Gå til innhold

Kulturo: A Scanner Darkly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin anmeldelse og jeg er ganske enig i karakter og konklusjon.

Som du nevner så har den liten følelsesmessig slagkraft, og selv om jeg har størst sans for dopfilmer med nettop stor følelsesmessig slagkraft så funker "A Scanner Darkly" litt som "Fear And Loathing In Las Vegas".

Filmen er ganske tung, det er vanskelig å følge med og siden jeg bare har sett den en gang tror jeg det er mye mer jeg kan få ut av den ved flere forsøk. Det er noen sitater/dialoger i filmen som er "priceless", hvor man bare må bryte ut i latter, mens for det meste er det langt mer alvorlig og glede er ikke det første som kommer i tankene.

 

Det er forøvrig direkte latterlig og idiotisk at filmen ikke kom på kinoprogrammet. Selv så jeg den på BIFF så jeg fikk iallefall sett den i kinosal. Hadde det vært en film uten et snev av hollywodskhet over seg så kunne man lettere forstått at den ikke ble satt opp, men dette er jo ikke tilfellet.

 

Fin film, og jeg vil anbefale den til alle som er forholdsvis voksne (jeg kan ikke helt se at filmen skal funke særlig bra for 14-15-åringer).

 

Jeg skal iallefall shoppe DVD-en snart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Utrolig sær film vil jeg si. Denne rotoscoping-teknikken var utrolig spesiell og uvant men etter noen minutter så faller alt på plass på en måte og man glir inn i det.

 

Som Findus sier så tror jeg nesten at jeg blir nødt til å se filmen noen ganger til for jeg sitter igjen med følelsen at jeg har gått glipp av noe..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...