Gå til innhold

TES: Hjelp med mainquest


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg driver og spiller Oblivion på PS3 (Har tenkt til å prøve å få tak i det på PC, men det får vente) og har kommet ca halveis (tror jeg) gjennom main quest. Er nettopp ferdig med å drepe spionene og har gitt "Jearl's orders" til Martin. Eller Jaufrre? Samma det. Jeg snakka med Martin som ba meg finne en "Daedric relic". Dro til et sted øst for Bruma, en shrine.. Azuras shrine, eller noe. Hun sa at hvis jeg drepte noen vampyr-folk i en hule litt bortenfor skulle hun gi meg en relic.

Men da jeg lykkelig uvitende gikk inn i hula, fant jeg ut at jeg ikke hadde nubbesjangs mot de store, sterke vampyr-folka med rustning. Klarte å drepe noen svake uten våpen og rustning, men stakk med halen mellom beina fra de andre. Kan det ha noe med at jeg er lvl 2? så fall, hvilket level BURDE jeg være for å gå inn dit?

Uansett, fant ikke ut noe om det på UESP.

 

En ting til. På UESP stod det at jeg ikke burde velge det beste, eller noe... (Gå inn på http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Blood_of_the_Daedra og se på den lange liste med relics) Skjønte ikke helt dette. Kan noen forklare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, ja, du burde vel egentlig være litt høyere level. For det andre, du vet du kan skru ned vanskelighetsgraden fra menyen? :)

 

EDIT:

 

Du burde forresten også ha med Potion of Cure Disease også ettersom det er en stor sjanse for å bli smittet av vampyrene, og det er et helvete å komme seg tilbake igjen når du først blir vampyr.

Endret av Shtian
Lenke til kommentar

Jaha? Hvor kan jeg skru ned den? (Spiller ikke nå, brodern har okkupert TVen, så får ikke sjekka)

 

Uansett, hvis jeg ikke vil skru på vanskelighetsgraden, hvilket lvl ca burde jeg være..?

 

Og hvor får jeg tak i den potionen? Tipper at jeg får den hos alkemisten i hovedstaden?

 

 

 

Og til dere andre: Noen som veit noe om det jeg skreiv på det nederste avsnittet i mitt første innlegg?

Lenke til kommentar

Jaha? Hvor kan jeg skru ned den? (Spiller ikke nå, brodern har okkupert TVen, så får ikke sjekka)

 

- Det gjør du under Gameplay options hvis jeg husker riktig. Bare gå inn på startmenyen

 

Uansett, hvis jeg ikke vil skru på vanskelighetsgraden, hvilket lvl ca burde jeg være..?

 

- Kommer helt ann på hva vanskelighetsgraden står på nå, men vil anbefale å være rundt level 5 ca :)

 

Og hvor får jeg tak i den potionen? Tipper at jeg får den hos alkemisten i hovedstaden?

 

Kan vel få dem hos omtrent alle alchemists tror jeg, men det varierer fra alchemist til alchemist hvilke potions de har.

Lenke til kommentar
Bra. Takk for infoen.

 

Sitat: En ting til. På UESP stod det at jeg ikke burde velge det beste, eller noe... (Gå inn på http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Blood_of_the_Daedra og se på den lange liste med relics) Skjønte ikke helt dette. Kan noen forklare?

 

Er litt usikker på hva du sikter til, men tror det du er ute etter er at du ikke skal velge å

ofre en artifact som kan komme til nytte for deg. Som f.eks Spell Breaker (Sykt bra skjold) hvis du er melee class.

Lenke til kommentar

OK, skal forklare nærmere. PÅ UESP står det at jeg ikke skal velge den beste relicen når jeg er ferdig med vampyr-questet. Du sier da at jeg "Ikke skal velge å

ofre en artifact som kan komme til nytte for deg. Som f.eks Spell Breaker (Sykt bra skjold) hvis du er melee class." Tror jeg forstår dette, men betyr det at jeg på noen måte kan gjøre questet om igjen, eller gøre noe for å få tak i de andre relicene..?

Lenke til kommentar
OK, skal forklare nærmere. PÅ UESP står det at jeg ikke skal velge den beste relicen når jeg er ferdig med vampyr-questet. Du sier da at jeg "Ikke skal velge å

ofre en artifact som kan komme til nytte for deg. Som f.eks Spell Breaker (Sykt bra skjold) hvis du er melee class." Tror jeg forstår dette, men betyr det at jeg på noen måte kan gjøre questet om igjen, eller gøre noe for å få tak i de andre relicene..?

 

Alle de andre relicene kan du få tak i senere. Du må bare oppsøke alle "alters" rundt om i Cyrodiil og oppfylle kravene ;)

Lenke til kommentar

Uansett, jeg trenger hjelp med et annet quest. Trenger ikke starte et nytt emne bare om det, så jeg poster det her.

 

Jeg har spilt Morrowind noen timer på PC, før jeg ville gjøre noe annet. Jeg er absolutt ikke lei morrowind, men jeg kunne trenge litt variasjon etter så mange timer. Så jeg satt meg ned med min PS3 og begynte å spille Oblivion.Jeg joina Thieves Guild, og questa der.

 

Så kom jeg til et quest hvor det stoppa opp. Arrow of Extrication. Etter å ha kommet ned i grotta, så kom jeg til en dør hvor jeg trengte nøkkel (den første døra som trengte nøkkel, vet ikke om det er fler). Jeg lette og lette og lette, men fant aldri denne nøkkelen. Noen der ute som veit hvor den gjemmer seg? Takk på forhånd.

 

Link til UESP Wiki: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Arrow_of_Extrication

Lenke til kommentar
Hallo.

 

Jeg driver og spiller Oblivion på PS3 (Har tenkt til å prøve å få tak i det på PC, men det får vente) og har kommet ca halveis (tror jeg) gjennom main quest. Er nettopp ferdig med å drepe spionene og har gitt "Jearl's orders" til Martin. Eller Jaufrre? Samma det. Jeg snakka med Martin som ba meg finne en "Daedric relic". Dro til et sted øst for Bruma, en shrine.. Azuras shrine, eller noe. Hun sa at hvis jeg drepte noen vampyr-folk i en hule litt bortenfor skulle hun gi meg en relic.

Men da jeg lykkelig uvitende gikk inn i hula, fant jeg ut at jeg ikke hadde nubbesjangs mot de store, sterke vampyr-folka med rustning. Klarte å drepe noen svake uten våpen og rustning, men stakk med halen mellom beina fra de andre. Kan det ha noe med at jeg er lvl 2? så fall, hvilket level BURDE jeg være for å gå inn dit?

Uansett, fant ikke ut noe om det på UESP.

 

En ting til. På UESP stod det at jeg ikke burde velge det beste, eller noe... (Gå inn på http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Blood_of_the_Daedra og se på den lange liste med relics) Skjønte ikke helt dette. Kan noen forklare?

 

For det første ikke gi bort Azura's Star det er noen av de beste itemene du kan få, gi heller bort wabbajack elns.

 

Angående oppdraget du "må"(burde) være minst level 15 for du begyner på MQ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...