Gå til innhold

Creative Zen Vision:m firmware modding


nahoy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det virker som om de jobber hardt med å porte den til rockbox, men det tar nok litt tid før de blir ferdige.

 

For 5-6 dager siden ga en av folka på rockbox ut et program som pakker ut og dekrypterer en mengde forskjellige creative oppdateringer, ikke bare til vision:m, men også til vision:w, vanlig zen og touch og en rekke andre.

Programpakken hans gjorde det mulig å se på en filen som inneholder den egentlige firmwaren, og da også driverne, hvis jeg forsto dem rett.

 

De jobber med å forstå koden nå, og hvis de lykkes, så kanskje de kan klare å skrive sine egne drivere for spilleren, vi får se. Hvis du er interessert, kan jeg anbefale å lese tråden på rockbox.org.

Her er en link, siden hjemmesiden deres er like lett å navigere som en bil uten ratt. [Link]

 

En temaeditor har forresten blitt gitt ut.

Og tre-fire temaer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har det skjedd noe nytt siden sist? Vurderer virkelig å skaffe denne, men når halvparten av lydbiblioteket er noe .ogg og noe .flac, så sliter jeg litt.

Nå ser det forresten ut som om rockbox er på vei til denne spilleren også, så da vil ikke dette noe problem lenger.

Foreløpig er det eneste de kan kontrollere lcd-skjermen, men det virker som om det går raskt framover.

Se her for bilder av en zvm med "rockbox-tekst" på: http://zenmod.moo.no.

Ligger også linker til rockboxtråden der dere kan se hvor langt de er kommet der.

Lenke til kommentar

Funker på Zen også, men det er ikke noen som har laget noen temaer til den enda. Hvem som helst kan lage temaer ved å følge guiden inne på siden jeg linka til ovenfor. Nye fonter skulle også være lett å føre over med programmet, "Creative Wizard".

 

Det ser forresten ut som om noen jobber med å porte rockbox til Zen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...