Gå til innhold

Pentax K20D Brukarerfaring


Anbefalte innlegg

Som den mindre fornuftige person eg er, har eg gått til det skrittet å oppdattere frå K10D til K20D, med den begrunnelse om behov for betre ytelse på høg Iso og mulighet for finjustering av AF på dei enkelte objektiva.

Så er då spørsmålet, har så mine behov vorte innfridd, og er det verdt oppgraderinga. Førsteinntrykket er i alle fall positivt, og K20D er eit merkbart bedre kamera enn K10D, uten å seie at K10D er dårlig.

Har no prøvd kamera litt, og K20D er betre på mange felt i forhold til K10D. Her er mine erfaringar så langt.

 

• Betyedeleg forbetring på høg ISO, og eg vil påstå at K20D er 1- 1,5 stop betre en K10D, ubetyedleg reduksjon i bildekvalitet ved ISO 1600, og ut frå mine behov er kamera godt brukbar på Iso 3200. Over har eg ikkje prøvd så mykje enno, men eg trur nok av det vil kreve bruk av Noiseware eller tilsvarande for å gi meg god nok kvalitet.

• Finjustering av AF: Endeleg får eg full utnyttelse av FA*85/1.4 og andre gromobjektiver.. :D

• Meir korrekt eksponering.

• Meir presis AF, som låser raskere.

• Meir detaljer i bilda og betre bildekvalitet.

• Speil slår mindre/stillare enn på K10D,

• SR er meir effektiv, fastare, og mindre hørbar.

• Støvfinneren for CMOS brikka er en kjekk sak som ser om der er støv uten å ta av objektivet. Du berre tar et bilde, og venter litt, så får du opp eit blide over sensor..

 

 

Elles er der mange nye detaljer eg ikkje har fått testa/sett meg inn i enno, så de veit kva eg vil bruke tida mi på dei nærmaste veken.

 

Konklusjon så langt:

 

Er K20D verdt dei 3-4000 meir enn K10D for nye kamerekjøparar. Ja, absolutt om behovet er til stede, men K10D er ikkje blitt noko dårligere etter at K20D vart lansert.

 

Er det verdt å oppdattere frå K10D:

Dei punkta som er opplista er verdt oppdateringa for min del, og K20D er beste Digitale Pentax så langt, uten tvil, elles får kvar enkelt ta stilling til sine behov. Eg er i alle fall storfornøgd så langt. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer ;)

 

Det skulle gjerne ha vært meg, men økonomien tillater det rett og slett ikke, og jeg syns ikke det er nødvendig. K30D derimot skal nok skaffes når den kommer.

 

Det høres bra ut med bildekvalitet og bedre støyegenskaper, spesiellt dette med støy, der har de (hvertfall hatt) litt å gå på. Med det mener jeg for utilgivende K10D er om man ikke eksponerer rett (over) ved bruk av høy ISO.

 

Stillere speil skader ikke, jeg er sikker på at speilet på K10D'en min skremte fulger vekk. Låg i skogen, helt stille og fotograferte noen fugler 15-20m unna, men når jeg uhemmet klikket avgårde bilde etter bilde snudde de seg mot meg og stakk deretter av :)

 

Du får legge ut noen bilder etterhvert.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Jeg er nesten litt redd for å teste det siden det garantert ender opp med at jeg får veldig, veldig lyst på. Prioriteringen er fremdeles en DA* 16-50 så får vi se om det blir nytt hus en gang i framtiden. K30D høres også mer sannsynlig ut for min del.

 

Skulle de mot formodning sjokkere med FF så er jeg der med en gang, kredittkort i hånda.

Lenke til kommentar

Gratulerer!

 

Jeg har mer enn nok med å lære Samsung GX10 å kjenne, men må innrømme at det rykket litt i kredittkortet da K20 D ble sluppet. Jeg investerte heller i et DA* 50-135 objektiv (kjøpt fra Scandinavian Photo) som jeg håper å hente på postkontoret i morgen.

Lenke til kommentar
Stillere speil skader ikke, jeg er sikker på at speilet på K10D'en min skremte fulger vekk. Låg i skogen, helt stille og fotograferte noen fugler 15-20m unna, men når jeg uhemmet klikket avgårde bilde etter bilde snudde de seg mot meg og stakk deretter av :)

 

Den store forskjellen er det nok ikkje, men det er litt stillere..

 

Har foresten ikkje fått brukt kamera så mykje siste veke, pga snøstorm og dårlig vær, samt overboking på kveldstid til andre aktivitetar.

 

Du får legge ut noen bilder etterhvert.

Reknar med du vil ha litt høg ISO bilder?

 

Fekk lasta ned oppdattering på Silkypix (3.0.18) i går, OG den støtter no RAW frå K20D, og her er en liten oppstilling med samme objekt tatt på ISO 200-6400, og eg tykkjer sjølv at resultatet er veldig bra. Har tatt med ISO 4000 og ISO 5000 då det er merkbart betre enn ISO 6400.

 

Alle bilda er tatt i RAW og eksportert til JPG i 50% bildekvalitet/komprimering med Silkypix 3.0.(For å redusere størrelsen) Ikkje spesielt spennande bilde, men forholda er like. :)

Alt av støyreduksjon i kamera og Raw konverter er avslått, og det er ikkje gjort nokon bildebehandling eller oppskarping. Kamera instilt på auto Kvitbalanse, og objektet er opplyst med lysrør.

Exif ligg i blida for dei som er interesert i det. Edit: Exif forsvinner vist har eg funne ut, men eg kan poste den om nokon er interesert.

ISO 200

post-107854-1204982330_thumb.jpg

 

ISO 400

post-107854-1204982354_thumb.jpg

 

ISO 800

post-107854-1204982381_thumb.jpg

 

ISO 1600

post-107854-1204982454_thumb.jpg

 

ISO 3200

post-107854-1204982492_thumb.jpg

 

ISO 4000

post-107854-1204982543_thumb.jpg

 

ISO 5000

post-107854-1204982597_thumb.jpg

 

ISO 6400

post-107854-1204982654_thumb.jpg

Endret av Kaffilars
Lenke til kommentar

Hum,

 

jeg tror at jeg fint ville ha brukt til og med ISO4000 her. Det virker som om støyen er 'finere' å se på enn den fra K10D. Syns støyen der er mer dominerende i bilder.

 

Kunne vært interessant med et bilde av samme motiv med K10D @ ISO 1600.

 

Hvilket objektiv brukte du forresten ?

 

(Skulle du få lyst å gi vekk K20D så tar jeg gjerne imot ;) )

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Hum,

 

jeg tror at jeg fint ville ha brukt til og med ISO4000 her. Det virker som om støyen er 'finere' å se på enn den fra K10D. Syns støyen der er mer dominerende i bilder.

 

Kunne vært interessant med et bilde av samme motiv med K10D @ ISO 1600.

 

Hvilket objektiv brukte du forresten ?

 

(Skulle du få lyst å gi vekk K20D så tar jeg gjerne imot ;) )

 

Mvh,

Beej80

 

Hei igjen.. No har eg lånt bort K10D en til en potensiell kjøper, så eg får i alle fall ikkje tatt bilde av samme oppstillinga med den før etter helga, om eg i det heile tatt får den tilbake då..

Tok samme bilde med samme oppsette med *istDS en, som har samme brikka som K100D en (6MP)..gg K20D har litt mindre støy enn *istDS på ISO 1600 og ISO 3200. Om det av interesse kan eg legge ut desse..

 

Ser for øvrig at bilda eg har lagt ut har litt bakfokus, når eg samanlikner bilda med *istDS en..

 

Når det gjeld objektiv, er det FA*600/4 som er brukt..

Lenke til kommentar

For å teste bildekvalitet på ISO 3200 og ISO 6400 etter støyfjerning, kjørte eg ukomprimerte JPG filer igjennom støyfjerningsprogrammet Noiseware. Resultatet vart då som vist under. Litt rusk på ISO 6400 er der, men til Web eller små utskrifter fullt brukbart.

 

ISO 3200 med Noiseware

post-107854-1204994272_thumb.jpg

 

ISO 6400 med Noiseware.

post-107854-1204994342_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dette ser da veldig bra ut, hvertfall 3200. Er noe smårusk på 6400 som du sier, men jeg syns det ble et meget bra resultat.

 

FA* 600/4 ????? Er du spinnvill ? Den må da (ha) koste(t) en formue!

 

Mvh,

Beej80

 

Vart nok kjøpt brukt for vel eit år sidan, til ein kilopris som ligg under halva av det DA*300/4 er pr kg. Kjøpte den før K10D en, så hadde ikkje eg fått tak i denne, hadde eg vel vore i Nikon eller Canon leiren nå med eit tilsvarande objektiv. Dvs eg hadde nok beholdt *isdDS en i tillegg.

Endret av Kaffilars
Lenke til kommentar

Har vore ute i felten i dag, og må berre seie at eg blir berre meir og meir fornøgd, og har i dag fått meg mine første keepings.. :thumbup:

 

Har og funne ein ny praktisk sak i forhold til K10D en. Du kan få opp to bilder samtidig når en studerer bilder på LCD skjermen, og zoome inn og flytte kvart enkelt bilde inviduelt. Dvs. kjekt å ha for å grovsortere bilder for vraking, eller ved Finjustering av AF.

 

Elles har eg forska litt på LiveView, LV blir aktivert via nedblendingsknappen, og AF aktiverast via AF-knappen bak på kamera. Når en fokuserer med AF-knappen, slår speilet ned og LCD skjermen blir svart, så lenge en trykker på AF knappen for fokusering, når den slippes kommer LV tilbake. En kan zoome inn med 4x og 8x i LW. En kan fokusere manuelt med LV aktivert, og det vil vere til hjelp for dei med manuelle objektiver, men eg vil nok tru at stativet må på plass i desse tilfella..

Har nok og konkludert med at LV ikkje er det som eg kjem til å benytte meg mest av. :no:

 

Litt av dagens fangst..

post-107854-1205098619_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Fin fangst! Virker som om den ser rett på deg. Har du fikset noe på bildet eller er det bare bokeh-en som gjør bakgrunnen (havet) så rart?

Hei

Bildet er ikkje "tukla" med. Croppa og konvertert i Silkypix med litt tilførring av contrast og litt oppskarping, til Jpg. Ingen etterbehandling etter dette. Så bokeh-en er nok berre sann.

Lenke til kommentar

AF-Finjustering:

Fant en artig link for finjustering av AF ved bruk av LV og PC-Monitor. Dette er for Canon 1Ds Mark III, men ut frå det eg forstår skulle ikkje det vere noko forskjell kva type kamera det er, då dette går på at det blir interferens mellom PC monitor og LCD skjerm på kamera når det er i fokus. Her er link. http://www.northlight-images.co.uk/article...adjustment.html.

 

Har testa det på nokre av objektiva eg har, og det ser faktisk lovande ut så langt, men det kan no vere greit om andre tester dette ut og, og kjem med tilbakemeldinger.

 

Elles litt korrigering/tillegsopplysninger ang. LV funksjonen på K20D.

 

I LV modus og AF modus i AF.S vil LV slå seg på igjen med en gang bildet er i focus.

I LV modus og AF modus i AF.C vil LV slå seg på igjen når AF knappen bak på kamera slippes.

 

Dette er en vesentlig forskjell, som gjer LV litt meir anvendeleg en det eg først antok..(Les tidligare tråd)

Lenke til kommentar
er det mulig og oppgradere shoftware på kamera så jeg får norske menyer? jeg har ca 20 språk og velge mellom, men ikke norsk

 

Hei

Pentax har nok ikkje norske menyer, men Dansk og Svensk er alternative språk. På tidligare kamera har det berre vore svensk av nordiske språk, så det er no eit steg i rigtig retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...