Gå til innhold

Valg av fotostativ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere som har anbefalt Velbon Sherpa 600R som et brukbart stativ. Hvis 750R er en mer solid utgave, så bør det være et godt valg. Solid er bra.

 

Manfrotto stativet du linker til, har kulehode. Det er visstnok en dårlig ide å kjøpe et stativ med kulehode til den prisen. Årsaken er at det blir ikke stabilt nok. Såvidt jeg har skjønt, så koster et godt kuleode fra 700-800,- kroner (Eller var det mer ?)

 

Tom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134
Det er flere som har anbefalt Velbon Sherpa 600R som et brukbart stativ. Hvis 750R er en mer solid utgave, så bør det være et godt valg. Solid er bra.

 

Hekter meg på her. Jeg har brukt 600R en god del i høst og har god erfaring med det. Meget bra til prisen. 750R har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Så ganske interessant ut det stativet... Jeg er også på utkikk etter stativ. Jeg har et Nikon D70s, og det tyngste objektivet jeg har er et Sigma 150mm Macro. Jeg har også en SB-600 blitz som kan settes på. Akkurat vekt på dette oppsettet har jeg ikke målt.

 

Tror dere at Sherpa 750R kan passe for meg, eller tåler det for lite vekt?

 

PS! Komplett.no har stativet til 995,-

 

Edit: pristips

Endret av janvmoen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har Velbon Sherpa 600R strålende fornøyd.

 

løp og kjøp

 

Er det vater på dette stativet?

dårlig med det gitt

 

Går det an å kjøpe en liten vater og feste på stativet?

det er ikke noe "organisert" plass til det, men alt kan jo settes på da, men hvorfor trenger du vater?

 

stativet blir jo ca. rett og bilde kan du jo bare vri i photoshop etter på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...