Gå til innhold

iPhone: Hands-On Kommentarer


Anbefalte innlegg

Det er utallige iPhone diskusjoner overalt. Men ingen vet noe fordi ingen har prøvd den. Jeg vil samle all informasjon om seriøse journalister, kritikere og analytikere som har Hands On prøvd en iPhone, og hva de har å si om den.

Ny offisiell informasjon er også velkomment.

 

La dette være en ren informasjonsstand, og ikke en diskusjonstråd.

Post linker, og gjerne viktige sitater.

 

Edit 19/06: Oppdaterte reglene

 

Walt Mossberg Shows College Leaders His New iPhone

“I don’t know whether I’ll give it a good review or not”

“I can already see some things I don’t like about it. I see some other things that I do like a lot about it.”

“And I can tell you that in the first hour it [den trykkfølsomme skjermen] works a little better than I thought, but I’m still not sure it works as well as a regular keyboard — and the first hour is not a very fair test, so I’m going to keep going at it.”

“This is the next level or elevation of the cellphone,” he said of the iPhone. “Not because it’s better or necessarily better than your Blackberry … but this runs a real computer operating system” and therefore can offer full-featured e-mail software on the go.

 

Analyst Avi Greengart.

"I would consider anything above 1 million units of a $500 handset a smash hit, and it looks like Apple will sell considerably more -- possibly many times that," the analyst wrote.

Those likely to adopt an iPhone when it goes on sale in the U.S. on June 29th generally fall within three separate groups, according to Greengart. There's the "The Apple Faithful," "People who want the latest 'it' thing," and "some mainstream consumers."

"There may be disagreement on the size of the first two groups, but not whether they’ll queue up to buy. If Apple sells just to them, it will have a solid hit on its hand," he wrote. "The third group, mainstream consumers, is quite controversial. This is where having actually used an iPhone -- if only for a short while -- colors my analysis."

Endret av Burja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone battery life, virtual keyboard concern early testers

Another concern for early iPhone testers, Wu said, is battery life. Apple says iPhone will deliver up to eight hours of talk time (6 hours of Internet use, 7 hours of video playback or 24 hours of audio playback.) The company also claims the iPhone will feature up to 250 hours-more than 10 days-of standby time.

"We hope those times are accurate, but some of our sources have indicated iPhone's active use battery life may be closer to around 4-5 hours for heavy use, similar to other smart phones," the analyst told clients. "However, because an iPhone also serves as an iPod, unless Apple's claims on performance specs are accurate, 4-5 hours of video playback may not be enough for usage such as on international flights, and for phone use afterwards."

On a more refreshing note, the American Technology Analyst cited sources who say that iPhone is indeed compatible with corporate e-mail systems based on Microsoft Exchange. However, it will not be as robust as push technology offered by Research In Motion's BlackBerry.

"We believe this may deter usage among some corporate users; however, for consumer users, it is not likely an issue as iPhone works well with popular consumer e-mail systems from Yahoo! and Google," he told clients.

On the other hand, the analyst said, the iPhone's Safari web browser may offer an advantage over other smart phones. "Accessing corporate e-mail through 'Outlook Web Access' from Microsoft could prove to be a usable solution and eliminate the task of synching (web outlook has native access to Exchange and Outlook)," he wrote.

 

iPhone to feature glass surface, 8 hours of talk time

iPhone will feature up to 8 hours of talk time, 6 hours of Internet use, 7 hours of video playback or 24 hours of audio playback, the company said. In addition, the multi-functional device will feature up to 250 hours -- more than 10 days -- of standby time.

Apple also announced that the entire top surface of iPhone, including its vast 3.5-inch display, has been upgraded from plastic to optical-quality glass to achieve a superior level of scratch resistance and optical clarity.

 

8 timer taletid og 10 dager standby ser ut til å være Apples nye offisielle informasjon ifølge AppleInsider. Selv om, som dere kan lese over, er testere forhåpningsfulle men kritiske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får vel komme med en liten kommentar her, har prøvd den en del i en Apple Store her i USA. Mulitouch er glimrende når man blir vant til det (tar ikke lang tid) og den er akkurat som Jobs viste på Keynoten. Tastaturet til skriving er kronglete i begynnelsen (jeg stresset utrolig mye med å skrive "diskusjon.no" i Safari), men etter noen minutter så sitter det. Det kan selvfølgelig skape litt problemer med de små tastene, spesielt hvis man har store fingre, men jeg tror ikke det skal være så ille. Scrollingen er utrolig lekker, det samme gjelder zooming på bilder og websider. Og internett på mobilen har aldri vært bedre. Jeg surfet litt på diskusjon.no med den, og skrev et innlegg. Det tok ikke lang tid, bortsett fra skriveproblemene i begynnelsen. For det er ikke tvil om at man må bli vant til teknikken, men med en gang det er gjort, så er dette det beste leketøyet noensinne.

 

Jeg kjøper den når det kommer til Norge. Uten tvil.

Lenke til kommentar

Testet den en del idag, for noen timer siden. Maa si at jeg faktisk ikke ble alt for imponert. Som PDA er den jo fin, bortsett fra programutvalget. Som telefon er meg mer skeptisk. Aa skrive sms paa en slik tlf er ikke lett, ikke etter litt trening heller. Muligens det fungerer bedre etter noen dager, da du blir vand til det, men utvilsomt lettere paa min S710 eller med et T9.

Er veldig tynn synes naa jeg, og ser stilig ut.

Tok et bilde med den ogsaa, skal se om jeg faar lagt det ut.

 

 

 

post-6684-1183271079_thumb.jpg

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Ja, det tar visstnok en gode del tid å venne seg til å bruke det virtuelle tastaturet på iPhone effektivt. En journalist (Walt Mossberg fra Wall Street Journal) fortalte i en videoomtale av iPhone at han etter tre dagers testing fortsatt var fristet til å kaste hele telefonen ut av vinduet fordi han ikke likte å skrive på touchscreenen, men etter totalt 5 dager hadde han likevel klart å venne seg til den, og da var den visstnok like kjapp og effektiv å skrive på som en Trio med fysisk tastatur (går ut fra at sistnevnte har QWERTY-tastatur?).

 

Personlig tror jeg nok man etter en del tilvenning kan skrive langt fortere på en iPhone enn på en telefon med T9-tastatur i alle fall. At man kan skrive fullt like fort som på et fysisk QWERTY-tastatur i PDA-klassen stiller jeg meg derimot litt tvilende til.

 

Her er videoomtalen.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...