Gå til innhold

Problemer med CS(:S)/Steam? (også med nyttige prog.) *OPPDATERT 01.06.08*


Anbefalte innlegg

header.jpg

Jeg har leitet gjennom både diskusjon.nos og Catch-Gamers forum etter de vanligste Steam-, CS- og CS:S-problemene. Jeg har derfor satt sammen en liste over de vanligste problemene - med svar. Jeg er fortsatt en nybegynner i HTML/CSS, så det er en del enkle løsninger på feilsøkingssidene mine - sikkert sammen med en del bugs. Jeg har heller ikke fikset slik at det ser bra ut i Internet Explorer (IE leser CSS dårlig), så om ingen hjelper meg med å fikse dette, bør dere åpne sidene i Mozilla Firefox eller Opera.

Dere må gjerne sende meg PM der dere ber meg ta opp problemer, eller om dere har skrevet noe selv som dere vil ha inn (jeg tar selvfølgelig ikke inn hva som helst - og, ja, jeg merker hvem som bare vil på listen og hvem som vil være med på å hjelpe!). Om det er slik at du PM-er meg, og jeg ikke har svaret, oppretter du en post her i forumet. Så oppdaterer jeg feilsøkingen om det blir funnet en løsning i tråden.

 

Lykke til - håper dere setter pris på arbeidet og at dere får den hjelpen dere trenger!

 

Legger til disse ordene for at denne tråden skal vises i søk:

LockvertexBuffer - CMeshDX8 - Engine error - unavailable - Forhåndslasting - autoexec - startalternativer - launch options - SteamID - Steam ID - STEAM_ID - Client - dropped - FPS - bit - 16 - 32 - righthand - lefthand - FlushEntity - Flush - packet - VAC - RADAR - SteamBans - banned - bannet - UserID - RCON - Nyttig - programmer - kræsjer - krasjer - Problem - oppløsning - out of range - video - verifying - rettigheter - permissions - maps - dedicated - dedikert - AMX - AMX Mod X - SourceMod - server - SM - Steambans - plugins - gungame - deathmatch - gun game - death match - superhero - wc3 - warcraft3 - mod - server - lage server - rate - cl_updaterate - cl_cmdrate - rates - choke - loss

 

 

Oppdateringslogg:

  • Oppdatert CSS.
  • Lagt til to store guider:
    • AMXModX-guide
    • SourceMod-guide

    [*]Lagt til en kul(?) diskusjon.no-link nederst til venstre på alle guidene (trykk på bildet).

Det kan hende SourceMod-guiden er litt mangelfull, da jeg kun har satt opp én server med dette før. :)

Jeg har nå lagt til en ordforklaring for cstrike(_norwegian), da jeg har fått veldig mange spørsmål om hva det betyr. I tillegg har jeg endret diskusjon.no-ikonet til "info"-ikon. :-)
Jeg har nå oppdatert SourceMod- og AMX-guidene. I AMX-guiden har jeg oppdatert hele installasjonsguiden, slik at du kan installere den nye AMX-versjonen - 1.8. Og for dere som ikke har klart å installere AMX/SM, ligger det godbit til dere helt nederst i guiden. :-)
  • Lagt til to nye guider - "Hvordan lage CS(:S)-server i Linux" og "Hvordan lage CS(:S)-server i Windows". Windows-guiden er kun en enkel guide nå, men den blir oppdatert snart med litt mer avanserte saker.
Oppdatering av SourceMod-guiden:
  • Lagt til hvordan de forskjellige mappene skal være plassert.
  • Lagt til en enklere forklaring på hvordan en legger til administratorer.
  • Separert Windows- og Linux-guiden (hvordan lage server).
  • Oppdatert Hvordan lage server i Windows"-guiden. veldig.
  • Lagt til Lightbox for åpning av thumbs.
  • Oppdatert koden, slik at den er lettere å lese.
  • Lagt til et bilde i "Hvordan lage server i Linux"-guiden.
  • Gjort om alt til php, samt fikset $_GET ... include, slik at det blir mer oversiktlig for meg.

(Dette skal ikke gå utover de som har linket til de gamle html-filene!)

  • Lagt til guide for rates
  • Flyttet guiden over på nytt domene (http://Sipi.ws) - vennligst si ifra om det er noe som har gått galt!
Endret av Jooakim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Serveren din bør/skal ha en cfg-mappe - akkurat som om at du har en cfg-mappe i din egen cstrike-mappe. I denne cfg-mappen (på serveren), bør du ha server.cfg som forteller hva serveren skal hete, rcon-passord og et eventuelt serverpassord (mer om dette kommer i en guide som kommer snart!). Om du skal installere CSSDM, finner du en cfg-mappe i rar-filen du lastet ned. Mappen som er inni den cfg-mappen heter sourcemod, og mappen som er inni sourcemod-mappen heter cssdm (tror jeg). Denne cssdm-mappen skal du legge inni cfg/sourcemod som du skal ha på serveren din. Om du ikke skjønte dette heller, kan jeg fikse det når jeg er tilbake fra jobb. :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Jeg har kjøpt cs source og når jeg skal spille spillet kommer denne feilmeldingen opp ettervært:(Overskrift)Counter Strike Source: hl2.exe - programfeil.

Instruksjonen i "0x106b3e2c" refererte til adresse "0x0e6aa1a0". Minnet kunne ikke være "read".

 

jeg trykker først på launch game så blir skjermen svart så kommer feilmeldingen opp.

 

tar imot alt av informasjon for å hjelpe meg.

takk!

 

Jooakim jeg trenger hjelp please!

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har kjøpt cs source og når jeg skal spille spillet kommer denne feilmeldingen opp ettervært:(Overskrift)Counter Strike Source: hl2.exe - programfeil.

Instruksjonen i "0x106b3e2c" refererte til adresse "0x0e6aa1a0". Minnet kunne ikke være "read".

 

jeg trykker først på launch game så blir skjermen svart så kommer feilmeldingen opp.

 

tar imot alt av informasjon for å hjelpe meg.

takk!

 

Jooakim jeg trenger hjelp please!

:dontgetit:

Hvorfor ikke bruke det som står i tråden din? Gå inn på lenken til DurinVIIIIIII, deretter går du inn på lenken "første treff", deretter går du inn på linken "Game Crash: The Instruction at 0x referenced memory at 0x The memory could not be read".
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har kjøpt cs source og når jeg skal spille spillet kommer denne feilmeldingen opp ettervært:(Overskrift)Counter Strike Source: hl2.exe - programfeil.

Instruksjonen i "0x106b3e2c" refererte til adresse "0x0e6aa1a0". Minnet kunne ikke være "read".

 

jeg trykker først på launch game så blir skjermen svart så kommer feilmeldingen opp.

 

tar imot alt av informasjon for å hjelpe meg.

takk!

 

Jooakim jeg trenger hjelp please!

:dontgetit:

Hvorfor ikke bruke det som står i tråden din? Gå inn på lenken til DurinVIIIIIII, deretter går du inn på lenken "første treff", deretter går du inn på linken "Game Crash: The Instruction at 0x referenced memory at 0x The memory could not be read".

 

jeg har været der men skjønner ikke hva jeg skal gjøre ... :cry:

kan du ikke bare fortelle meg det på en litt enklere måte?

please :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...