Gå til innhold

Ny Ixus med bildestabilisator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel DIGIC III prosessoren som er største grunn til at dette kameraet er lansert. Ellers har Canon på lanseringer hvert år sagt at de vil lansere så mange nye produkter som mulig, så det har vel noe med det å gjøre også...

 

S5IS kommer også... de hoppet over S4IS visstnok fordi tallet fire betyr "død" på japansk.

Lenke til kommentar

Akkurat i det jeg hadde bestemt meg for at det skulle bli en Ixus 850is, oppdaget jeg at 950is i er anmarsj. Er det noen tanker her rundt dette kameraet, og er det verdt prisforskjellen? Er den verdt å vente på? Vet det nok er tidlig enda å forutsi bildekvalitet, men..

 

Ixus.. my precious :dribble:

Lenke til kommentar
Afseth:

Vet du om det er ventet en oppfølger til 850IS...?

Ble ikke annonsert noen oppfølger til 850IS sammen med Ixus 950IS ihvertfall.
Akkurat i det jeg hadde bestemt meg for at det skulle bli en Ixus 850is, oppdaget jeg at 950is i er anmarsj. Er det noen tanker her rundt dette kameraet, og er det verdt prisforskjellen? Er den verdt å vente på? Vet det nok er tidlig enda å forutsi bildekvalitet, men..
950IS er ikke regnet som en direkte etterfølger av Ixus 850IS. Blant annet har du ikke like bra vidvinkel på Ixus 950IS. Jeg ville gått for Ixus 850IS... 950IS virker som noe Canon har lansert mest for å ha noe nytt å brife med. Ikke verdt prisforskjellen vil jeg tørre å påstå, før jeg har lest tester av den. 850IS er såpass bra uansett.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er vel DIGIC III prosessoren som er største grunn til at dette kameraet er lansert. Ellers har Canon på lanseringer hvert år sagt at de vil lansere så mange nye produkter som mulig, så det har vel noe med det å gjøre også...

 

S5IS kommer også... de hoppet over S4IS visstnok fordi tallet fire betyr "død" på japansk.

8567897[/snapback]

 

Digic III har de jo allerede i både 850IS & 900Ti også så er vell ikke derfor..

 

EDIT:

950 vs 850:

950 har mindre vidvinkel og mer tele

950 er mer lyssterk i teleenden

850 har 5cm kortere nærgrense på vidvinkel

nærgrense ved macro: 950 har en cm kortere på vidvinkel og 10cm lengre på tele

Blitsen på 950 har noe kortere rekkevidde på vidvinkel

950 har flere bildepunkter på skjerm

850 er raskere på serieopptak 1,7b/s mot 1,3b/s

850 har bedre batterilevetid

950 er noe lettere

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...