Gå til innhold

Guide til Fyrverkeri-fotografering ? / Bilder fra nyttårsafta


Anbefalte innlegg

Det nermar seg styggeleg nyttårsafta. Har kjøpt 400D og har lyst til og ta nokon gode bilder av rakkettar og fyrverkeri elles. Om nokon kunne lage ein miniguide om kva innstillingar ein skal bruke, stativ eller ikkje stativ, så hadde dette vore kjempefint. :cool:

Endret av katet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig, veldig bra "tutorial" til fyrverkeri foto :)

 

Lang lukketid på fyrverkeri, blir ikke det veldig tåkete?

 

Hva mener du med tåkete??

Er det mye røyk på himmelen vil det kansje bli et problem, men det er ikke p.g.a. den lange lukkertiden.

Endret av cmi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Det nermar seg styggeleg nyttårsafta. Har kjøpt D400 og har lyst til og ta nokon gode bilder av rakkettar og fyrverkeri elles. Om nokon kunne lage ein miniguide om kva innstillingar ein skal bruke, stativ eller ikkje stativ, så hadde dette vore kjempefint. :cool:

 

Hvilket kamera er D400?

 

Veldig, veldig bra "tutorial" til fyrverkeri foto :)

 

Lang lukketid på fyrverkeri, blir ikke det veldig tåkete?

 

Hva mener du med tåkete??

Er det mye røyk på himmelen vil det kansje bli et problem, men det er ikke p.g.a. den lange lukkertiden.

 

Kanske du mener uten stativ, håndholdt blir ved ofte tåkete ved lange lukkertider.

Lenke til kommentar
Kanske du mener uten stativ, håndholdt blir ved ofte tåkete ved lange lukkertider.

 

Ja da kan det bli seende helt J**lig ut

 

 

var på lysfesten i Bergen 1 des for å teste å ta bilder av fyrverkeri. Lukketider og blendere, samt ISO er nok viktig. Men stativ er nok det viktigste, i alle fall er det min erfaring. Jeg gleder meg stort til imorgen, til å teste ut ting!

 

 

godt nyttår!

Lenke til kommentar
Det nermar seg styggeleg nyttårsafta. Har kjøpt D400 og har lyst til og ta nokon gode bilder av rakkettar og fyrverkeri elles. Om nokon kunne lage ein miniguide om kva innstillingar ein skal bruke, stativ eller ikkje stativ, så hadde dette vore kjempefint. :cool:

 

Hvilket kamera er D400?

 

 

Beklagar den. Riktig er selvfølgeleg Canon EOS 400D

Lenke til kommentar
Ønsker et lite tips vedrørende mitt utstyr.

Har en Nikon D50 med linse 18-55 og 70-300. Hva bør jeg bruke til kvelden i dag. Har ikke stativ, har lest guidene som ligger over her i tråden, men håper att noen har noe mer å tilføye her..

 

tror du skal slite uten stativ. prøv i alle fall å bruke den tidsinstilte saken for å skyte. men helst ikkje mer noen korte sekunder. eller du kan lage et provisorisk stativ for kvelden. bare fantasien som setter en stopper her. all støtte er uansett til god hjelp.

 

jeg har lest gjennm alle sidene, men har endt som i rema 100 reklamen for kvelden.

 

setter iso lavt 200

blender ca 10

lukketidene må jeg leke med. tror egentlig ikkje det er mer hokus pokus enn dette.

 

lykke til. trenger det selv og. har prøvd en gang, og fikk et par småfine bilder

 

Takk

Lenke til kommentar
Hahaha! Kosteskaft er bedre en ikkeno :D

 

Var ute og prøvde litt i går kveld/dag tidlig, det gikk forbausende bra! Så nå er innstillingene "ferdig" stilt inn, og jeg sitter og rister!

 

Eg vurderar seriøst og lage eit heimalaga random stativ.. Tvilar på at det blir til nyttårs anledninga, men det hadde vore kjekt. Kva kamera har du og korleis er innstillingane ?

Lenke til kommentar
Hahaha! Kosteskaft er bedre en ikkeno :D

 

Var ute og prøvde litt i går kveld/dag tidlig, det gikk forbausende bra! Så nå er innstillingene "ferdig" stilt inn, og jeg sitter og rister!

 

Eg vurderar seriøst og lage eit heimalaga random stativ.. Tvilar på at det blir til nyttårs anledninga, men det hadde vore kjekt. Kva kamera har du og korleis er innstillingane ?

 

 

Har Nikon D200.

Instillingene er grovt slik:

Blender: F16

Lukker: Bulb (syns det funket utrolig bra!)

Iso: 100

Fokus: Uendlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...