Gå til innhold

[Løst] Endre mappevisning universelt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I Vista vises som standard innholdet i alle mapper som en liste. Hvis jeg vil se på innholdet som noe annet enn en liste, må jeg stille inn det for hver mappe. Hvordan forandrer jeg standarden for hvordan mappeinnhold vises slik at jeg slipper å stille inn for hver mappe jeg besøker... :dontgetit:

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først setter du opp en mappe til å vises på den måten du vil.

Så går du på Tools->Folder Options->View, og trykker "Apply to folders". Da vil alle mapper av samme type som den du satte opp til å begynne med vises på samme måte.

 

Vista opererer med forskjellige mappetyper for f.eks. video, bilder, diverse filer, etc., så det kan hende du vil støte på en mappe som ikke vises slik du vil. Da er det stort sett bare å gjenta prosessen med denne mappen. Dette var iallefall sånn jeg gjorde det, og jeg husker at jeg også hadde problemer med dette i starten.

Endret av humbuq
Lenke til kommentar
Heter vel Organize->Folder and Search Options i Vista. Deretter "Apply to Folders" under View flippen.

8924461[/snapback]

Stemmer det. Jeg har den "gamle" menyen oppe i tillegg (som man forøvrig kan hente fram ved å trykke 'alt'), og der heter det Tools. :whistle:

Endret av humbuq
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvorfor kan man ikke i vista, gå inn på computer å stille inn mappen slik du vill ha den og så aktivere på alt>tools>folder options>apply to folders! slik at alle mappe vinduer bli helt like.. Hos meg får jeg ikke huket av den.

 

Hvis man gjorde følgende i xp ble alle mappene slik som min datamaskin.

 

+ hvordan kan jeg fjerne den stygge baren under alt baren...

 

plz hjelp med den siste der....

post-110000-1183482443_thumb.jpg

Endret av venture
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...