Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har bestilt Lasik - Gjennomført!


Beinet1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok Lasik i juni. Gledet meg masse til å kunne slippe briller.

 

Regner med du tar den i forbindelse med en helg. Du må ha noen dager fri fra jobben.

Noen tips:

- ikke ta begge øynene samme dagen, du kan ende opp med å ikke se noe på flere dager ;-D

- Bruk øyedråpene som legen gir deg

- Etter operasjonen får du linser på øynene, jeg fikk tatt de av etter 3 dager(det var vondt) vent til legen sier det er ok.

- Ha mørke solbriller i beredskap

- sørg for at noen kan hjelpe deg med kjøring og med å handle inn mat ol.

 

Er du heldig ser du bra dagen etter, men det kan ta noen dager før du ser alt klart. Så sørg for at du har det du trenger av mat ol. Kanskje låne deg noen lydbøker fra biblioteket om du ikke klarer å se på tv.

Lenke til kommentar

Jeg tok Intralase Lasik hos et øyesykehus i Tyrkia for 2 år siden. Veldig profesjonelt og kostet meg 950€ (7600 kr). Ser veldig bra nå og er veldig fornøyd.

 

Har noen kommentarer til huskelisten til Lilleto dog:

 

- Det skader ikke å ta begge øynene samtidig. Du vil være synshemmet for et par dager, men så lenge du tar medisinene legen gir og er under oppfølging fra andre (foreldre, venner, lege osv) så går det bra.

- Avhengig av operasjontype, fikk jeg ingen linser etterpå. Bare øyedråper slik at øynene ikke skulle bli altfor tørre.

-Solbriller er et must! Unngå skarpe og direkte sollys, hold deg inne til du er komfortabel med øynene.

- Ikke gjør aktiviteter som vil slite ut øynene. TV og PC er FY FY! Vent med disse minst 3 dager.

 

Ønsker deg lykke til! ;) Du vil ikke angre.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg :)

 

Det du sier stemmer mer med det jeg har hørt fra kollegene mine som har operer seg i norge. De tar begge øynene med en gang og bruker kun dråper. Alt dette avhenger vel av operasjonstype og utstyr. Av det jeg har sett så har det skjedd en rivende utvikling på dette feltet de siste åra, og det kommer hele tiden noe nytt. Grunnen til at jeg velger Praha er fordi de har det siste av utstyr som kun 10 klinikker i Europa har. Der bruker de laser til å lage hornhinneflappen istedet for microskalpell som tradisjonelt har blitt brukt. Håper det er så godt som de lover :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Bonna_*
Jeg gleder meg :)

 

Det du sier stemmer mer med det jeg har hørt fra kollegene mine som har operer seg i norge. De tar begge øynene med en gang og bruker kun dråper. Alt dette avhenger vel av operasjonstype og utstyr. Av det jeg har sett så har det skjedd en rivende utvikling på dette feltet de siste åra, og det kommer hele tiden noe nytt. Grunnen til at jeg velger Praha er fordi de har det siste av utstyr som kun 10 klinikker i Europa har. Der bruker de laser til å lage hornhinneflappen istedet for microskalpell som tradisjonelt har blitt brukt. Håper det er så godt som de lover :)

 

 

Har du link til hjemmesiden til de du skal ta operasjonen hos?

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg :)

 

Det du sier stemmer mer med det jeg har hørt fra kollegene mine som har operer seg i norge. De tar begge øynene med en gang og bruker kun dråper. Alt dette avhenger vel av operasjonstype og utstyr. Av det jeg har sett så har det skjedd en rivende utvikling på dette feltet de siste åra, og det kommer hele tiden noe nytt. Grunnen til at jeg velger Praha er fordi de har det siste av utstyr som kun 10 klinikker i Europa har. Der bruker de laser til å lage hornhinneflappen istedet for microskalpell som tradisjonelt har blitt brukt. Håper det er så godt som de lover :)

 

 

Har du link til hjemmesiden til de du skal ta operasjonen hos?

 

www.lasikreise.no - Ordner pakkepris på hele opplegget

 

http://www.goc.cz/EN/ - Er hjemmesiden til klinikken som de bruker.

Lenke til kommentar

Med den informasjonen og referansene jeg finner på nettsiden til lasikreise og klinikken, så har jeg ingen tvil om at dette er proffesjonelt. Av en eller annen grunn så tror alle at norske leger er eksperter og best i verden. Vi er gode, det er ikke noe tvil om det, men jeg har ingen betenkeligheter mot å la meg bli operert av en utenlandsk lege som har de rette referansene. Det blir likevel spennende å se. Jeg skal komme tilbake med tilbakemelding når det er gjort. Jeg reiser 16. januar :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle ta en slik operasjon tidligere i år, men måtte dessverre avbestille da synet mitt hadde endret seg fra -1,5 til -2,3 på litt over 1 år. Skal vente til neste år så sjekke da. Er 23 år.

 

Klinikken jeg hadde pekt meg ut var i Trondheim.

 

http://www.brillefri.no

 

De i utlandet er nok like bra og ofte billigere, men om det skal skje noe med øyet ditt en uke seinere er det kjipt å sitte i Norge.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle det vel? Øye er øye. Skjer det noe, får du bare kontakte optikeren og ta en sjekk. Jeg sa i fra til optikeren min da jeg var kommet hjem at jeg hadde tatt laseroperasjon og bestilte synsundersøkelse noen måneder etter. Det er viktig å dra på synstest etter en tid for å forsikre om at alt er i orden.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Nå har jeg netopp bestilt Laser operasjon som jeg skal ta rett over nyåret. Gleder meg virkelig til å sleppe å bruke briller/linser :) Er det noen her som har gode/dårlige erfaringer fra en slik operasjon?

 

 

onkelen min tok dette han er veldig fornøyd og allt er som å bruke briller bare 100 ganger så bra sier han hvis dere skjønner :p så det jeg har forstått så har det vært velllyket ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da nærmer det seg avreise... Fly til Gardemoen imorgen tidlig og så videre til Praha. Operasjonen blir utført torsdag ettermiddag. Jeg er ganske spent, men føler meg veldig trygg på opplegget. Informasjonen jeg har fått i posten og pr. mail på forhånd er ganske god og fullstendig. Jeg krysser fingrene på at dette blir minst like bra som inntrykket jeg har av hele opplegget så langt :)

Endret av Beinet1
Lenke til kommentar
Da nærmer det seg avreise... Fly til Gardemoen imorgen tidlig og så videre til Praha. Operasjonen blir utført torsdag ettermiddag. Jeg er ganske spent, men føler meg veldig trygg på opplegget. Informasjonen jeg har fått i posten og pr. mail på forhånd er ganske god og fullstendig. Jeg krysser fingrene på at dette blir minst like bra som inntrykket jeg har av hele opplegget så langt :)

 

vurderer å gjøre det samme som deg, det der så ut som bra saker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...