Gå til innhold

Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR


Anbefalte innlegg

Nikon Inc. today introduced the new versatile AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR lens that offers Nikon’s proprietary Vibration Reduction (VR) technology to help consumers snap sharper photos than ever before, even while shooting handheld. Compact and lightweight, this affordable lens is an optimum lens to use with Nikon DX-format digital SLR cameras and is the ideal focal length as a “first lens” to faithfully capture life’s day-to-day moments, or a welcome addition to a Nikon D-SLR photographer’s already-established lens assortment.

http://www.dpreview.com/news/0711/07112001nikkor1855.asp

 

Synspunkter?

Endret av jonnablaze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nesten tyde på at VR er på vei inn i selv billigsegmentet?

Skulle ikke forundre meg om alle objektiver blir levert med VR om noen år, det blir nok billigere og billigere å implementere og i tillegg har man konkurransen ifra dSLR produsentene med "in camera" stabilisator (ikke like bra men likevel).

 

Ser for meg noen gode lyssterke normalzoomer med VR, f.eks 17-55 2.8 med VR, da hjelper det i dunkel belysning (i alle fall hvis man ikke er helt stø på hånda)

Lenke til kommentar

Det er fint at Nikon ikke gir Canon noe pusterom i amatørskiktet. Dette er et nødvendig objektiv om ikke Nikon skal virke akterutseilt på teknologi for kjøpere som kanskje lettere henger seg opp i spesifikasjonene som uvettige selgere kan finne på å ramse opp.

 

Værre er det at Nikon lett kan oppfattes som en irriterende vinglefant i sin egen objektivstrategi. Som om det ikke var ille nok at de ikke fulgte opp G systemet sitt med bred AF-S implementering, for ikke snakke om den forrvirrende sneien innom DX formatet for proffbrukerne: Nå presterer de altså å levere to helproffe Zoomobjektiver uten VR? I det minste burde vi kunne forvente oss at 24-70mm f2.8 AF-S kom i en variant med VR?

 

Jeg ønsker meg en Nikon 24-105mm AF-S f4 VRII- og jeg ser for meg at en hel del D3 og F6 (for ikke snakke om D300 med 12-24mm) eiere kunne ønske seg det samme.

 

En dag ser jeg for meg at min tålmodighet sprekker, og jeg selger unna alt Nikonutstyret mitt..

Endret av Schnoodleboy
Lenke til kommentar

Det er gode nyheter at VR og IS dukker opp i stadig flere billigobjektiver. Skal se det snart blir standard. Vi kan i alle fall håpe. Kanskje Sigma er neste mann ut med OS i 17-70 eller 18-50. Begge 18-50 variantene til Sigma kan faktisk tjene på det. Den dyreste er den mest naturlige å velge, men også den billige kan også få ny interesse med OS. Nå har jo både Nikon og Canon entrylevelzoomer som sikkert kommer i kit med deres rimelige kamerahus, før eller siden. Da vil enten markedet falle ut for 18-50/3,5-5,6. I dag kan det selge på bedre skarphet og mekanikk, men uten OS vil de argumentene virke bleke. Jeg ser frem mot at Sigma vil møte de nye utfordringene med oppfinnsomhet, slik at vi kanskje får se makro med OS også. Nikon har jo det, så det må jo ha noe for seg.

Lenke til kommentar
En prisøkning fra ca 115 USD for 18-55mm f/3.5-5.6G ED II, til 200 USD for 18-55mm f/3.5-5.6G VR, er muligens noe drøy? Kan kanskje regne med at pris faller litt etter hvert, i såfall er det et godt kjøp for dem som ikke trenger bedre lysstyrke. Selv kunne jeg ha tenkt meg et 17-55 med f/2,8 og VR.

 

Hadde 17-55 hatt VR hadde jeg ikke vært i tvil. Canon har IS på sin, så da er det på sin plass at Nikon kommer med det samme.

Lenke til kommentar

Synes denne virker som en veldig snedig normal zoom jeg =)

Skal kjøpe meg sigma sin 70-200 2,8 nå, og har ingen normal zoomer pga jeg har solgt de, og da blir denne litt aktuell. Til studio fotograferinga trenger jeg jo ikke noe spesielt med lysstyrke, og virker som ett godt ferie / walkaround objektiv =) Vet jeg likte mitt gamle kit som jeg solgte ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...