Gå til innhold

Kulturo: Ghost Rider åpner til 15 millioner dollar


Gjest beritellingsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen inneholder en feil!

 

Det var åpningskvelden den tok inn 15 millioner, ikke åpningshelgen. Dette bør snarlig rettes opp i :)

 

Det kan for ordens skyld nevnes at filmen satt rekord.

 

http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=5234

 

Despite less than stellar reviews, Sony's Ghost Rider, with Nicolas Cage playing the Marvel Comics character, found a huge audience of fans this weekend, as it grossed an estimated $51.5 million over the four-day weekend in 3,619 theatres. With an astounding average of over $14 thousand per theatre, Ghost Rider easily beat previous holiday weekend records set by Adam Sandler's 50 First Dates and Ghost Rider director Mark Steven Johnson's Daredevil. Having made $44.5 million over the three-day weekend, the action-thriller also set a new opening record for its star Nicolas Cage, whose previous high was $35 million with 2004's National Treasure.

 

Man bør passe på så man ikke leser av feil, regner med det rettes opp i snarest. ;)

 

Spider-Man 2 tok inn 40 millioner dollar første dagen, mens X-Men: The last stand tok inn 45 millioner dollar. Men de filmene er i en helt annen liga, det er en imponerende åpningshelg av Ghost Rider, veldig imponerende. Filmen hadde et budsjett på 110 millioner dollar, ca halvparten av de to overnevnte filmene.

 

De daglige tallene kan man følge med på her:

http://www.boxofficemojo.com/movies/?page=...=ghostrider.htm

 

Selv har jeg lagt mine fordommer mot filmkonseptet til side og begynner å se det positive som filmen kan tilby. Vi er jo ikke helt kjent med konseptet her i Norge.

 

Men 25% på Rottentomatoes er ikke akkurat lovende. :)

 

Mener jeg leste at CGI'en til filmen er en god del under hva man vil kalle for standard i 2007 med tanke på budsjettet, stemmer dette?

7977104[/snapback]

 

Filmen ble vel utsatt et halvt år på å finpusse CGI så jeg tror nok den holder mål. Men budsjettet er godt under det X-Men, Spider-Man, Superman og Batman kan leke seg med. Så det blir nok ikke toppkvalitet nei.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...