Gå til innhold

Fargerike Inspiron-modeller lanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å oppdatere oss på den nye XPS 1330 modellen også? :) Denne skal jeg bestille i dag tenkte jeg. 13,3" skjerm med LED opplyst baklys på skjermen, 8400M GS, C2D på 2GHz med 800MHz FSB og 4MB cache, 2GB PC6300 RAM, 120GB 5400RPMs disk (kan konfes opp med 32GB SSD disk) og Intel Wireless N WLAN-kort. Vekta skal visstnok ligge på 1,79 kg :)

Lenke til kommentar
hvorfor i huleste stikker batteriet ut 2cm bak! det er bare tull! dårlig :p har også sett enkelte IBM'er med slikt batteri som stikker ut, men det var 12" eller 14"!

8960564[/snapback]

 

 

man får 6 og 9 cell ja.. 6cell gir vel 2timer.. 9cell gir 3 eller mer... så personlig er det fett om batteriet stikker ut, spesielt om man får såpass mye mer strøm ;)

Lenke til kommentar
Hva med å oppdatere oss på den nye XPS 1330 modellen også? :) Denne skal jeg bestille i dag tenkte jeg. 13,3" skjerm med LED opplyst baklys på skjermen, 8400M GS, C2D på 2GHz med 800MHz FSB og 4MB cache, 2GB PC6300 RAM, 120GB 5400RPMs disk (kan konfes opp med 32GB SSD disk) og Intel Wireless N WLAN-kort. Vekta skal visstnok ligge på 1,79 kg :)

8960654[/snapback]

 

Jeg bestillte en slik en idag, den ser jo bare lekker ut ;D

Leveringsdato er ikke før slutten av Juli da.. blir lang hard ventetid det her :cry:

 

Ps - 1.79kg er startvekta - legger du på 6cells batteri og GeForce kort osv så kryper den nok litt opp.

Lenke til kommentar
hvorfor i huleste stikker batteriet ut 2cm bak! det er bare tull! dårlig :p har også sett enkelte IBM'er med slikt batteri som stikker ut, men det var 12" eller 14"!

8960564[/snapback]

 

 

man får 6 og 9 cell ja.. 6cell gir vel 2timer.. 9cell gir 3 eller mer... så personlig er det fett om batteriet stikker ut, spesielt om man får såpass mye mer strøm ;)

8960662[/snapback]

En på jobben her mente at hennes nicellersbatteri holdt en hel ettermiddag/kveld (sju timer, kanskje?) med flittig bruk. Dette er en temmelig ny Inspiron 6400.

 

Noen som kan gi meg en pekepinn på hvor godt GF8xxx-kortene yter?

 

Daniel :)

Endret av danilovic
Lenke til kommentar

XPS M1330 ser ganske interessant ut. Saftig dyr SSD da. Men den har hvertfall blitt en del billigere fra i går. Vet ikke om noen la merke til det, men den kostet over 123.000 kr i går =P. (De hadde lagt kjøpsprisen inn på månedsprisen)

 

Blir nok å kjøpe en ny bærbar til neste år når forhåpentilg SSD har blitt noe billigere og utviklet seg litt. Sikler på MacBook Pro, men Dell er absolutt på rett spor. Så får vi bare håpe det skjer en del på batterifronten.

Lenke til kommentar
Dell i USA selger disse med Ubuntu Linux OS :)  Får håpe de starter med det samme her snart!

8962118[/snapback]

Kundebehandlere sa de hørte at de jobbet med saken. Du kan nok ta i bruk retten din i Vistas EULA og ikke godta den for å returnere OSet for å få penger tilbake og rabatt og installere Ubuntu selv, no jeg har planer om å gjøre.

Lenke til kommentar

Haha, dette er det dårligste jeg har sett!

For det første er mange av utgangene som var på i9400/i9300 borte, blant annet DVI utgangen! Hvordan kan de fjerne den? Det er jo tullete...

 

For det andre stikker batteriet ut bak, noe som ser ekstremt stygt ut og er upraktisk.

 

For det tredje så er skjermkortet på disse laptopene MYE dårligere enn det som er tilbudt på i9300/i9400. Det beste skjermkortet som finns på disse laptopene er 8600M, mens på i9400 laptopen så er det 7950GTX.

7950GTX tar 8600M i ALT, untatt applikasjoner som absolutt krever DX10.

 

Dårligste jeg har sett. Er glad jeg fortsatt har min Inspiron 9400 laptop, hadde aldri bytta den mot en av disse 'nye' laptopene.

Lenke til kommentar

Jeg synes 1720 ser rimelig digg ut.

Numerisk tastatur og Ctrl-knappen på riktig sted er meget bra :yes:

 

Når det gjelder grafikk-kortet:

NVIDIA® GeForceTM Gå 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikert grafikkminne

Siden dette er et mid-end (eller er det low-) DX10 kort, så er det kanskje sparsomt på strømforbruk?

 

Ellers kan man velge trådløst kort basert på 802.11.n

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa

Mener jeg leste et sted at dette KREVDE en 802.11.n router også. Noen som vet om dette stemmer? (jeg skjønner at man må ha n-router for å oppnå høyere hastighet altså)

 

Og når det gjelder bluetooth:

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate Er dette innebygget hvis man velger det, eller er de bare en USB-dongle?

Endret av thotta
Lenke til kommentar
Når det gjelder grafikk-kortet:

NVIDIA® GeForceTM  Gå 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikert grafikkminne

Siden dette er et mid-end (eller er det low-) DX10 kort, så er det kanskje sparsomt på strømforbruk?

Er vel i samme ytelseskategori som nvidia 7600 gt. Altså ikke det sprekeste kortet som finnes. Men drar nok endel spill. Spørsmålet er vel egentlig om disse billige DX10 kortene kommer til å klarer å kjøre noen av DX10 spillene i det hele tatt.

Ellers kan man velge trådløst kort basert på 802.11.n

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa

Mener jeg leste et sted at dette KREVDE en 802.11.n router også. Noen som vet om dette stemmer? (jeg skjønner at man må ha n-router for å oppnå høyere hastighet altså)

Her er jeg litt usikker, men mener det fungerer mot vanlige og eldre routere og.

Men for å kjøre 802.11.n må man ivertfall ha en 802.11.n router :p

Og når det gjelder bluetooth:

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate Er dette innebygget hvis man velger det, eller er de bare en USB-dongle?

8965328[/snapback]

Det er nok en innebygget bluetooth modul i maskinen. Kan aldri tenke meg at Dell vil gå tilbake fra det til en usb-dongle.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
M 8600 GT er omtrent like bra som 7900 GS, som er det beste dell tilbyr på i9400, 7950 GTX er bare tiljengelig på XPS.

8972710[/snapback]

 

M8600 GT er faktisk på nivå med 7800 Go...ikke 7900GS

 

7900GS er kanskje 50% bedre enn M8600 på DX9 applikasjoner.

I tillegg har M8600 kun 128-bits minnebuss, mot 7900GS som har 256-bits minnebuss, noe som gjør at M8600 sliter ekstremt med høye oppløsninger i grafikk-krevende applikasjoner.

 

Og 7950GTX er ikke tilgjengelig på i9400 nei, men grafikkortet passer inn i maskina. Det er fullt mulig å få tak i 7950GTX laptop-grafikkort til Dell laptoper på eBay etc.

Endret av Cookie1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...