Gå til innhold

Tilbakemelding på HTPC oppsett

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Skal bygge en stue-pc, men trenger hjelp fra dere. Den skal brukes 90% som avspiller i full-hd og krever derfor at maskina gir ifra seg et krystalklart bilde. Kan hende jeg bruker den litt til eldre spill i ny og ned, men det er ikke der den skal brukes mest. I tillegg ønsker jeg at den skal være så lydløs som overhodet mulig. Har derfor plukket ut komponenter som jeg tror er bra og stillegående.

Her er oppsettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61428

Trenger også innspill på tv-kort. Har en PVR-dekoder fra Canal Digital fra før, og da trenger jeg vel egentlig ikke tv-kortet?

Alle forslag o.l. tas imot med stor takk

Mvh

Gunnar

Endret av mEttOx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør være bra oppsett.

Er litt usikker på om prosessoren din kommer til å klare de verste filmene 100% hakkfritt, men det kommer jo litt an på hva slags filmformat du spiller av, og om skjermkortet har støttet for formatet du spiller av.

Grafikkortet er helt topp.

tv-kort er jeg blank på

• 2 uker senere...
Skrevet

Asus har generelt dårlige lydkort etter hva jeg har hørt

Integrert IR-mottaker i Fusion er ikke enkel å ha med å gjøre

Kjøp MCE fjernkontroll

Husker ikke hvilket PR-nummer av X2 som støtter AMD Away. Bommet litt på det selv, men betyr ikke mye

2600XT = PRO med mer varmeutvikling (høyere core speed). Trenger du ikke HDMI ville jeg sett på et pro-kort.

Trenger også innspill på tv-kort. Har en PVR-dekoder fra Canal Digital fra før, og da trenger jeg vel egentlig ikke tv-kortet?

Da kan du nesten glemme TV @ PC. Les mer på AVForum. Alternativt er analogt kort for a) analog kabel b) styre PVR via blastere (leveres med MCE fjernkontroll)

Skrevet (endret)
Da kan du nesten glemme TV @ PC. Les mer på AVForum. Alternativt er analogt kort for a) analog kabel b) styre PVR via blastere (leveres med MCE fjernkontroll)

Nja, kommer egentlig til å bruke det som en "basestasjon" for serier, musikk og noe film. Så litt hensikt har den jo. Tror jeg blir droppen TV-kortet og heller koble PVR-dekoderen til PCen.

Når det gjelder hovedkortet så bestilte jeg et msi-kort i stedet. Har et hjemmekinoanlegg og er litt kresen på lyden, så lydkort må jeg sikkert ha uansett.

Takk for tipsene

Endret av mEttOx
Skrevet
. Tror jeg blir droppen TV-kortet og heller koble PVR-dekoderen til PCen.

Det trenger du jo TV-kort til :)

Bruker selv dekoder til TV-kort og styrer dekoderen med balstere. Fungerer fint, men er jo ikke digitalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...