Gå til innhold

Nintendo: – Vi vil overraske (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God artikkel, takker for den!

 

Ellers, - Nintendo kommer nok til å fortsette å overraske fremover ja. Deres måte å konsentrere seg om bare spill på konsollene vil lønne seg i lengden. Selv om de snubler med tidspunkter for lansering i forhold til klarlagte strategier, og at deres timing nesten aldri stemmer i forhold til spillutvalg for konsollene: De er store, men holder seg "til saken" som er deres spesialfelt. Derfor ramler de skjelden helt overende, eller blir liggende lenge nede..

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
Håper vi får se noe som utnytter kontrollen på en unik måte. Gameplay som ikke ville vært mulig med en vanlig kontroll.

 

Har uansett blitt nok med oppfølgere av gamle franchiser for en stund nå (dog jeg drømmer om en ny Starfox-tittel).

9493049[/snapback]

starfox :D

spilte det i går på n64 :D

Like morsomt vær gang :!:

Lenke til kommentar
Håper vi får se noe som utnytter kontrollen på en unik måte. Gameplay som ikke ville vært mulig med en vanlig kontroll.

 

Har uansett blitt nok med oppfølgere av gamle franchiser for en stund nå (dog jeg drømmer om en ny Starfox-tittel).

9493049[/snapback]

starfox :D

spilte det i går på n64 :D

Like morsomt vær gang :!:

9493490[/snapback]

Do a barrel roll!

Lenke til kommentar
syntes nå de kommer med litt teite ting som f.eks Wii Fit og Zapper, som jeg mener er en dårlig overraskelse iaf

 

 

 

wohoo stick out your leg game

9492357[/snapback]

 

Skjønner ikke hva F folk har imot Nintendo's måte å gjøre ting på, om du ikke liker det så er det ingen som tvinger deg til å eie en Wii eller overhode lese nyheter om den.

 

Eller er det behovet å indirekte indikere hva som er "voksent" og hva som er "barnslig" som tvinger folk til å lese om Nintendo's utradisjonelle måter å gjøre ting på?

 

Sier bare, om du er for opptatt av hvordan du ser ut når du spiller, er du ikke gammel nok til å eie en Wii.

Lenke til kommentar

Jeg er av den oppfatning at det er ungdom i den mentale alder mellom 12 og 16 som har en ide om at Nintendo sine konsoller og/eller spill er barnslige. Desverre finnes det 20-åringer i den mentale alder 14. Men det finnes også 14-åringer i den mentale alder av 20. Når fjortisser argumenterer for hvor banslig Nintendo sine produkter er må jeg bare riste på hodet. Ikke bare viser disse personene hvor umodne de er, men også hvor barnslige de selv er.

 

Spill trenger ikke ha drøssevis av blod i seg for å være voksent. Spill trenger ikke inneholde våpen for å være voksent. Spill trenger alldeles ikke ha banning i seg for å være voksent. Det finnes flere eksempler på gode spill for voksne uten alt dette. Spill med skarpe farger og mye primærfarger trenger ikke være barnslig selv om de ser tegneserieaktig ut. Mario Kart 64 hadde min far like stor glede av som meg.

 

Folk som dømmer spill nedenom og hjem fordi spillene er "barnslige" er da mest sannsynlig ikke moden nok til å spille spillet uansett. Greit nok at folk gjerne vil "opprettholde ryktet sitt" i vennekretsen. Men hvis det er det som bekymrer en, har man enten dårlige venner, eller feile prioriteringer i livet.

Lenke til kommentar
syntes nå de kommer med litt teite ting som f.eks Wii Fit og Zapper, som jeg mener er en dårlig overraskelse iaf

 

 

 

wohoo stick out your leg game

9492357[/snapback]

 

Skjønner ikke hva F folk har imot Nintendo's måte å gjøre ting på, om du ikke liker det så er det ingen som tvinger deg til å eie en Wii eller overhode lese nyheter om den.

 

Eller er det behovet å indirekte indikere hva som er "voksent" og hva som er "barnslig" som tvinger folk til å lese om Nintendo's utradisjonelle måter å gjøre ting på?

 

Sier bare, om du er for opptatt av hvordan du ser ut når du spiller, er du ikke gammel nok til å eie en Wii.

9496714[/snapback]

 

1. Eier en Wii, satt å spilte Super Paper Mario idag faktisk, helt til spillet hang seg opp(!)

2. Nevnte bare at jeg ikke sitter å sikler etter det ubrukelige tillegs-stashet som kommer ut til den

3. Brukte aldri ordet barnslig

4. Alt det man kan gjøre med Wii-Fit er ting man kan fint gjøre uten. Med mindre det kommer en rail shooter som f.eks Time Crisis 2, hvor man må trykke på balance boardet for å ta dekning, men er det virkelig verdt masse spenn for å kjøpe seg balance board for å trykke på en stor knapp istedet for en liten på kontrollen bare for at personen skal dukke?

5. Når ble det slikt at menneskeheten trengte balance board for å ta push-ups og stå på ett ben?

6. Skaff deg humor Mr. Grumpy Pants

Endret av treigzak
Lenke til kommentar

Kommenterte like mye videoen som innlegget ditt treigzak. Grumpy blir man etter å få hørt noen år hvor barnslig Nintendo er, det irriterer vette av meg for Nintendo er den eneste produsenten som virkelig tør å tenke utenfor boksen. Det mest radikale Sony har gjort er å lage Eyetoy og en dansematte, og dette har de tydelig vinklet mot et yngre marked selv om det faktisk er de som er tøff nok til å bruke dette i voksen alder.

 

Takk Gud for at man har selskap som Nintendo, ellers hadde man år ut og år inn sprutet blod på de samme korridorene med den samme kontrollen gang ut og gang inn.

 

Tror de fleste bestemt misforstår Nintendo's intensjoner med Wii, som er å treffe et marked som til nå ikke har fått noe særlig utav gaming, nemlig casual gamers. Sony berørte dette markedet med PS2, men Nintendo har tatt helt sikte på det.

 

Enkelte "hardcore" gamere er for opphengt i "man kan ikke bruk den til noe" og så samtidig tenker de tradisjonelle spill. Hva med å tenke litt utav boksen for en gangs skyld, Wiifit kan brukes til mye innenfor casual gaming stilen. Kombinert med Wiimoten kan du gjøre mye.

 

Når det gjelder Wiizapperen så synes jeg den er et morsomt konsept og forsøk på å bringe arkade dagenes "raileshooters" som brukte mye tid og penger på tilbake til livet. Det kan kanskje for enkelte se banalt og kjedelig ut, men jeg syntes i alle fall det var morsomt den gangen å stå fremfor den svarte boksen med pistolen fremfor meg og plaffe ned skurker mens jeg slapp å tenke på alt annet.

 

Tenk litt på hvilket marked dette er vinklet inn på så ser du kanskje tydeligere hva det er Nintendo tenker på. Det er jo tydelig at de vinkler seg inn på penger, og penger i store doser.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så opphengt i å "forsvare" Nintendos valg innen spillkonsoll\spill. Da jeg eier flere typer konsoller utenom Nintendos, er det meg knekkende likegyldig hva som er barnslig eller voksent. Jeg bare koser meg med mine ting, uansett..

 

Må ellers bare få si at Snorres innlegg er ypperlig, og i min tankegang, - spot on!

 

Mitt første innlegg i denne tråden omhandler Wii's kontroller i betydelig grad. Bare så det også er nevnt: Mitt syn er at den nåværende generasjon konsoller med Wii sin eksisterende kontroller bare er forsmaken på hva som kommer senere. Både Nintendo (og etterhvert Sony og andre) vil utvikle denne typen kontroller for spill lengre og lengre, bedre og bedre..

 

Nintendo, MS, og Sony aside, - spilling ER et morsomt tidsfordriv. :D

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...