Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Løsning på RTHDCPL.EXE - Ugyldig omplassering av s


Anbefalte innlegg

Flere melder (poster) om at en oppdatering fra Microsoft fører til at man får en feilmelding

 

Feilmelding (hentet fra CellularDude sin post):

 

"RTHDCPL.EXE – Ugyldig omplassering av system-DLL.

 

System-DLLen user32.dll ble omplassert i minnet. Programmet vil ikke kjøre skikkelig Omplasseringen oppsto fordi DLL-filen C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX okkuperte et adresseområde reservert for system-DLLer i Windows. Kontakt leverandøren av DLLen for å få en ny."

 

Har du en IBM-pc m/IBM Access Connections, vil det stå QCWIZARD.EXE i tittellinja (ikke RTHDCPL.EXE) (ref. moen88)

 

 

Hent følgende oppdatering for å få løst dette:

http://www.microsoft.com/downloads/details...cb-f7b3b0fd3d86 (Norsk versjon. Velg annet språk om nødvendig)

 

Hvis du av en eller annen grunn ikke har mulighet for å laste ned denne patchen , kan du oppdatere og reinstallere driveren til Realtek Audio (Gjelder RTHDCPL.EXE).

 

Antar det samme gjelder for IBMs Access connections

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg laster ned oppdateringen, men når jeg skal kjøre den får jeg opp "kan ikke oppdatere windows xp-filene fordi språket som er installert på systemer, er forskjellig fra oppdateringsspråket"

jeg har norsk xp og jeg lastet ned den norske oppdateringen.

noen som aner hva problemet er??

 

EDIT

*********lastet den engelske og da fungerte det************

Endret av Quiso
Lenke til kommentar

Denne feilen oppstår ikke bare ved Realtek audio driver feilen, men også på (en/flere) IBM (Bærbare) maskiner som bruker IBM Access Connections.

 

Samme feilmelding bare at på Tittel linjen står det QCWIZARD.EXE

 

Har fått feilen på to forskjellige steder og brukte samme filen og feilen forsvant.

 

Takk for Hjelpen!

Lenke til kommentar
Dette gikk som en drøm  :D , fikk ikke den norske versjonen til å virke  :hrm:  på Windows XP MCE 2002 norsk versjon, men den engelske gjorde susen. Takk for et supert forum :thumbup:

8357765[/snapback]

 

MCE versjonene er i bunn en engelsk XP, med et evt. annet mce-språkversjon :fun:

Endret av norbat
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...