Gå til innhold

Kritisk XP-hull rettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Æsj, nå må jeg logge inn med administrator-kontoen for å så reboote :(.

 

Næh...det trenger du vel ikke :) Høyre-klikk på IE-ikonet mens du holder shift inne (funger også med quick launch-ikonene). Velg Run as... fra menyen og vel en bruker med admin-rettigheter i dialogboksen...og voila: Du har en IE kjørende med administrator-rettigheter uten å logge ut/inn med en annen bruker. Så er det bare å besøke Microsoft Update :)

 

Edit: Men reboot slipper du ikke unna :p

Endret av Sparboresh
Lenke til kommentar

Jeg sier gjerne ja takk til økt batterikapasitet. Montro hvordan de har løst den utfordringen?

 

Ellers sliter jeg ennå med den feilen i Windows XP som gjør seg gjeldene dersom du har mer enn 1 Gigabyte RAM, det vil si at "Hibernate" ikke fungerer hver gang en forsøker å benytte den.

 

Det ble jo skrevet om den feilen for lenge lenge siden. Men har Microsoft reparert den? Og er en isåfall nødt å finne fram til en "KB" og så laste ned en patch utenom Windowsupdate-funksjonen?

Lenke til kommentar
Og hvorfor i all verden må man logge inn som admin for å boote?

Jeg trenger admin-rettigheter for å installere oppdateringer og jeg må reboote for at instillinger skal tre i kraft.

 

gpedit.msc kan du bruke til å gi brukeren din rettigheter til å skru av maskinen. Du kan fyre ie som adm, som tidligere nevt, så slipper du å logge inn som adm......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...