Gå til innhold

HP Compaq 6715b


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv kjøpt denne pcn, og den er en genial arbeidshest, skjermkvaliteten er virkelig fremragende!

 

Men, vifta slår seg av og på hele tiden, til et ganske høyt nivå. Så, jeg har funnet en måte å fikse det på:

 

Last ned intel asl compiler og microsoft asl compiler.

 

Kjør iasl -d med intel compileren, og du får en .dsl fil

 

Finn C395 i dsl fila, og derfra nedover finner du verdiene for viftehastigheter ved forskjellige hastigheter i hex, forandre disse verdiene etter ønske.

 

kjør iasl denredigertefila.dsl og du får 4,5 feilmeldinger, gå inn i fila igjen og slett delene som gir feil.

 

kjør iasl denredigertefila.dsl på nytt og du får DSDT.aml kompilert.

 

Kjør microsoft sin asl /loadtable DSDT.aml og reboot. Voila

 

Nå må du nok trikse litt med verdiene for å få til noe duganes, og det kan være litt buggy, men generellt sett safe.

Lenke til kommentar

Tror det kan være avhengig av hovedkort revisjon, problemet mitt var at viften konstant vekslet mellom av og på, lite vits i at den har en av hastighet når den har en for varm prosessor til å kjøles uten vifte :p

 

Jeg er og var på viftestøy, har den med på forelesninger osv.

Lenke til kommentar

Ja, og så har selvfølgelig bruken stor betydning. Vi kjører ikke det altfor tunge med den siden dette er en PC som stort sett befinner seg i stua, og blir brukt av den feminine delen av familien. Men jeg har brukt den litt slik jeg bruker en PC, og er faktisk godt fornøyd med den.

 

For øvrig var det denne modellen jeg kjøpte.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54218

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

har kjøpt inn denne maskinen, men enda ikke prøvd den. Det første jeg la merke til er at maskinen er noe tykkere enn det jeg er vant til. Det "normale" er 3 cm, mens denne er 3,5 cm. Ser at det står nevnt i spesifikasjonene, men finner det noe merkelig at det ikke står nevnt noe sted. Heller ikke av dere som har kjøpt maskinen...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har den. Dessværre. En av de dårligste pcene jeg har hatt noen gang!!

Det er skolepcen min, så dataansvarlige har lagt inn noe dritt på den, som kanskej har noe med det å gjøre.

 

Den er URTREIG, stopper hele tiden, får blackout og blue screen hver dag, den slår seg pluselig på, tastene reagerer ikke alltid osv osv osv. Som det står på nettsiden har den 160Gb, men min har litt under 80..

Pcen har vært formatert flere ganger pga kræsj, selv uten virus.

 

Nei, jeg er IKKE fornøyd.

Acer Aspire og HP er maskiner som jeg ligger langt unna :p

Lenke til kommentar
Jeg har den. Dessværre. En av de dårligste pcene jeg har hatt noen gang!!

Det er skolepcen min, så dataansvarlige har lagt inn noe dritt på den, som kanskej har noe med det å gjøre.

Kanskje feil å dømme denne PC-modellen når maskinen din er full av drit som gjør den treig?

Den er URTREIG, stopper hele tiden, får blackout og blue screen hver dag, den slår seg pluselig på, tastene reagerer ikke alltid osv osv osv. Som det står på nettsiden har den 160Gb, men min har litt under 80..

Pcen har vært formatert flere ganger pga kræsj, selv uten virus.

Jeg har samme modell foran meg selv, og den er responsiv, booter kjapt og er dønn stabil (har aldri kræsja). Nå kjører jeg riktignok Linux på den da, så det kan ha litt å si. Jeg vet ikke hva du har på din? Men jeg er i hvertfall godt fornøyd med maskinen - passelig størrelse, virker solid osv. Skjermen er også utrolig digg :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

De dataansvarlige på skolen har lagt inn de programmene som må til pga vårt netverk osv. teit om de ville "ødelegge" alle pcene til alle de på samme trinn som meg da.

 

Jeg kjører fjorårets vista. Pga sperringsprogrammer kan jeg ikke oppdatere eller innstallere noe uten at dataansvarlig har håpet evt. sperringer. Veldig irriterende.

Lenke til kommentar

egentlig så er det en kjempePC, noen blir ikke fornøyd og klager på alt. send den inn på reperasjon hvis den kræsjer ofte enda du har formatert og har de riktige driverne.

 

klarer en god del spill, men ikke på full grafikk men det trenger ingen. det mest krevende spillet jeg har innstalert for tiden er Swat 4. kjører spillet glatt på mine innstillinger. kunne stilt opp høyere viss eg vil finjustere grafikken men det tar for lang tid for meg. så eg kjøre 800X600 mediu ett eller annet.

 

funker fint med linux. har ikke testet så mye sjøl, men ser stadig nye poster i linux forumet om folk som vil kjøre linux på denne PCen.

 

tåler en god del støyt. men skjermen går som oftest i tusen knas når man mister den i bakken.

 

laderne man får med er derimot av ræva kvalitet. ledningene er dårlige og brekkes stadig av. flere av laderne er defekte allerede før bruk. høyfrekvent lyd som vanligst da. har byttet 4 ladere på litt over et år. to pga ledningen og to pga høyfrekvent lyd.

 

detter er en veldig god skolePC hvis man ser bort ifra den lange oppstarten til Vista, det lureste er å sette maskinen i hvilemodus.

Lenke til kommentar
Jeg forstår deg godt, og det er aldri gøy å bruke maskiner som er konfigurert på en såpass dårlig og begrensende måte. Men jeg ville ikke konkludert med at maskinen er dårlig av den grunn, da dette tydeligvis er et software-problem som skyldes hvordan din IT-ansvarlig har satt opp PCen.

 

Mulig du har et poeng der. Sukk... men MIN er i hvertfall grusomt dårlig i helheten. Ingen er fornøyde med denne pcen slik vi har den på skolen vår.

 

Har alle de riktige driverene, og fådd 3 nye laddere på et år. De er ræwa. Morgan Kane nevnte også at de var dårlige.

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men pcen min kræsjet dagen etter det siste innlegget mitt. Den var inne til reprasjon, og når jeg fikk den tilbake kræsjet den IGJEN, dagen etterpå at jeg fikk den tilbake. Midt under en presangtasjon med powerpoint.. Det var pinlig det...

Å så nå når jeg har fått den tilbake igjen for andre gang, har batteriet blitt defekt.. Det står 100% 9 minutter igjen. Da kan den lade i 2 timer, og skrur seg av etter 5 minutter fordi den er tom for strøm.

 

Nei.. jeg er ikke fornøyd. Det er så mye rart med denne pcen, og jeg er ikke den eneste.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Dette må da være blant de værste pcene som er lagd?

 

Da jeg fikk den ble jeg nesten posetivt overrasket funket supert i ca 2 uker.. Kanskje derfor den har fått så gode kritikker på tester?

 

Dette er bare noen av de få problemene jeg har med den i mine 2år som eier:

 

- Fått tilsendt ca 6-7 ladere

 

- Når laderen kobles ut noe som skjer meg

Hele tiden (skal ikke noe til) skrur pcen seg av

 

- Batteriet døde etter 8mnd, siden da har jeg hatt ca 45 sekunders batteri tid..

 

- Pcen krasher jevnlig 1 gang omdagen enda jeg reformaterer den 1 gang annen hver måned (og dette er uten noen form for virus)

 

- Bruker litt over en time på og laste over 1gb til en ekstern HD

(noe som min lillebrors pc bruker, litt over minuttet på og gjøre)

 

- Og pcen bruker også 7-12 minutter på og skru seg på..

 

Pcen blir kjørt i windows 98 modus fra XP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...