Gå til innhold

Informasjon angående import av PS3 - *LES førstepost*


Luchy

Anbefalte innlegg

Det har stadig dukket opp tråder på forumet angående import av Playstaion 3. Så denne tråden er laget for at du skal kunne finne all informasjon du kan trenge angående importering av en Playstation 3.

 

Det første du trenger å vite er region sperring (soner):

 

Sonefritt:

 

*Alle PS3 spill

*Et stort utvalg av Blu-ray filmer

*DVD filmer og PS2 fra samme sone som din PS3

 

"The PS3 console and games are region-free (with a few possible exceptions, I've read somewhere that Stranglehold and a few others are region locked). But (and its a big but) if you're not using HDMI there's still the NTSC vs. PAL problem, some games region lock online play, and the biggest problem is that DLC is usually region locked. So if you have a U.S. copy of the game you probably won't be able to play online or download new content if you're on a European PSN account.

Source: http://epicbattleaxe.com/forums/showthread.php?t=448"

Husk at ikke alle Blu-ray filmer er sonefri så hvis du skal kjøpe en Blu-ray film i Norge, husk å se om den er sonet.

 

Et spørsmål som mange har:

"Trenger jeg å kjøpe en omformer for å kunne kjøre en US versjon av PS3 i Norge eller skifter den automatisk fra 110v til 220v?"

 

Nei du trenger ikke en omformer. Du kan godt f.eks bare bruke en vanlig PC kabel, eller kjøpe en norsk PS3 kabel.

"The console has a universal power unit built in which makes a 120 V PlayStation 3 suitable in a 240 V region. The power supply can operate on both 60 Hz and 50 Hz power grids. It uses a standard C14 IEC connector and a C13 power cord appropriate for the region being used in. Some consoles, however, read 220v~240v 1.8a which are not universal. The power supply is capable of delivering approximately 380W, although the PS3 has never been measured using this much power. The new Japanese PS3s have a 100V power supply instead of a universal one."

 

Når det gjelder utstyr som Sixaxis, Dualshock, Rockband/Guitar Hero instrumenter osv så skal alle funke på uansett hvilken PS3 du har og hvor den kom fra.

 

Når du importerer en PS3 så blir du ikke tvunget til å bruke PS Store fra landet hvor din PS3 kom fra. Du kan opprettet alle typer PS Store kontoer du vil.

 

Online funksjon på spill kan være soneinndelt.

 

DLC er soneindelt.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å skrive i "PS 3 fra USA" tråden, men hele tråden forsvant sekunder etter at jeg hadde postet, så da quoter jeg det likegodt inn her

 

Vil anbefale folk som har tenkt å bruke PS3 til andre ting enn kun spill, å tenke seg litt om før de bestiller fra US.

 

Nå er det kjøp av BD film som gjelder, det spiller egentlig liten rolle hvilken region PS3 kommer fra, siden 70% av utgivelsene alikevel er sonefrie.

Hva når Blu-ray etterhvert blir aktuelt som utleieformat? og flere av filmselskapene velger å benytte seg regionsperring?

99% av materien som kommer fra Hollywood er noe de fleste oppegående mennesker kun ser en gang.

I løpet av ett år er det 0 til 10 nye filmer det er verdt å spandere hylleplass på.

 

Når man i tillegg går glipp av en jævla bra DVD-spiller (som fortsatt vil være ett aktuelt format i lang tid fremover),garanti og PS2 spill....

 

 

Jeg har ingen problem med å handle i utlandet så lenge det er penger å spare, men i dette tilfelle her har jeg store problemer med å rettferdigjøre den tapte funksjonaliteten for ett par tusenlapper...

Lenke til kommentar

Hmm, dette med garanti er faktisk ganske plagsomt. Siden jeg kjøpte en PS3 i en fysisk butikk i USA, så må jeg først sende pakken til en man kjenner i USA, så må h*n kontakte PS3 for å få den byttet. Så vil sony sende den tilbake til personen i USA, og han må sende den til norge igjen. :S Så burde vel egentlig anbefale at man ikke importerer selv. :)

Lenke til kommentar

For de som må ha PS3 60GB Europeisk versjon : Fort deg! . De sender til norge.

 

Live rates at 2008.01.11 10:24:33 UTC

399.99 GBP = 4,136.09 NOK

United Kingdom Pounds Norway Kroner

1 GBP = 10.3405 NOK 1 NOK = 0.0967073 GBP

 

Plus de nødvendige satser.

 

Hvis denne er upassende, så slett. Er den feilpostet så gjør det som må til.

 

Mvh Meg.

Endret av atlef
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kjøpte ps3 som et spontan kjøp for litt over et år siden !(i usa)

Den har fungert som en drøm hele veien og spart mye penger på det .

men det er jo sant som folk skriver her at det er litt mer problemer rundt dette med garanti og at man ikke har noe reklamasjons rett etter garantien .

 

men man regner jo med at det skal holde en stund og jeg tror ikke feil prosenten er så høy på ps3 ?? sikkert noen her som vet bedre enn meg :yes:

 

har jo også spart en god del penger på og bestille spill (noe alle kan ) og blu-ray fra statene og vgp og i tillegg til at mye slippes tidligere i statene enn i europa!

 

Jeg er ikke i tvil på hva jeg hadde gjort .. hvis min hadde gått i stykker nå , så hadde jeg nok bestilt en ny fra statene igjen :w00t:

Lenke til kommentar
men det er jo sant som folk skriver her at det er litt mer problemer rundt dette med garanti og at man ikke har noe reklamasjons rett etter garantien .

 

men man regner jo med at det skal holde en stund og jeg tror ikke feil prosenten er så høy på ps3 ?? sikkert noen her som vet bedre enn meg :yes:

Selv om du ikke har garanti eller reklamasjonsrett så hjelper sony deg sikkert. Etter det jeg har hørt og lest skal de han veldig god kundeservice :)

 

det er da ikke noen sonede blu-ray filmer? sony har jo sletta sone koden fra discen
Hvis du kan gi en link hvor dette blir sagt så kan jeg putte det med i førsteposten. Har selv ikke hørt noe om dette, men ville vært en fin overaskelse.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte min ps3 60gb fra usa før launch i europa og jeg er kjempfornøyd.

 

Blu-ray filmer har jevnt kostet under halvparten av det de koster her, selv med porto.

Ps2 spille er billigere. Er kjapt gjort å kjøpe et par brukte ps2 titler på ebay for 10-15$ om det er noen man absolutt må ha for å spille på ps3.

 

I tillegg var jeg heldig nok til å få hardware ps2 BC, men det er ikke så lett å få tak i lenger :\

Lenke til kommentar

En ting som er viktig med å få med seg når man vurderer å kjøpe japansk konsoll er at en del spill blir sensurert på den. Putter man i en versjon av Uncharted fra hvilken som helst del i verden så vil blodet for eksempel forsvinne. Ergo, hardwaren bestemmer hvordan man får oppleve spillet.

Lenke til kommentar
Les fem poster opp. ;)

:blush:

 

En ting som er viktig med å få med seg når man vurderer å kjøpe japansk konsoll er at en del spill blir sensurert på den. Putter man i en versjon av Uncharted fra hvilken som helst del i verden så vil blodet for eksempel forsvinne. Ergo, hardwaren bestemmer hvordan man får oppleve spillet.

Utrolig kjipt da! Har lest det før men hadde glemt helt av det. Så det har ingen ting og si hvor spillet er fra og det er son på alle versjonene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...