Gå til innhold

Company of Heroes tråden.


Anbefalte innlegg

Litt rart igrun at det ikke finnes en Company of Heroes tråd her på forumet. Men nå er den her, ett og et halvt år etter spillet ble lansert.

 

Her kan vi:

 

-Diskutere strategier.

-Bli kjent og kanskje ta noen games sammen.

-Og gi inspill til hvordan denne "elendige" førsteposten kan forbedres.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rangers er veldig effektivt mot tankser. Bruker selv nesten bare å spille Wehrmahct og satser alltid sterkt på tankser, hvis jeg da spiller mot USA og de satser på infanteri og spammer rangers kan jeg bare si farvell til alle tanksene mine :( . Bare å lage 3-4 ranger squads så knuser du alt av tankser på din vei :) .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Det finnes egentlig kun et virkelig alternativ mot en kongetiger på de allierte sine side, og det er å være tanks "general", og deretter unlocke den beste tanksen. (kommer ikke på navnet)

Deretter må du bygge to stk av den (dette er maks), og gjerne noen ekstra sherman eller Anti-tank tanks som ekstra beskyttelse mot andre tanks.

 

Som regel når jeg spiller så klarer man å komme opp med 1 og en halv av de to beste tanksene før tigeren ankommer, så det gjelder å dra ut tiden og få opp de to beste tanksene raskt!

 

to av disse tar ut en Kongetiger med litt planlegging. (den ene kjører bak kongetigeren, sli kat det blir på en måte som omringelse)

Og er du veldig heldig/god så har du tatt ut kongetigeren uten å mistet noe som helst.

 

Bruk eventuelt sånn selvreparasjon som varer i et minutt eller lignende, og angrip basen/installasjoner mens tigeren er nede. (den er dyr og tar veldig lang tid å lage)

 

Med de "de to beste tanksene" så kan du gjøre mye skade, og pass på at de skades omtrent like mye slik at de dør nogenlunde samtidig.

Like før de dør så har du forhåpentlig spart opp nok til å kunne bruke funksjonen som koster 250 ammo, og som "gjennoppliver" tanks når de dør innenfor en viss tidsramme.

 

Med andre ord vil du da ha de to beste tanksene på banen igjen etter kun et par titals sekunder, og til en relativt lav pris. :)

Lenke til kommentar

Tigeren syntes jeg er irriterende gode mot menn, og jeg har brukt en del tid på å finne ut en motoffensiv mot kongetigeren som ALLTID ble brukt mot meg. (spillt mye mot en venn av meg), og det viste seg altså at den eneste effektive metoden jeg fant der du ikke tapte alt du hadde. Dog kan det også bety fullstendig tap om man ikke får den opp raskt nok.

 

Ps: Husk tyskerene trenger masse olje for å få opp tigeren og andre gode tanks, og utnytt dette til din fordel! Hold for all del deres oljeressursjer for at du skal få best mulig tid til å få opp "de to beste". :p

Lenke til kommentar
Synes igrunn rangerene blir mat også... De blir for stillestående og blir lett tatt ut av fientlig artilleri.

 

Skal prøve meg på tanks. Liker egentlig best å vere infanteri general, men det er jo blitt ubrukelig ettersom tyskerene har fått så mye mobilt artilleri.

Man kan jo selfølgelig ikke bare angripe med rangere, men de er veldig effektive mot tankser siden hver squad har 2 bazooka'er. Viktig å også ha panser kjøretøy til å ta ut MG's og units som er effektive mot infanteri. I CoH må man bestandig anripe med flere forsjellige uniter for at det skal være effektivt, nytter ikke å spamme på med bare en type. Du har rett i at rangere som all annen infanteri blir fort tatt ut av artilleri, men det er bare å holde dem ganske spredt og når de ikke er i kamp holde de litt bak frontlinja og heller flytte de fram når man blir angrepet av tanks.

Lenke til kommentar
Tigeren syntes jeg er irriterende gode mot menn, og jeg har brukt en del tid på å finne ut en motoffensiv mot kongetigeren som ALLTID ble brukt mot meg. (spillt mye mot en venn av meg), og det viste seg altså at den eneste effektive metoden jeg fant der du ikke tapte alt du hadde. Dog kan det også bety fullstendig tap om man ikke får den opp raskt nok.

Tigeren er ikke så god mot menn :p . Ostwind er dobbel så god. Under mine angrep bruker jeg å ha 1 Tiger, 2-3 Panthere, 1-2 Ostwind, Stormtrooper squad som kan speide (kamuflasje), 2-3 VG, 1-2 G med bazooka til å ta ut antitank/tanks og ca 5 stukas til å backe opp. Da bruker jeg å knuse alt som er i veien.

 

Ps: Husk tyskerene trenger masse olje for å få opp tigeren og andre gode tanks, og utnytt dette til din fordel! Hold for all del deres oljeressursjer for at du skal få best mulig tid til å få opp "de to beste". :p

Feil. Man trenger ikke noe fuel til Tigeren, kun 900 manpower, er ikke helt sikker på hvor mye manpower King Tiger trenger, men tror ikke det var så veldig mye mer. Hvis man satser infanteri kan man ikke lage tigeren (Blitzerkrieg = Tiger, Terror = King Tiger). Selv bruker jeg å satse ekstremt mye på tankser når jeg spiller og prøver å få dem opp så fort som mulig, noe som egentlig ikke tar så lang tid. Bruker først å lage et par squads med ingeniører som jeg setter til å ta over ressurs punkter og det huset man får VG og MG's fra og lager da 2-3 MG's som jeg setter opp på strategis viktige punkter, så lager jeg VG's som jeg utstyrer med MP40 (ekstremt effektiv på korte avstander). Bygger de små husene på fuel territoriumene (husker ikke navne) for å få mer og raskere fuel. Oppgraderer hele tiden for å få bedre bygninger på HQ helt til jeg får det huse jeg kan bygge heavy tanks med. Lager så en Ostwind og deretter panthere. Hvis jeg spiller med mye ressurser i starten har det vel ikke gått mer enn 10-15 min og fienden bruker å bli veldig overrasket av tanksene som kommer så tidlig. Har ikke spilt CoH siden tidlig i desember så har glemt en del navn :p .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har spilt nå, men det skal holde å lage Shermans, selv om du trenger å lage en del av de, beregn omtrent 4 per Tiger.

Da bruker du en som lokkedue, mens resten kommer inn fra sidene/bakfra alt ettersom hvor de har best cover. Du vil ikke utsette dine Shermans for tyske forsterkninger som skal hjelpe Tigeren, for hvis du gjør alt riktig kommer den til å trenge hjelp. Suppler gjerne med arty for å "sperre" av området eller påføre fienden mest mulig skade i en retrett.

Anti-tank kanoner (husker ikke navn, sånne som 3 mann triller rundt med :p ) er også greie å ha da de har stor rekkevidde.

Lenke til kommentar

Allied War Machine (AWP), er du armor command, kan du bare sette på den når tigeren angriper og sende alt du har i tigerens gap. Da får du skadet den såppas mye at han må trekke den tilbake eller at du kan ta den neste gang den kommer :)

 

Går man ikke AC, så må du ha mange forskjellie anti armor units, men trodde rangers var rimelig inneffektive mot tung panser. Men de har kanskje endret det siden jeg spillte.

Lenke til kommentar
Ps: Husk tyskerene trenger masse olje for å få opp tigeren og andre gode tanks, og utnytt dette til din fordel! Hold for all del deres oljeressursjer for at du skal få best mulig tid til å få opp "de to beste". :p

Feil. Man trenger ikke noe fuel til Tigeren, kun 900 manpower, er ikke helt sikker på hvor mye manpower King Tiger trenger, men tror ikke det var så veldig mye mer.

Nei, du missforstår. Som jeg sa så trenger de mye olje for å få opp tigeren OG andre gode tanks. Dette er fordi deres bygninger som kreves for å lage dem koster veldig mye olje om jeg ikke husker feil. Husker alltid det var et sjakktrekk å stoppe oljelinjene om fienden er panzer-general. :)

 

Tror selve Kongetigeren kostet 1000 eller 1100 i manpower.

 

Går man ikke AC, så må du ha mange forskjellie anti armor units, men trodde rangers var rimelig inneffektive mot tung panser. Men de har kanskje endret det siden jeg spillte.
Sist jeg spillte så var det også slik. Nesten bare "de to gode", og sherman/anti-tanks tanken (om de kom bakfra) som kunne trenge gjennom panseret til Kongetigeren. Endret av andrull
Lenke til kommentar
Går man ikke AC, så må du ha mange forskjellie anti armor units, men trodde rangers var rimelig inneffektive mot tung panser. Men de har kanskje endret det siden jeg spillte.
Sist jeg spillte så var det også slik. Nesten bare "de to gode", og sherman/anti-tanks tanken (om de kom bakfra) som kunne trenge gjennom panseret til Kongetigeren.

Hmm, har selv opplevd å bli angrepet av 5 ranger squads når jeg spille med Tigeren og har bestandig blitt eid (husk at det faktisk er 10 bazooka'er som er nok til å knuse en Tiger uansett hvor man angriper fra).

Lenke til kommentar

Har spilt Coh:OF lenge nå, ble sinnsykt glad når jeg så tråden, gjerne add meg ingame. skriv i chatten: "add friend bombtroll". :) Kanskje vi kan kjøre en match ;)

 

Anbefaler alle å kjøre automatch 1v1 med random team en lang stund, så du grundig lærer alle lag, strategier osv.

 

For dere som sliter mot Rangers, som Wehr bruk camo Storms med bundle grenade kan slå ut minst 2, som gjør at squaden må retreat, eventuelt "assault" (gjelder såklart Blitzkrieg doctorine".

 

Mot tigers, ikke Sherman!! bruk 1 tank destroyer tank + tanken som infantery: bruk rangers til å microe rundt tanken, som airborne: Airborne soldater med bazooka som du sender rundt, som armor: usikker, dårlig på armor men et par riflesquads og noen ekstra tank destroyers.

Klarer du å kontrolere litt hvor tanksen kjører, prøv å legg ut miner!

Viktig og ikke stresse når man ser en tiger på feltet, de er ikke SÅ bra som mange tror, stresser du styrer du dårlig og da blir du tigermat, slapp av og tenk på det som en simpel tank som skal knuses.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Kunne trådstarter lagd en litt bedre førstepost eller? Så kan denne tråden bli en generell tråd for strategier. Kan du også helst endre emnetittel til: "Company of Heroes strategi tråd" siden det ikke passer med stor bokstav på "strategi" og "tråd". Nå skal jeg BTW innstalere Company of Heroes :) . Lenge siden jeg har spilt, gleder meg som en liten unge :p .

Lenke til kommentar
Har spilt Coh:OF lenge nå, ble sinnsykt glad når jeg så tråden, gjerne add meg ingame. skriv i chatten: "add friend bombtroll". :) Kanskje vi kan kjøre en match ;)

 

Anbefaler alle å kjøre automatch 1v1 med random team en lang stund, så du grundig lærer alle lag, strategier osv.

 

For dere som sliter mot Rangers, som Wehr bruk camo Storms med bundle grenade kan slå ut minst 2, som gjør at squaden må retreat, eventuelt "assault" (gjelder såklart Blitzkrieg doctorine".

 

Mot tigers, ikke Sherman!! bruk 1 tank destroyer tank + tanken som infantery: bruk rangers til å microe rundt tanken, som airborne: Airborne soldater med bazooka som du sender rundt, som armor: usikker, dårlig på armor men et par riflesquads og noen ekstra tank destroyers.

Klarer du å kontrolere litt hvor tanksen kjører, prøv å legg ut miner!

Viktig og ikke stresse når man ser en tiger på feltet, de er ikke SÅ bra som mange tror, stresser du styrer du dårlig og da blir du tigermat, slapp av og tenk på det som en simpel tank som skal knuses.

Problemet er vel heller de siste livene, som er nesten umulig å ta dra den. Den tåler gjerne et 5-6 tanksskudd selv like før den er død...

Mulig det har blitt bedre i oppdateringer dog, da det er en stund siden jeg har spillt.

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert litt i første posten. Men jeg gidder ikke å vere kreativ. Så viss dere vil ha noe mer/annet der så gi en lyd.

 

Prøvde forresten å skrive add friend... Men følte liksom ikke det skjedde så mye.

 

Mitt nick ingame er forresten Aragami. Kanskje andre har større hell enn meg :ermm:

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Spørsmål. Spiller sjeldent ett game uten lagg. har åpnet porter og alt men lagger enda.

 

Er det sånn for alle eller er det bare meg?

Brukte å ha lagg selv, men etter at jeg formaterte PC-en og holdt den clean har jeg hatt bedre ytelse og inge lagg :) . Har jo også med nettlinja din å gjøre. Sitter nå på en ,69 MB/S linje og har litt for høy ping til tider. Prøv å skru ned grafikk innstilengene litt for å se om det forbedrer seg, kan også være de andres PC-er som lagger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...