Gå til innhold

Canon Digital IXUS 800 eller Fujifilm FinePix F30?


Anbefalte innlegg

Hei. Eg har bestemt meg for å gå til innkjøp av eit nytt digital kamera, ettersom det eg har er gått litt vell langt ut på dato.

 

Har undersøkt diverse tester og kommet fram til at eg vil velge ein av disse to: Canon Digital IXUS 800 eller FujiFilm FinePix F30.

 

Hvilket kamera vil dere anbefale, med henhold til kvalitet på bildene osv?

Pris spiller ikkje så veldig stor rolle, men litt gjer det nå.....

Endret av fistersn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk stor respekt for ixus 800 is etter at min nygifte sønn og hans kone hadde med mange bilder fra bryllupsreisen sist høst. Her var bilder i svært mange situasjoner og lysforhold. Farger, kontrast og skarphet synes jeg er overraskende gode. Jeg greier ikke tolke det annerledes enn at bildestabilisatoren er svært nyttig, og at Canon har gjort en god jobb med signalbehandlingen.

Lenke til kommentar

F30 er et kjempekamera for all del, men det er ikke noe jeg vil bli "sett" med. Det er stygt og stort i forhold til IXUS800. Hvis den slags teller så kjøper du et IXUS800.

 

Bildene på disse to kameraene er veldig gode uansett og jeg er helt sikker på at bildekvaliteten - den blir du fornøyd med uansett hvem av disse to kameraene du velger.

Lenke til kommentar

jeg har ixus800 og kan vamrt anbefalle det.

Har tatt over 1000 bilder med det nå og er plutselig blitt en mye bedre fotograf hehe

 

Men til det jeg skulle skrive..

Hvis du kjapper deg så får du Ixus800 til kr 2499 på lefdal.

Tilbudsbladet fikk vi 2 dager siden mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
F30 er et kjempekamera for all del, men det er ikke noe jeg vil bli "sett" med. Det er stygt og stort i forhold til IXUS800. Hvis den slags teller så kjøper du et IXUS800.

7646645[/snapback]

 

Det var et merkelig utsagn iom at F30 er fysisk mindre og ikke på langt nær så klumpete som Ixus 800 IS.

Lenke til kommentar

Det eg lure på er om det var et lurt kjøp å kjøpe Canon Digital Ixus 800 eller bør eg benytte meg av angreretten og gå for Fujifilm FinePix F30?

 

Mitt bruk er å bruke det til å ta bilder meg og ikkje bruke for lang tid på å stille inn noen manuelle instillinger....

Lenke til kommentar

jeg ville i vært fall valgt F30 og det er dette kameraet som er anbefalt av de fleste testerne jeg har sett. vunnet masse priser som årets kamera o.s.v. min søster fikk dette kameraet til jul det ser meget stilig ut.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Det eg lure på er om det var et lurt kjøp å kjøpe Canon Digital Ixus 800 eller bør eg benytte meg av angreretten og gå for Fujifilm FinePix F30?

 

Mitt bruk er å bruke det til å ta bilder meg og ikkje bruke for lang tid på å stille inn noen manuelle instillinger....

7668241[/snapback]

Er du fornøyd med Ixus 800? Hvis ikke, er det ingen grunn til å bytte. Selv om F30 har vunnet noen flere tester, så er det ikke sikkert at det passer deg og dine preferanser best. Du kan ende opp med et kamera du er mindre fornøyd med til tross for at det har vunnet flere tester.

Lenke til kommentar

Det kommer du til å angre på. Husk også at IXUS 800 er den beste IXUS'en som er produsert til nå.

Og en ting du skal tenke på er at XD-kortenes tid er sikkert snart forbi.

Fuji har nå begynt med kortspalte til SD-kort i sine nyeste kameraer.

 

Edit:

Og i testene her på seriøse Megapixelnet kan du se at Canon'en scorer bedre på bildekvaliteten:

http://www.megapixel.net/reviews/canon-sd7...700-results.php

http://www.megapixel.net/reviews/fuji-f30/f30-results.php

Endret av sarom
Lenke til kommentar

Vel , så les Denne testen på Dpreview

 

På side 11 og 12 blir den sammenlignet mot Canon kameraet.

på side 14 blir den sammenlignet mot Nikon D50 speilrefleks og kommer godt ut av det.

 

Jeg tror neppe at det er så mange kompaktkameraer som har fått 'æren ' av å bli sammenlignet mot speilrefleks.

 

Dpreview blir av mange sett på som nærmest 'bibelen' når det gjelder foto.

 

Kjøper du et kort på 1 Gb så kan du ta ca 600 bilder. Og kortet burde holde i mange år.

 

Jeg var vel omentrent i samme situasjon som deg og kjøpte kameraet utelukkende på grunnlag av tester i Akam ,Digit ,Din side,Lyd og bilde osv.

Og F30 har her vunnet samtlige tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...