Gå til innhold

Digital-TV fra Homebase? Noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Vi skal kanskje bli total kunde av Nittedalsnettet.

Da får vi digital-TV levert fra Homebase.

 

Det jeg lurer på er om Homebase er noe å satse på?

Hvordan er lyd og bildekvalitet osv sammenlignet med det vi har i dag (parabol/satellitt fra Canal Digital)?

 

Er det mulig å benytte seg av andre tunere enn de du får fra Digital-TV selskapene?

I nesten samtlige tilfeller så er de tunerne du får fra de forskjellige leverandørene relativt trege og dårlige iforhold til hva du kan gå å kjøpe selv. Og kjøper du selv slipper du å betale leie av tuner.

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg flyttet fra Digital Get PVR som jeg var 95% fornøyd med til et sameie der Homebase har regien.

 

Jeg vil gi dette opplegget terningkast 1.

 

For det første. Man kan ikke få viasatkanaler. Det betyr ingen TV3, ingen SportN, ingen Champions League etc. Hvilken kabelleverandør i en storby kan i 2008 prestere å IKKE tilby dette?

 

For det andre. De selger en digitalboks med HD-utganger. Så man kan få HD-sendinger. Men for meg som abonnerer på Canal plus fordi jeg ønsker å se fotball, så er det naturlig at man da kunne se Canal plus sport HD. Men neida. Man kan se Canal Plus film HD (som for øvrig stort sett spiller de samme elendige filmene om og om igjen), men sport? Nei. Av en eller annen uforklarlig grunn så har de ikke klart å forhandle inn den kanalen i pakken.

 

For det tredje. Jeg flytta inn 1.februar. Jeg har sikkert måttet ringe kundeservice nærmere 10 ganger. Det kan være at kanalene er borte, hele linja kan være nede etc. Og selvsagt er ventetiden lang før man kommer igjennom. + for hyggelige folk når man endelig får svar.

 

Så på mitt første sameiemøte så er min fanesak å bli kvitt denne elendigheten fortere enn fort.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Det er like elendig, og i dag stod der å lese på deres hjemmeside at Visat nå skal bli hovedleverandør av kanaler i fremtiden.

 

Ingenting om når, og hvilke konsekvenser det får for kanalene de tilbyr i dag.

 

Dersom muligheten til å ha Discovery og Canal + forsvinner, så skal jeg personlig sørge for at Homebase forsvinner rimelig kvikt ut hos en av deres store kunder også.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte for å forklare alt som er feil med Homebase og den nye portalen deres. Den gamle "primitive" portalen deres fungerte i alle fall i forhold. Her er noen av de tingene jeg sliter og har slitt med:

 

1. Lite konsekvens i navigeringen. Hvis man blar i kanallista starter man f.eks. på Infokanalen (kanal 0) og blar seg oppover i lista (NRK1, NRK2, osv.) ved å trykke pil ned (lista går nedover). Om man trykker ok så forsvinner portalen og man får fullskjerm. Om man da fortsetter å trykke pil ned på fjernkontrollen, havner man nedover i lista, altså til infokanal! Dette blir for meg tullerusk, selv om jeg kan skjønne hva de har tenkt.

2. Man kan i kanallista trykke dobbelpil opp/ned (page up/page down liker jeg å tenke på det som) for å hoppe opp/ned 15 og 15 kanaler. Om man f.eks. står på kanal 2 og trykker dobbelpil opp (som for å få lavere kanalnummer - skjønner problemet? :)) på denne må man trykke 10-12 ganger på vanlig pil nedover før den beveger seg oppover i lista igjen. Hva slags testing er det de har gjort på dette tro?

3. Å navigere programguiden innenfor en kanal er en ren katastrofe. Ideen er at man skal trykke pil høyre for å se hvilke programmer som kommer videre. Om man gjør dette driver programguiden og hopper tilbake til "nåtid" uten at jeg har gjort noe. Ufattelig irriterende! Og som det ikke var nok (dette kan jeg kanskje være alene om å mene), om man klarer å holde den på et tidspunkt og blar til neste kanal så er min forventning at nå, nå skal tiden tilbake til "nåtid". Men dengang ei, nå holder den seg jammen på den tiden jeg avsluttet forrige kanal på.

4. I den gamle portalen vistes sendingen som et lite vindu om man bladde i kanalene med portalen oppe, nå er sendingen i fullskjerm og portalen ligger over og dekker ca. 30% av bildet. Ikke bra.

5. Jeg ble veldig glad da jeg så at jeg hadde muligheten til å starte om set top-boksen og få gammel portal. Denne gleden varte i 2 minutter, til en dialogboks kom opp og opplyste meg om at ny portal var tilgjengelig og at jeg kunne trykke noe sånt som grønn tast for å starte om, rød tast for å avbryte. Jeg valgte avbryt og samme spm. kom to minutter etter. Hele tiden! Hvorfor var den muligheten der da lurer nå jeg?

6. Det beste av alt: om man er logget inn i "min homebase" på nett og trykker på Kundeservice-linken, så kommer man til en side som ikke eksisterer. Utrolig! Ikke det at det står noe av interesse der uansett.

7. En ting som taler disse folkene til fordel, er kompetansen deres på sikkerhet: om du kan din Google er det NULL problem å få inn hva som helst av kanalene deres: Viasat, Canal+, TV2 Sport, Discovery HD osv.

8. Man kan ikke ta opp sendinger fra Canal+, dette har visstnok noe med rettigheter å gjøre, siden man ikke har set top-boks med harddisk lagres det du tar opp på en sentral server i kjelleren. Hvorfor dette er annerledes med Homebase skjønner ikke jeg, andre som har Canal+ og set top-boks kan jo ta opp som bare rakkern? Jeg kan dog lagre streamen fra kanalen selv, da er det tydeligvis helt greit. Velger å godskrive denne begrensningen trangsynte folk hos Canal+.

9. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger ringeklokka ikke har fungert, dette er tydeligvis veldig vanskelig å få til. Når noen ringer på, ringer telefonen min og jeg må trykke #61 for å åpne døra. #61! Hva faen? Like ved telefonen min henger en port-telefon, hvorfor vi ikke bruker den i stedet skjønner jeg ingen ting av.

10. På hjemmesiden reklamerer de med at du kan sette på opptak via wap.homebase.no, men innlogging feiler og slik har det vært i flere uker nå. Bruker de ikke produktene sine selv?

 

Det ble en lang tirade, men jeg har ufattelig lite godt å si om Homebase, bortsett fra at om du ringer kundeservice så er de blide og hyggelige. De burde hatt mer fokus på å spørre kundene sine om hva de synes om det de leverer, og fått ut fingeren og oppdatert den ubrukelige portalen sin litt. Borettslaget vårt skal ta de opp til vurdering i løpet av året, og de bør gjøre noe om de ikke vil at jeg skal gå hardt inn for å bytte de ut med noe annet.

 

Andre som har meninger om Homebase?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg må si at jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i hva iprawaril sier.

 

Jeg er så fly forbanna på Homebase om dagen og kjerringa også (noe som gjør at det igjen går ut over meg, og jeg blir enda mer forbanna). Så jeg google for å se om det var noen andre som var like forbanna og fant dette forumet.

 

Homebase sier at de er gode og leverer prima vare, men det du får er bare en hel haug av problemer og ergrelser.

 

Vi har vel hatt Homebase i 8 måneders tid nå og jeg lengter så tilbake til kabel-tv'en jeg hadde og dvd-opptakern som kunne ta opp så mye jeg bare ønsket (den kunne jeg jo bare hive når jeg fikk Homebase for den får jeg ikke koblet opp mot dekodern deres).

 

Jeg har i tillegg til det iprawaril sier irritert meg grenseløst over Filmleiesystemet deres. Dette står det på sidene deres: "Stort enklere blir det ikke å finne og se filmer du liker." Det er noe forbanna knøl med innlogging, har du mot formodning glemt å logge deg inn før du begynte å søke på filmer så kan du droppe den lange lista du gikk igjennom.

Og å finne filmer du liker. Prøv å finn en film du liker på denne url'en.

https://min.homebase.no/index.php?page=parsearch

 

Utvalget er så dårlig at det ikke er mulig. Kjente skuespillere er som regel ikke å finne (isåfall så er det den ene b-filmen de spilte i).

 

Og om du skulle leie kun 1 film i løpet av en måned som f.eks Fatso som koster 55 kroner, så legger de på fakturagebyr på 35kr på fakturaen slik at det koster deg 90 kroner totalt å se filmen. Da tar jeg meg heller en tur på video-nova de få gangene jeg har tenkt å se en film.

 

Men tilbake til Digital-tv. Ikke finn på å pause i et tv-program. Den ser ut til å fungere en liten stund (ca. 10 min etter at du har startet programmet igjen) deretter henger hele skiten seg og vips så gikk du glipp av store deler av filmen eller programmet du så på.

 

Arg... Har ikke tall for hvor mange ganger jeg har måtte restarte boksen pga at ting har hengt seg.

 

Og prøv for all del ikke å send mail til Homebase. Den svarer de ikke på.

 

Vi fikk Homebase gjennom borettslaget (som så etter den gunstigste leverandøren), men til de som faktisk er med og styrer eller står for et valg. Ikke la det bli Homebase.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg må si at jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i hva iprawaril sier.

 

Jeg er så fly forbanna på Homebase om dagen og kjerringa også (noe som gjør at det igjen går ut over meg, og jeg blir enda mer forbanna). Så jeg google for å se om det var noen andre som var like forbanna og fant dette forumet.

 

Homebase sier at de er gode og leverer prima vare, men det du får er bare en hel haug av problemer og ergrelser.

 

Vi har vel hatt Homebase i 8 måneders tid nå og jeg lengter så tilbake til kabel-tv'en jeg hadde og dvd-opptakern som kunne ta opp så mye jeg bare ønsket (den kunne jeg jo bare hive når jeg fikk Homebase for den får jeg ikke koblet opp mot dekodern deres).

 

Jeg har i tillegg til det iprawaril sier irritert meg grenseløst over Filmleiesystemet deres. Dette står det på sidene deres: "Stort enklere blir det ikke å finne og se filmer du liker." Det er noe forbanna knøl med innlogging, har du mot formodning glemt å logge deg inn før du begynte å søke på filmer så kan du droppe den lange lista du gikk igjennom.

Og å finne filmer du liker. Prøv å finn en film du liker på denne url'en.

https://min.homebase.no/index.php?page=parsearch

 

Utvalget er så dårlig at det ikke er mulig. Kjente skuespillere er som regel ikke å finne (isåfall så er det den ene b-filmen de spilte i).

 

Og om du skulle leie kun 1 film i løpet av en måned som f.eks Fatso som koster 55 kroner, så legger de på fakturagebyr på 35kr på fakturaen slik at det koster deg 90 kroner totalt å se filmen. Da tar jeg meg heller en tur på video-nova de få gangene jeg har tenkt å se en film.

 

Men tilbake til Digital-tv. Ikke finn på å pause i et tv-program. Den ser ut til å fungere en liten stund (ca. 10 min etter at du har startet programmet igjen) deretter henger hele skiten seg og vips så gikk du glipp av store deler av filmen eller programmet du så på.

 

Arg... Har ikke tall for hvor mange ganger jeg har måtte restarte boksen pga at ting har hengt seg.

 

Og prøv for all del ikke å send mail til Homebase. Den svarer de ikke på.

 

Vi fikk Homebase gjennom borettslaget (som så etter den gunstigste leverandøren), men til de som faktisk er med og styrer eller står for et valg. Ikke la det bli Homebase.

 

 

 

 

 

en måte å få tak i de på er å skrive mail at du vil oppgradere med flere kanaler eller ny tuner.. DA får du svar. Er helt tragisk den kundebehandlingen. Hos meg hakker det å portalen henger seg opp. har prøvd å levere en "sak" om dette inne på hjemmesiden deres men får lite svar. Hadde jeg kunnet velge igjeen i dag hadde det ikke blitt Homebase.

Lenke til kommentar

Er litt verre for de av oss som er "låst" til Homebase, og jeg må si at når de ber oss om å oppgradere til deres nye og mye raskere HD-dekodere (Motorola VIP1003) for at vi skal få en bedre TV hverdag så blir jeg smått kvalm, vi skal altså punge ut med 4x 1'399kr som de skal ha per nye dekoder fordi det de leverer per idag fungerer elendig? Det blir for dumt om du spør meg, spesielt med tanke på at Altibox klarer å levere såpass mye raskere og bedre programvare til det Homebase tydeligvis kaller for svake dekodere til at ting skal kunne fungere bedre..

 

Nå syntes jeg bildekvaliteten har blitt litt bedre de siste månedene, ikke så mye å klage på der lenger med det hjelper jo fint lite når bilde hakker og fryser 20-30 ganger når jeg skulle se Tromsø vs Molde på TV2 Zebra! Og UANSETT hva du gjør i portalen så er det jo tregt, dårlig gjennomført og rett og slett ræva på alle mulige måter, som mr_pedro så fint oppsummerer så finnes det jo ikke noe logisk over måten ting blir gjennomført på, og nå det attpåtil skal hakke så til de grader så blir det bare en frustrerende opplevelse.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bare noe herk, er skikkelig misfornøyd med det. Kunderservicen suger, har prøvd å sende inn 3 meldinger på systemet deres. første for 8 dager siden, og de har enda ikke svart. Faen for noe dritt.

 

 

Bildet hakker og fryser, skjærer i lyden, får vondt i ørene og skvetter. Det hakker i hvertfall et par ganger i minuttet.

 

Jaja, ikke kjøp det, bare noe dritt, jeg skal bytte til parabol fort som F. :

 

Min erfaring bare :)

Lenke til kommentar

Bor i sentral Oslo og har ikke problem med bildet. Men at de ikke klarer å sende regningen og PLUTSELIG før Chelsea - Man Utd så forsvinner PL kanalene mine. Fyfaen jeg ble forbanna

 

Leier leilighet, så er ikke mulighet for å få byttet.. Faen for noe piss homebase er, elendig kundeservice og. IKKE velg homebase

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser nå at Altibox starter å levere mulighet for å se TV-kanalene dine på nettbrett og mobil, mens Homebase fremdeles ikke engang tilbyr dekodere med lokal PVR mulighet og fremdeles krever blodpris for alt over 24/24mbit linje selv på fiber....

 

Unnskyld meg men 1399kr for 49/49mbit over fiber er helt hinsides all fornuftig på alle mulige måter. Det må da gå an å tilby 50/50, 80/80 og 100/100mbit til halvveis fornuftige priser når du først har betalt dyrt for å få lagt fiber til huset. Og når tjeneste ikke står i stil til prisen og de heller ikke klarer å tilby fornuftige netthastigheter i forhold til infrastrukturen så blir det ganske så frustrerende.

 

 

Hørte med GET ettersom de har kjøpt opp Homebase om de hadde tenkt til å samkjøre priser og tjenester så det kanskje hadde vært mulig å få 100mbit til 899kr fremfor 49mbit til 1399kr i nærmeste fremtiden, men det var tydeligvis ingen planer om det så de har vell kjøpt opp Homebase og tenker å drive det videre som før uten noen påvirkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...