Gå til innhold

Musikk: Electronica - Coax - Lux Psychedelica EP


Anbefalte innlegg

Dette er et lite prosjekt som jeg starta rundt juletider.. Hoye synther med funky beats var planen.. Tok litt av med synthene kanskje men noe jeg digger :p

 

Jeg tenker dette er ferdig arbeid men hvis noen har kritikk sa husker jeg pa det til neste sanger jeg lager..

 

Takk for lytten pa forhand!

 

Edit: Ny link.

 

http://sensorysponge.com/Coax_-_Lux_Psyche...-EP-2006-CX.rar

Endret av joltaire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan komme med kommentar til den første låta, Lumiere, i første omgang.

 

Innledningssynthene er veldig masete, men også lekne og litt tivoliaktige. Når jeg hører låta, ser jeg for meg et vanvittig fargesprak. Harmonier og toner passer flott, med noen få unntak. Disse få unntakene er nok gjort med vilje, og skal jeg tippe er de lagt til for å gi de kaotiske aspektene ved låta større tyngde. Om jeg liker det? Ikke godt å si. Det kan være ålreit mtp syretrippkonnotasjonene jeg får, men ut i fra et musikkestetisk perspektiv, kan jeg ikke si meg like fornøyd.

 

Låtas oppbygging, struktur, eksperimentalisme og utvikling er ålreit nok. Den blir faktisk ikke kjedelig pga de mer ville elementene. Ser man bort fra de spinnville synthene, er resten av låta ganske grei den også, mtp bass, trommer og andre, mindre ville synther.

 

Alt i alt en kanskje litt for masete låt etter min smak. Hvis noen av de villeste synthene hadde blitt jekka ned et par-tre hakk eller blitt gjort mindre "abrasive", ville det ha gagnet låta. Ser for meg at denne kunne passet inn i en random manga-/animefilm ^^

Lenke til kommentar

Ah.. Takk for bra kritikk :D

 

Min favoritt del i sangen er 1:05 til 1:21.. Dette er partiet jeg hxrer pa hvis jeg sette pa sangen.. Resten av den interesserer meg ikke sa mye som det partiet..

 

Hehe men fett.. Kommer du med samme tilbakemelding pa de andre og?

 

edit: ellers kan jeg si at jeg foler jeg ikke helt har lykkes med det som er malet mitt.. Med unntak av noen spsifikke partier i sangene..

Endret av joltaire
Lenke til kommentar

dette er noe av det dårligste psy musikken jeg har hørt desverre. hører en del på psy musikk og dette var ikke godt nok. men så er psy en veldig vansklig sjanger i seg selv. utrolig mye som må gjøres før den er god nok. hør på infected mushroom. de har masse bra psy. du får sikkert en del ideer derfra

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...