Gå til innhold

Omtale av Picross DS (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig morsomt spill (spilte en browser versjon etter å ha lest anmeldelsen)

 

Sudoku har jeg aldri likt, da du ikke kan løse (enkelte) av de uten å sitte og gjette, men samtlige picross runder jeg prøvde i browser versjonen greide jeg å løse kun ved hjelp av logikk

Lenke til kommentar
En "ny" landeplage er det jo forsvåvidt ikke. Jeg og venner spilte Mario Picross på Game Boy for nærmere ti år siden.

Jeg er klar over disse spillene, og det var uansett ikke Nintendo som oppfant spillet, men tidligere har det vært en nisje-greie her i vesten. Nå som Sudoku har banet veien for denne typen spill, er det på tide Picross blir en "landeplage".

Soduku er da ikke en landeplage fra Japan. Den er fra USA.

Rent teknisk sett har du rett, så jeg fjernet Japan-referansen. Men det var i Japan at Sudoku ble en landeplage, og sånn sett er det derfra "fenomenet Sudoku" stammer.

Lenke til kommentar
skjønner ikke noe av det jeg.-.-

8763127[/snapback]

 

Ikke for å være slem eller noe, men hva er det du ikke skjønner? Spillet er jo veldig enkelt bygd opp (såframt forklaringen er rett), hver rad og kolonne skal ha et gitt antall grupper, med et gitt antall fargede fleter i hver gruppe. står det feks 3+3 skal en rekke på 10 felter fargelegges i 3 felter på rad, og 3 andre felter på rad (og 4 felter har ingen fargelegging)

 

AtW

Lenke til kommentar

Må si meg enig; hadde jeg ikke selv allerede spilt spillet, hadde jeg ikke skjønt bæret av den forklaringen. Ikke at den er dårlig, men fordi det er sabla vanskelig å forklare uten å bruke hendene og andre fysiske hjelpemidler.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...