Gå til innhold

WWDC 2007: Leoparden vises frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye spennende, men jeg synes at iChat burde fått støtte for flere type IM klienter for at det skulle virke atraktivt for meg.

 

Den nye finderen virker mye emr oversiktlig, men jeg lurer på hvor mye prosessorkratf Cover Flow will suge ut av systemet. Core Animation will i alle fall sørge for at det ikke bruker mer minne.

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar

Det er jo godt å se at mac og windows fortsatt går hånd i hånd. Forhåndsvisning av en fil: Vista -> Hold musen over bildet og bildet blir litt større uten å åpnes. Gjennomsiktig lag i applikasjonene slik at vinduet tilpasset skrivebordet.. Den trenger jeg ikke å forklare med annet enn Aero.

 

Same shit, different wrapping ;)

Lenke til kommentar

Jeg begynner faktisk å bli smålig lei all refleksjonen Apple putter inn i sine programmer/OS. Dessuten synes jeg Leopard skuffer, og det var ingen funskjoner som fortjener "Top Secret"-stempelet som Apple ga dem.

 

Jeg gleder meg til lanseringen av Leopard, men den overgår ikke Vista på noen måte. Den er ingen Vista 2.0.

Lenke til kommentar
CowerFlow kan faktisk være nyttig, det hele kommer an på øyet som ser tydeligvis...

8840295[/snapback]

Og hastigheten. CoverFlow er kanskje brukendes i Leopard.

 

Uansett, det er ikke mye dilldall i Vista i forhold til Leopard så der dreit du rett og slett på draget.

Lenke til kommentar
Duse gjennomsiktige vinduer som florerer utover hele OS'et? Flip 3D? Dette er unyttige ting, som ikke leverer en funksjon i det hele tatt. Når vi snakker om dilldall så er ikke Leopard værre enn Vista.

8840326[/snapback]

Jo det er det. Når du ikke maksimerer et program, så kan du se gjennom kantene. Dette gjør det faktisk lettere å bruke flere programmer samtidig. Noe som du hadde merket hvis du hadde prøvd det.

 

Refleksjon i Docken er f.eks enda en unyttig UI-detalsj, SELV OM det gjør det mer stilig.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk prøvd Vista, og vet om funksjonen du snakker om. Poenget er allikeve det at når du kan se gjennom kantene så blir alle vinduene sammen mer uoversiktelige. Refleksjonen i Docken er forsåvidt ikke lagd for å være en nyttefunksjon, men heller være noe pent å se på... Hvorvidt UI detaljer som ikke har nyttefunksjoner er overflødig eller ikke kan diskuteres, men etter mine personlige preferanser vil jeg si at Vista gjør det på en mer smakløs og overdådig måte...

Lenke til kommentar

<kategorisk>Jeg jobber mest i terminalen, så alle grafiske fiksfakserier som expose og flip3d er unyttige. Og alle burde mene det samme som meg.</kategorisk>

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skjerpings, hvor nyttige grafiske fiksfakserier er kommer an på hvordan man jobber.
Lenke til kommentar
Hmm.  syntes Vista og OSX blir mer like jeg :p  (utseende)    Er det ikke snakk om et nytt filformat i leopard og?  (til uendelig lagringskapasitet)

8840441[/snapback]

Du mente vel nytt filsystem(for lagringseneheter). Omtale

 

Hvorfor har jeg en følelse av at en en viss mann danser monkey dance akkurat nå og skriker "copy that, copy that" :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...