Gå til innhold

Easy and Fast x264 .MKV to PS3 and Xbox 360 compatible MP4 and PS3 compatible VOB/AC3 conversion


kewell79

Anbefalte innlegg

There was an issue on the PS3 with firmware 2.01 where files streamed from the network didn't play smooth. This has been fixed in the 2.10 firmware revision. A issue with split files not playing well on the 360 was resolved in the latest GOTSent version.

 

 

How it works (for now)

 

 

During conversion to MP4, a dts or ac3 file and a h264 file are extracted, the ac3/dts is converted to aac, the h264 header is upadated to h264 level 4.1 (for all profiles) to play on PS3, after which the aac and the h264 are merged again. After the merge, the temp files are deleted, and the file is split in almost equal sized parts (< 4 GB) if the file is > 4GB.

 

(this last features was added after watching a movie that had the last 5 minutes of the climax on the 2nd part)

 

The tools (FFmpeg, MKVextract and MP4mod) are included in this release, and are in subfolders of the program.

 

Source code for all these is found at their specific project sites.

 

Installation

 

Extract the zip, download the latest exe and put it in the GOTSent folder, and you're ready to go.

 

An analysis of the files is done to set fps, audio format, and streams, but it might be wrong (it sets whatever it comes across in the mkv, so files with multiple streams might be an issue).. This will be improved in the future.

 

 

Versions older then 0.10 required Red Kawa PS3 Video 9 to be installed for the conversion tools. New version will later be released in two versions:

 

a full release which includes all tools (this will be every x.00, and x.x0 release)

 

a program release, which just includes the gotsent executable (n.nx versions)

 

if enough requests are received, newer versions might become available in Red Kawa compatible versions, with file path adjustment options.

 

 

Limitations:

 

(seems a PS3 limitation) files over 720P do not work, so look at the resolution before converting.

 

Some sync issues were related to the source file, no issues have been reported lately.

 

 

If an MKV is not working on the PS3, please provide a link/nzb to the MKV file, so compatibility can be improved.

 

Please let me know if something is not working/behaving as expected.

 

 

 

 

http://sentry23.googlepages.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er dette?

 

noe ala tversity?

 

Nei, det gjør om ".mkv"-filer til ".mp4". I praksis så henter den ut video -og lyd-data fra mkv og gjør følgende:

 

1. Kopiererer video-data (H.264) direkte

2. Koder lyd-data (AC3) til AAC.

3. Putter video -og lyd-dataene inn i en mp4-container.

 

Dette gjør at du nå kan streame filen til en PS3 og/eller Xbox 360.

 

Har testet dette på 360, og det funker helt fint. Dog med følgende krav:

 

- AAC kan bare være i stereo (2 kanaler)

- Filer over 4GB må splittes

 

Dette pga. pkt. 2 og 13 i Video Playback FAQ'en:

 

http://blogs.msdn.com/xboxteam/archive/200...ayback-faq.aspx

 

Et alternativ til dette er å kode alt av data til VMW med Encode360. Dette funker også helt fint, og du får i tillegg 5.1 lyd og slipper å splitte filene. Ulempen er at Encode360 bruker (på min PC) opptil 15-16 timer å kode en 2-timers film med best mulig resultat (VC1 med 5mbps video stream og 640kbps audio stream). Til sammenligning bruker GOTSent 15-20 minutter.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Easy and fast?

 

Tvilar på at det er so kjapt, men for all del. Ventar til PS3/X360 speler av .mkv utan alt dette tullet. Gi meg XBMC til PS3.

 

Som sagt, 15-20 minutter (og mindre hvis du har en kjappere maskin enn min 16 måneder gamle PC). Men, for all del, bare å vente hvis du foretrekker det. ;) Selv er jeg av den oppfatning at dette er langt bedre enn ingenting, selv om løsningen du har lyst på selvsagt er mye bedre.

Lenke til kommentar
Det er ganske raskt med PS3video9, har ikke tatt tiden, men kanskje ca. 3-4 minutter på en 1GB 720P-fil. (Over nettverk). Det som tar mest tid er encoding av lyden.

 

Blir omtrent det samme altså. Har brukt GOTSent på filer som er 4-5 GB. Har ingenting å si om det er 720p eller 1080p siden video-dataene blir kopiert direkte.

 

Er forresten PS3Video9 relatert til PSPVideo9? Sistnevnte gjorde meg gal de gangene jeg prøvde å konvertere video-filer til PSP'en min, da lyden nesten alltid var ute av synk.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg kan spørre her men prøver her i alle fall.

 

Jeg testet og gjøre en .mkv fil på 4gb til da et format som kjører på ps3, meningen var selfølgelig og beholde 720p som kvalitet..

 

Men det tar 6 timer og konvertere, er det noe feil? leser at folk tar 1gb filer på 10min mens det tar 6timer for meg med en 4gb fil

 

LØST: Jeg fant ut av det, lar sprøsmålet stå da det kan hende noen andre var like "smarte" som meg.

PS3 video 9 sto som standard til å konverter til AVC 480p 1024kbps steroe/128kbs, byttet den til MPEG2 1080p 6144kbps stereo/192kbps og det gikk en del fortere, tok over 1 time for den filen men prøvde en på 100mb og den gikk på 3min =)

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...