Gå til innhold

Musikk: Rap: Underdog - Det går til Helvete


Anbefalte innlegg

Underdog: Det går til helvete

  • Sjanger: Rap
  • Album: "Med stor U"
  • Utstyr: Innspilt i Underdog Studio( /hjemmestudio :p). Reason til beat og Cubase SX3 for innspilling og miks (på Krypton Sound Planet). Ymse plugins på stemme i miksen. SE kondensatormikrofon og Yamaha 01V96. Mastret hos Multimaster.
  • Kommentar: "Club-bangeren" på demoen. Spesielt førsteverset er jeg fornøyd med. Beat av "Anyways", refreng og første vers skrevet og fremført av "Salla, andre vers av "Murre" og tredje av "Chris". Fun fact: Linja: "Kondommen stæsja i lomma fordi" brukte vi ca. 180 takes på.

Det går til Helvete

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til tider bra, men endel ting jeg reagerte på,men først positivt:

 

-Første verset var veldig bra til tider.

-Strykerne, veldig pent.

 

Det var egentlig det som utmerket seg, i mine ører, så over til det negative:

 

-Veldig flau tekst etter min mening, men meg om det.

-Trommelydene, spesielt dollaren var i mine ører for ordinær.

- Andre vokalen på "Kjæreste, næreste..." var ikke pent, og generelt synes jeg den delen var heller lite heldig.

-"stå på nååå..." delen føler jeg at jeg har hørt før, men uansett følte jeg ikke det ble velykket. Litt for mye av oh-ingen.

-Murre sin del ble veldig irriterende, kunne blitt veldig bra tror jeg, men det ble det desverre ikke. Noe kommer litt feil innimellom tror jeg, og stemmen ble som sagt smått irriterende. Men skal dog si at innimellom hadde han endel fet vokal.

-Chris sin del var bedre enn Murre sin del, men likte dog ikke helt stemmen til han heller.

 

Men som jeg føler jeg er pliktet til å skrive, dette er ikke min sjanger, så ta det med en klype salt eller ti. Men det havner i gaten med rap som ikke faller helt i smak her hvertfall.

Lenke til kommentar

Dette du sier med "kjæreste, næreste" har jeg faktisk ikke hørt før du sier det nå. Men jeg vet at han ikke lar sånt passere om han ikke vil, så han har nok en mening med det. Ellers så er jeg veldig klar over at "Murre" ikke har den peneste stemmen i verden og han kommer nok ut litt uheldig av og til. Hører du på "Kjører i blinde" klinger den bedre.

 

BTW: Du mener vel "stopp opp nååå..."? :p

 

Takk for feedback!

Lenke til kommentar

Beaten er grei den Føler selv at det mangler noe, uten at jeg kan sette fingen på det.. Førsteverset er kult nok det, same goes for refrenget. Liker stemmebruken til nr. 2, men tekstmessig er det ikke spesielt bra. Noe som gjelder hele låta egentlig, greia med slike sanger er at det er så utrolig played emne å rappe om at det må være ekstra originalt for å fange oppmerksomheten min. Sisteverset leverer, men imponerer ikke heller.

 

Må sis at jeg det var mye bedre enn forventningene mine, skal sjekke ut de andre låtene også. Hvor lenge har de/ dere drevet på?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Startens audiomiks er litt kul, når man først hører festen i det andre rommet, for så at akustikken endrer seg etter døra åpner seg.

 

Lyden på stemmene låter bra, med typisk og "korrekt" bruk av flerkoring på enkelte ord osv. Rappinga i seg selv høres grei ut, men skiller seg ikke ut fra øvrig norsk rap. Kanskje litt slitsomt til tider.

 

Rytmen er kul og bassen passer godt. Lydeffekter og strykere sniker seg inn i miksen uten problemer.

 

For meg blir dette ikke mer enn standard norsk hip hop. Skiller seg ikke ut negativt (kunne likesågodt ha gått på radioen, det her) eller positivt. Men når dere ikke skiller dere ut negativt, er det kanskje bare én vei å gå: Nemlig i positiv retning.

 

Stå på! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...