Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford S-max forsinket. Noen som vet noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare hoppe inn i denne diskusjonen. Hvis det er noen av dere som synes dere har uflaks vedr. leveringstid, så er det alltid noen som har det verre:

 

Bestilte bilen (140 hk, titanium, sport, +++) i august og ble lovet levering i slutten av november. Etter å ha fulgt med på denne diskusjonen, ble mine forventninger justert til jan. '08. Gleden var derfor ekstra stor da selgeren kunne bekrefte at bilen ville bli levert 22. des. Men gleden ble brutalt endret til frustrasjon da en spak selger ringte meg i forrige uke med en god og en dårlig nyhet. Det gledelige var at bilen var på vei. Den dårlige var at grunnet rot fra selgers side var flere av tilleggsutstyret uteglemt fra bestillingen og derfor ikke med på bilen. Det har endt opp med at vi må bestille bilen på ny. Så nå er vi igjen tilbake til start, og på ny inn i uvissheten og denne saktegående køen. Vår tidligere bil er selvsagt solgt og er dermed for tiden billøs. I tillegg venter vi vårt 2. barn i januar...... Vi har krevd at forhandler stiller med gratis leiebil fra opprinnelig leveringtid og frem til den bestilte s-max'en blir levert. Intet svar så langt.......

 

Over til noen langt hyggeligere tanker:

 

Noen av dere som har vurdert å montere powerbox i s-max'en eller har tidligere erfaring med bruk av dette? Denne skal visst øke effekten med 25 hk og 40-60 nm, samt redusere forbruket med ca 10%.

Lenke til kommentar

Hørtes ut som en sløv forhandler... Hva slags utstyr var det som var glemt? Ikke noe de evt kan montere lokalt?

 

Har selgeren din kommet med noe plaster på såret til dere da?

 

En liten trøst er kanskje at det nå har løsnet litt med produksjon på s-max etter at den ble nedprioritert i sommer til fordel for nye mondeo.

 

Når det gjelder tuning, så har jeg for min del droppet tanken på dette da jeg er langt fra sikker på hva automatkassa tåler av dreiemoment. Men jeg har tittet på svenske bsr som leverer tuningsoftware som vistnok skal være en mye bedre løsning en powerboxer og andre bokser. Gir deg også muligheten til å tilbakestille motoren til original software dersom du angrer. Vet ikke hva de får ut av dieselen, men på 2.5t så får man 258hk og 393nm.

 

TSracing har følgende på sine sider:

 

Motor HK før HK etter NM før NM etter

2,0 TDCI 130 170 330 390

Lenke til kommentar

Vi bestilte en s-max noen og tyvende september, og fikk akkurat beskjed om at den står i Oslo! :thumbup: Ble forespeilet mars/april når vi bestilte. Siden jeg er dame, så husker jeg ikke helt spesifikasjonene :!: , men det er i alle fall en trend med dieselmotor, 6 gir og partikkelfilter. Jammen meg kjapt.

Endret av Adventskalender
Lenke til kommentar
Nå har vi hentet vår nye s-max, og er strålende fornøyd!! :D

 

Bilen er kanongod å kjøre, og automatkassa virker perfekt til bilen. Fortsatt en del duppeditter igjen å teste ut. Foreløpig er den gått 26 km. Hehe...

 

Lykke til til alle som fortsatt venter!

Du må gjerne utbrodere litt mer etterhvert ;). Vi skrev under kontrakt i dag og venter allerede :p blir vel lenge å vente dette... Forespeilet bil i mars/april.

 

Forøvrig er jeg av de konene som har noenlunde peil på hva vi kjøper *flirer* men det er vel mest fordi jeg har sterke meninger og legger ned veto både titt og ofte.

Endret av Happy_
Lenke til kommentar
Jeg var hos en nybilforhandler for en uke siden. Der så jeg et godt voksent par som tittet på nye større biler. Mannen gikk rundt og tok på bilen mens kona diltet etter med målebånd (!).

hørtes jo fornuftig ut! Jeg pleier heller å utfordre selgerne til sånne målejobber. Bilen skal jo inn i garasjen og det skal være plass til diverse med størrelser vi kjenner. På BIL-messa var det en selger som måtte måle og delmåle diverse bakseter for meg og flere biler vi hadde sett på måtte strykes av lista vår.

Lenke til kommentar
Legger ved et par ganske dårlige bilder jeg tok. Kan ta et par med ordentlig kamera til helgen hvis noen er interessert.

flere bilder er nærmest påkrevd ;)

 

Vi har en smax på hjemlån, prøvekjører. Tror ikke jeg har lyst til å levere den tilbake i morgen :(. Blir sinnsyk nedtur å sette seg inn i den tidligere elskede Touran. Likevel er jeg ikke helt overbevist over Smax, men finner liksom ikke noe som passer bedre heller. Pokker det er vanskelig å skulle bruke så mye penger.

 

 

Her legger jeg ved noen flere bilder. Har ikke tatt noen med speilrefleks-kamera enda, men legger ved mobilbilder av hva føreren ser i kø på vei hjem fra jobb :D . Har lagt ved hvordan displayet er med ACC i drift samtidig som navigasjon er aktivert. Touch-displayet i senter funker forøvrig veldig bra.

 

Hvis det er noen som har ønsker av detalj-bilder eller spørsmål, så bare meld fra.

post-126864-1196538437_thumb.jpg

post-126864-1196538464_thumb.jpg

post-126864-1196538582_thumb.jpg

post-126864-1196538607_thumb.jpg

post-126864-1196538629_thumb.jpg

post-126864-1196538657_thumb.jpg

post-126864-1196538681_thumb.jpg

post-126864-1196538713_thumb.jpg

post-126864-1196538732_thumb.jpg

post-126864-1196538752_thumb.jpg

post-126864-1196538777_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har litt sansen for interiøret i denne bilen faktisk!

Ser absolutt ut til å være en flott bil dette.

 

Det er bare en ting som irriterer meg så veldig:

Den ser jo så vannvittig tam ut i fronten. Mulig man får noe styling som kan rette på dette... men den blir liksom litt tam synes jeg da.

 

Hadde den kommet med litt røffere front, og VW'ens DSG-kasse hadde dette muligens blitt min neste bil.

 

Jaja... smak og behag :)

Lenke til kommentar
Tusen takk for innvendig-bilder!

 

Har du cd-skifter? Forhandleren var jammen ikke helt sikker på hvor den satt eller om man da hadde 6 cd'er i tillegg til én over navigasjon-skjermen.

 

Jeg har CD-skifter med 6 CD liggende under førersetet, i tillegg til den over navigasjons-skjermen. Oppbevaringsrommet under førersetet forsvinner da, men det er det jo verdt.

 

I tillegg er det AUX-inngang i hanskerommet, så der ligger iPod'en. Skulle gjerne styrt iPod'en med knappene på rattet, men det har de ikke laget løsning for (slik som f.eks. Audi lager nå....).

 

Forøvrig veldig god - og mye lyd :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har litt sansen for interiøret i denne bilen faktisk!

Ser absolutt ut til å være en flott bil dette.

 

Det er bare en ting som irriterer meg så veldig:

Den ser jo så vannvittig tam ut i fronten. Mulig man får noe styling som kan rette på dette... men den blir liksom litt tam synes jeg da.

 

Hadde den kommet med litt røffere front, og VW'ens DSG-kasse hadde dette muligens blitt min neste bil.

 

Jaja... smak og behag :)

 

Når det gjelder fronten, så kan jeg ikke kommentere. Jeg har som "konebil" en Scoda Octavia (2005) med VW's DSG-kasse, som jo funker veldig bra. Fordens girkasse (som er utviklet i samarbeid med Volvo - og vel er også å finne på de siste Volvoene) synes jeg er vel så god, selv om den er tuftet på andre prinsipper. Gear-gassen burde absolutt ikke være argumentet som peker i negativ retning. Prøvekjør! ;)

Lenke til kommentar
Jeg har litt sansen for interiøret i denne bilen faktisk!

Ser absolutt ut til å være en flott bil dette.

 

Det er bare en ting som irriterer meg så veldig:

Den ser jo så vannvittig tam ut i fronten. Mulig man får noe styling som kan rette på dette... men den blir liksom litt tam synes jeg da.

 

Hadde den kommet med litt røffere front, og VW'ens DSG-kasse hadde dette muligens blitt min neste bil.

 

Jaja... smak og behag :)

Har du sett den med Individual styling?

ford-smax2.jpg

getImage.asp?imageName=SPG_3_28_0_34616.jpg&filename=2col_LC_13939.jpg

uten:

wka2006021964706pv9he.jpg

 

Det hjelper i alle fall litt, synes jeg ;). Trodde ikke Kjære skulle få meg bort fra Touran, men han kan være veldig overbevisende :D

Lenke til kommentar

Jeg får nesten joine denne tråden jeg også, siden min bedre halvdel (Happy_) allerede er godt i gang.

 

Etter fire dager prøvekjøring av en Titanium har vi altså bestilt oss en S-Max Titanium i sea-gray farge, med automat, individual-pakke utvendig og innvendig og ellers det meste av utstyr (ACC, Xenon, el.håndbrekk, navi, panoramatak, park.sensor, IVCD, DVD, Bluetooth, dieselvarmer m/fj.kontr. for å nevne noe).

 

Har blitt forespeilet levering ca april, så nå er det bare å grave frem litt tålmodighet og vente.

 

Pga prisen (og delvis støynivå/komfort) klarte jeg å rive meg løs fra 20" MS Design felg på sommerdekkene og gå for en 18". Ja, jeg syns det er litt nedtur, men får heller vurdere å sette på 20" senere. :hrm:

 

Er det noen av dere som har erfaring med DVD-pakken og kvaliteten på skjermer osv? Jeg har sett den montert i en bil, men ikke i bruk. Dette er et helt separat system med dvd under passasjersetet, to skjermer og en fjernkontroll, og det er ikke mulig å styre fra navi-skjermen etter hva jeg har lært. Er veldig greit å ha dette fastmontert både fordi det er praktisk og pga trafikksikkerhet med løse skjermer ved en krasj, men er veldig i tvil om det er verdt 19900 kr!

 

 

Hvis dere vil se mer om S-Max Individual finner dere katalogen her.

 

Noen messe-bilder av en Individual her.

 

getImage.asp?imageName=SPG_3_28_0_34668.jpg&filename=lrggal_LC_13945.jpg

Ford_Individual.jpg

Endret av Nirgal
Lenke til kommentar
Jeg har litt sansen for interiøret i denne bilen faktisk!

Ser absolutt ut til å være en flott bil dette.

 

Det er bare en ting som irriterer meg så veldig:

Den ser jo så vannvittig tam ut i fronten. Mulig man får noe styling som kan rette på dette... men den blir liksom litt tam synes jeg da.

 

Hadde den kommet med litt røffere front, og VW'ens DSG-kasse hadde dette muligens blitt min neste bil.

 

Jaja... smak og behag :)

Har du sett den med Individual styling?

ford-smax2.jpg

getImage.asp?imageName=SPG_3_28_0_34616.jpg&filename=2col_LC_13939.jpg

uten:

wka2006021964706pv9he.jpg

 

Det hjelper i alle fall litt, synes jeg ;). Trodde ikke Kjære skulle få meg bort fra Touran, men han kan være veldig overbevisende :D

Altså...

 

Bak er den veldig tøff!, Inni er den også veldig tøff!, men fronten liker jeg såpass dårlig at dette er nok til at jeg ikke vil ha bilen.

Litt vanskelig og forklare, men den mangler liksom panser... den går i en javn bue fra taket og ned. Altså ikke ett akkurat sportslig utseende. Mulig den virker litt tøffere med en frontleppe av noe slag, men... ja.. jeg vet ikke..

 

Men jeg forstår godt at mange liker den bilen.... men jeg har for lengst dessverre fått fronten på netthinnen. Mulig det er en vanesak....

 

Uansett.. jeg har også blitt "avhengi" av VW/AUDI'S DSG-kasse.... den finner man dessverre ikk på noen andre biler... foreløpig.

Lenke til kommentar
Uansett.. jeg har også blitt "avhengi" av VW/AUDI'S DSG-kasse.... den finner man dessverre ikk på noen andre biler... foreløpig.

 

Jeg har også vært veldig fornøyd med DSG kassa, har en Touran med DSG i dag. Men jeg må si jeg ble imponert over hvor "flytende" automatkassa i S-Max'en oppførte seg i forhold. Den føltes mye jevnere, uten rykk og små pauser før giret tar og bilen beveger seg fra stillestående som jeg har irritert meg litt over på DSG'en.

Lenke til kommentar
Dvdspiller m/2 skjermer og en fjernkontroll som ikke er integrert med resten av systemet koster 20000!!!

 

Da foreslår jeg heller følgende produkt:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=69977

 

Til 1445. Like moro og så kan du bruke resten på fattige barn i Afrika.

 

To fluer i en smekk :w00t:

 

Jeg bruker en Nextbase løsning i dag, men synes dette er ganske utrygt ved en eventuell ulykke. Du risikerer at skjermene flyr vegg-i-mellom inni bilen.

Det er også noe skikkelig herk med løse ledninger over alt når den er montert opp, og ikke minst at den faktisk må monteres og ikke sitter der fast som en del av bilens interiør.

Endret av Nirgal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...