Gå til innhold

Sommerjobb hos Google?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Summer of Code er et flott prosjekt etter min mening. Hadde vært moro å være med, men i mitt tilfelle kvalifiserer jeg ikke som student enda, per Googles definisjon.

Google defines a student as an individual enrolled in or accepted into an accredited institution (but not necessarily limited to) colleges, universities, masters programs, PhD programs and undergraduate programs.

Håper Google forsetter med å arrangere GSoC i årene som kommer så man får en sjanse til å bli med. :)

Lenke til kommentar
Sikkert spennende å være med på + veldig god erfaring å skrive på cven. Men om det er for ca 7-8 ukers arbeide så var det forferdelig dårlig betalt.
Hadde jeg nok takket ja til en slik sommerjobb - om jeg hadde vært informatikkstudent. Slik erfaring er uvurderlig, og teller ofte mer enn toppkarakterer i alle fag når man en dag skal søke jobb. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Sikkert spennende å være med på + veldig god erfaring å skrive på cven. Men om det er for ca 7-8 ukers arbeide så var det forferdelig dårlig betalt.

 

Meningen er å rekruttere / inkludere folk i utvikling av fri programvare. Målet er at SoC fungerer som en inngangsportal, dvs. at man håper å få med flere permanent - ikke bare i sommerferien. Da bør ikke pengene være hovedmotivasjonen.

 

Er ikke umulig å ha annen sommerjobb i tillegg, heller.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke Google som skal ha og dra nytte av arbeidet ditt, men de du jobber for (eks. Gnome, Pidgin, KDE ). Google finansierer bare prosjektet.

 

Det som skjer er at mentoren melder fra om jobben du har gjort er god nok, også mottar du pengene av Google.

 

Arrester meg hvis jeg tar feil. :)

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hva slags språk det skal skrives i her....

Det bestemmer du sammen med prosjektet du jobber med

 

Hva slags forkunnskaper krever de, og hvor god må man være for å være med?
5. What should a student application look like?

 

Your application should include the following: your project proposal, why you'd like to complete this particular project, and the reason you're the best individual to do so. Your proposal should also include details of your academic, industry, and/or open source development experience, and other details as you see fit.

Google SoC FAQ

Lenke til kommentar

Ok, ser det er spørsmål om hvor mye man må kunne, samt en håndfull "skremmende" spørsmål fra en som har vært på intervju hos Google.

 

For å svare, så må dere være klar over at Google finansierer prosjektet. Det er ikke Google som velger hvem som skal få delta.

 

Det som skjer, i korte trekk (jf. FAQ), er følgende:

- Alle organisasjonene får tildelt antall prosjekter som Google sponser (eks. GNOME får 10 plasser, Pidgin får 3).

- Studenter søker

- Organisasjonene tar inn studenter etter antall prosjektplasser de har fått tildelt.

 

Med andre ord er det i organisasjonenes egen interesse å velge de beste/mest motiverte etc.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...