommer ut på Xbox og PS3, iallefall ikke om det er produsentene som selv ønsker å gjøre det slik.

 

Tja, synes jeg har irritert meg mer over detmotsatte problemet, at wii-kontrolleren skal brukes til alt mellom himmel og jord. Den er egnet for endel typer kontrollering, for mye annet er den upresis, og det lider endel spill under.

 

Gode spill er alltid positivt, så det er jeg enig i.

 

Og selvsagt kan man klage på ekslusive titler, jeg mener det ikke kommer konsumenten tilgode med eksklusivitet i e fleste tilfelelr, det bare fører til segmentering og mindre konkurranse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Og selvsagt kan man klage på ekslusive titler

Selvsagt kan man klage på det. Men så lenge Wii ikke har lagt opp til å kjøre de samme grafiske spillene som 360 og ps3, så må man også bare pent leve med at Wii kjører sitt eget løp. Det vil av og til gi seg utslag i eksklusive titler, designet kun for Wii.

Lenke til kommentar
Den er egnet for endel typer kontrollering, for mye annet er den upresis, og det lider endel spill under.

 

Gode spill er alltid positivt, så det er jeg enig i.

 

Og selvsagt kan man klage på ekslusive titler, jeg mener det ikke kommer konsumenten tilgode med eksklusivitet i e fleste tilfelelr, det bare fører til segmentering og mindre konkurranse.

 

AtW

Det er nettopp det jeg også mener, derfor trenger den spill tilpasset kontrollen. Det samme kan man jo se på PSP og DS som er såpass forskjellige, mange eksklusiver på hver av de to konsollene. Med tid kan man jo håpe at utviklere klarer å tilpasse kontrollen til spill bedre, og gjøre den mer presis ... DS har jo lidd noe av det samme med spill som første Brain Trainer når det gjelder presisjon, og var mange utviklere som slang på meningsløse touch-funksjoner i spill.

 

Det er jeg også enig i, men spillserier og karakterer som er eid av en konsollutvikler bør være eksklusive og spill som blir gitt ut på vesentlig forskjellige konsoller passer kanskje ikke på de andre konsollene. Også når utviklere som f.eks Tecmo selv bestemmer seg for å lake spill til kun Xbox fordi de mener den hadde kapasitet til å gjøre mye mer en PS2 (og sikkert fordi de ikke helt klarte å konkurrere med Tekken og VF ;) ) så er det ikke i form av sleip markedsføring der de betaler i dyre dommer for å gribbe til seg egne eksklusiver.

 

... men når EA har kjøpt opp hele spillbransjen kommer de til å lage en egen konsoll, og gi ut alle spillene sine eksklusivt til sin konsoll og dermed ta over hele markedet uansett :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Resident Evil 4 til PC i går og prøvde det med en gamepad (fra xbox360en). Det burde i teorien vært greit nok, men kontrollene ble ikke det samme som jeg er vant med fra PS2-versjonen.

 

Om en enkel port fra konsoll til PC med gamepad ikke funker, hvordan kan vi da porte et spill til eller fra Wii? ;)

 

Noen spill klarer seg helt fint (Mortal Kombat: Armageddon for eksempel), men de aller fleste spillene jeg har likt på Wii har vært eksklusive til den konsollen. (Super Mario Galaxy, Excite Truck, Zelda osv). For min del blir wiimote vs vanlig gamepad som å spille et FPS med en flightstick i stedet for mus. Det er mulig, men hvem er sprø nok til å gidde? :)

 

Edit: Når det gjelder dette spillet lover det egentlig bra. Det kan være morsomt å ha flere med seg, og det blir laget altfor få "useriøse" spill. Hva skjedde med spill som Monkey Island, Day of the Tentacle og Sam & Max Hit The Road? Humoren var på topp hele veien, og ingen med vettet i behold tar slike spill alvorlig. Nå for tiden skal spillene bare være seriøse, og selv Sam & Max episodene ble altfor kjedelige for min del. Noe av humoren er jo der fortsatt, men det blir ikke helt det samme. Det er på tide vi får humoren tilbake. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Resident Evil 4 til PC i går og prøvde det med en gamepad (fra xbox360en). Det burde i teorien vært greit nok, men kontrollene ble ikke det samme som jeg er vant med fra PS2-versjonen.

 

Om en enkel port fra konsoll til PC med gamepad ikke funker, hvordan kan vi da porte et spill til eller fra Wii? ;)

 

Noen spill klarer seg helt fint (Mortal Kombat: Armageddon for eksempel), men de aller fleste spillene jeg har likt på Wii har vært eksklusive til den konsollen. (Super Mario Galaxy, Excite Truck, Zelda osv). For min del blir wiimote vs vanlig gamepad som å spille et FPS med en flightstick i stedet for mus. Det er mulig, men hvem er sprø nok til å gidde? :)

 

Edit: Når det gjelder dette spillet lover det egentlig bra. Det kan være morsomt å ha flere med seg, og det blir laget altfor få "useriøse" spill. Hva skjedde med spill som Monkey Island, Day of the Tentacle og Sam & Max Hit The Road? Humoren var på topp hele veien, og ingen med vettet i behold tar slike spill alvorlig. Nå for tiden skal spillene bare være seriøse, og selv Sam & Max episodene ble altfor kjedelige for min del. Noe av humoren er jo der fortsatt, men det blir ikke helt det samme. Det er på tide vi får humoren tilbake. :)

 

Å ikke kunne mappe opp kontrollere er jo en såpass talentløs greia, at det neppe er representativt for spill flest, man kan nesten alltid mappe opp kontrollere selv på spill.

 

Super Mario Glaxy hadde fungert helt fint med vanlig kontroller såvidt jeg kan skjønne. Super maroi kart fungerer bedre med vanlig kontroller osv. Selvsagt ville ikke nintendo portert disse dog, og det er jo noen spill som ikke hadde fungert så bra å portere. Men de fleste spill ntil wii kunne glatt blitt portert til andre formater.

 

AtW

Lenke til kommentar

Super Mario Galaxy kan sikkert bli spillbart med en vanlig kontroller, men hva er vitsen? Du kan spille bilspill med gmaepad om du vil, men det blir ikke det samme som å spille med ratt og pedaler. :)

 

Mario Kart Wii er også mulig å spille med vanlig kontroller, men selv bruker jeg kun rattet som følger med. Det gir meg mye bedre styring og følelse av å kjøre, pluss det er mye enklere å ta triks og gå opp i wheelie med den.

Lenke til kommentar
Super Mario Galaxy kan sikkert bli spillbart med en vanlig kontroller, men hva er vitsen? Du kan spille bilspill med gmaepad om du vil, men det blir ikke det samme som å spille med ratt og pedaler. :)

 

Mario Kart Wii er også mulig å spille med vanlig kontroller, men selv bruker jeg kun rattet som følger med. Det gir meg mye bedre styring og følelse av å kjøre, pluss det er mye enklere å ta triks og gå opp i wheelie med den.

 

Hva er vitsen? Nå har jeg riktinok bare spilt noen galakser i super mario galacy, men kontrollerens akselereometer har stort set bare blitt brukt til å spinne og diverse "kjøresekvenser" det første kunne man like gjerne gjort med en annen kontroller uten at det hadde plaget meg noe, på de andre så er det en hemsko at wii-moten er så upresis, man gjør det dårligere enn man kunne pga manglende presisjon. Ditto med å bruke "ratt" på mario kart. Et ordentlig kontrollerratt hadde kanskje vært noe, men wii-moten er upresis og kronglete å bruke. Jeg er overbevist om at begge de spilene står fint på egne bein også med andre kontrollere, wii-moten er fin til noen ting, men den er overbrukt på Wii.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...