Gå til innhold

Pcmia cardbus USB2+FW kompatibilitetsproblemer


Anbefalte innlegg

Heisann. Nå ble ikke emnetitelen helt slik jeg hadde tenkt pga begrensningene i antall tegn men til problemstillinga:

 

 

Jeg har et Combo Cardbus utvidelseskort som jeg ikke får til å virke helt som det burde.

 

Enkelte USB-enheter vil rett og slett ikke virke etter at de er koblet på en av portene til CC. Blant annet så vil en Logitech Click kun vurke av og til når den er koblet til CC. Er den derimot koblet til en av de vanlige usb-portene i maskinen så funker den alltid, så musa vet jeg virker.

 

Og så har jeg en minnekortleser (selfølgelig uten merkeløs og ingen tekst printet på den) som heller aldri blir "oppdaget" av windows når den kobles til CC. Her er det også sånn at kortleseren alltid virker når jeg kobler den til en ordinær usb-port. Etter mye søking fant jeg til slutt et lite bilde av kortleseren.

 

Jeg har et slimline tastatur fra Trust, og dette fungerer alltid når det er koblet i CC.

 

På firewire-utgangen har jeg en WD Mybook, og her fungerer det helt perfekt.

 

Har hatt CC kortet i et år eller to nå og har først nylig oppdaget problemet pga har ikke brukt den bærbare maskinen så mye før nå.

 

Kortleseren er USB2 og musa er USB1, så foreløpig klarer jeg ikke se noen sammenheng. Skal også forsøke med to forskjellige minnepenner jeg har liggende.

 

 

Har støvblåst kontaktene så det er ikke der problemet ligger.

 

[edit]

Har funnet alternative drivere på denne siden som jeg skal prøve ut nå.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatrering:

 

Nå har jeg installert driverne jeg lenket til ovenfor. Men det hjalp ikke det grann desverre. Altså samme feilsymptom, ingen vesentlig endring.

 

Først prøvde jeg å koble på en Tiny Disk på 128 Mb, en gammel usb1 minnepenn fra 2003. Den fungerte helt fint og dukket opp i explorer med stasjonsbokstav og greier.

 

Men så koblet jeg på en Flash Voyager (1Gb usb2). Og det funket ikke i det hele tatt. Nå har den stått inne i CC siden forrige innlegg ble skrevet (ca 1/2 time) uten at den er ordentlig detektert av windows.

Når jeg prøver å åpne Diskbehandling så bruker den over minuttet på å "komme opp". Jeg kan se av lyset i minnepenna at det er sporadiske trafikk, men den kommer uansett ikke opp i diskbehandling. Samme feil som med kortleseren. Og i likhet med kortleseren og musa, så virker denne også når jeg kobler til en av de innebygde usb-portene i maskinen.

 

Den bærbare maskina min er en Acer Travelmate 634LC, fra 2002 og er kun utstyrt med to usb1 -porter, så derfor er det ille nå at ikke CC fungerer ordentlig.

 

Har en misstanke om at eneste løsning blir å returnere CC tilbake og kreve pengene tilbake av åpenbare grunner.

 

 

I menyen "Trygg fjerning av maskinvare" så ser kortleseren ut slik:

92643.jpeg

 

Og usb2 minnepenna ser ut som dette her:

92645.jpeg

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...