Gå til innhold

hva har Vegas me rainbow 6 å gjøre?


Anbefalte innlegg

folk sa at dette var et passe bra "realistisk" spill så jeg kjøpe det.

 

Men dette er jo enda mindre R6 enn det Lockdown var.

 

Her løper man rundt med 2 større våpen pluss pistol. folka tåler nå opp mot 4 skudd. spillet føles ut som en blanding av GRAW og Splinter Cell.

 

våpen modelene er noe av det styggeste jeg har sett på LENGE, og hele den tingen med å dukke bak saker og skyte blint er noe av det teitste jeg har sett på et spill som liksom skulle være realistisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så dersom du er i en gunfigt med en haug terrorister så styrter du på som rambo istede for å ta dekning og plukke ned en og en fra en strategisk posisjon?

 

jeg synes vegas var veldig bra, milevis bedre enn lockdown. grafikken var ikke det beste jeg har sett, men den er ikke dårlig.

 

det er kun i story mode du har 3 våpen. i multi/coop/team osv har du kun en pistol og en rifle.

 

dersom du skyter folk med mindre maskin pistoler og de har body armor så trenger du nok mer enn 4 skudd med mindre du treffer i hodet. dessert eagle tok knekken på de fleste på første skuddet, noen ganger 2 dersom de hadde armor.

 

spill vil nok aldri bli sikkerlig realistiske. bli heller marinejeger ellno dersom det er ekte realisme du jakter på.

 

sett deg ned med tre venner og spill story mode coop en helg så tror jeg nok du ikke blir så misfornøyd.

 

btw, likte veldig godt skademotoren de hadde lagt inn på parkerte biler. på vegas strip brettet sprang jeg med M249 og granater. var bare utbrendte vrak igjen når jeg var ferdig med alle terroristene. brukte 600+ skudd på det brettet, og da var jeg faktisk ikke helt trigger happy heller.

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt ikke Vegas er dårligere enn Lockdown. Nå kan man i det minste tåle bare ett skudd, om man setter på den vanskeligste vanskelighetsgraden. Dessuten får man i det minste velge LITT selv hvor man skal gå, i motsetning til Lockdown, hvor det aldri fantes et minste valg. Du kunne ikke gå ett skritt til venstre om du ville, engang.

 

Likevel, Vegas er også et patetisk RS-spill ja. Det advarte jeg deg mot, Gunfreak.

Hele tiden får du og dine folk millioner av fiender mot dere, som kommer sprettende frem først når du går over visse usynlige "fiendeutløsere".

 

All sjarmen fra tidligere RS-spill er borte, og jeg tviler på at den noen gang kommer tilbake til serien. RS har, som flere andre spillmakere før dem, solgt sjela si til djevelen for å tjene penger på dumme mainstream-folk som ikke klarer å gå gjennom et eneste brett i et realistisk spill.

 

Som jeg sa tidligere i en annen tråd, bye-bye, Rainbow Six.

Lenke til kommentar

Cover-systemet er ræva, ikke noe å diskutere. Hvis du står bak en gjenstand i virkeligheten, så har du ikke mulighet til å se hva som her bak gjenstanden. Men i R6: Vegas er det helt motsatt, vil ikke akkurat kalle det realistisk.

 

Så klart finnes det realistisk spill (ikke som i real-life så klart), hørt om Armed Assault, Americas Army eller Red Orchestra?

Lenke til kommentar

ah så du tenker på oversikten du har når du er i cover? da kan jeg forstå at du synes det blir urealistisk.

 

til dere som mener at rainbow 6 spilla har tapa seg: mulig det, dette er første spillet i serien jeg faktisk har spillt, utenom demoen til lockdown.

 

jeg synes det er bra nok, moro er det på lan i alle fall. om det er et verdig R6 spill er meg likegyldig da jeg ser på det som et selvstendig spill uten noen tilknytning til en serie.

Lenke til kommentar

ikke bare har du mulighet til å se at om er bak deg, men du kan også spray & pray mens du er bak dekke, noe ingen ekte elite soldat vill gjort, det er sløssing med ammo.

 

og det hjelper ikke at man kan har 3 våpen BARE i storymode, man har fremdeles 3 våpen.

 

og hvor i helvete har han alle magasinene han har 12 mags til mp5 og 12 til Sig. pluss en del til pistolen. de fleste taktiske vester har bare plass til 12 ikke 24, det er rett og slett ikke plass til så mange magasiner.

 

 

Edit: og Hr. Jenssen selv om man ikke ser på spillet som et R6 spill er det fremdeles et elendig spill når det kommer til realisme

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
...

Edit: og Hr. Jenssen  selv om man ikke ser på spillet som et R6 spill er det fremdeles et elendig spill når det kommer til realisme

7535804[/snapback]

 

Jeg tror nok at du ville like Vegas veldig godt om det bare hadde kommet fra intet, uten å hete "Rainbow Six". Til å være et vanlig semi-realitisk, "liksom-taktisk" spill, så er det ikke så alt for dårlig. Alle spill MÅ ikke være realistiske, men nå er det slik at RS faktisk MÅ være det.

Spillserien er basert på en bok som handler om realistisk terror og anti-terror, og da blir det helt bak mål å lage et spill som Lockdown eller Vegas med navnet "RS" over.

Da blir det mer logisk å lage et fotballspill basert på boken. Det virker i det minste litt mindre fornærmende i forhold til boken.

Lenke til kommentar

kan også være enig i at det er for mange magasiner tilgjennelig. spesielt når du kan ta opp fiendens våpen. og om du gjør det så får du fyllt opp med mags fra de gunnerene også. ûberlooting :p

 

men som hr. jenssen sier, er nok fordi det står R6 i tittelen at du synes det er dårlig. kanskje like greit å ikke ha noe erfaring med serien fra før, slik som meg? :p

Lenke til kommentar
For å svare kort og godt på spørsmålet ditt gunfreak :)

 

Vegas eller Lockdown har ingenting å gjøre med R6 :)

 

Spillet har tapt seg grundig etter Raven Shield.

7535867[/snapback]

 

Helt enig. Jeg har spilt alle spillene i serien, og Raven Shield er helt klart det beste, synes jeg. Ikke på grafikk, men på kontroll og 'rainbow six feel'. Lock-down og Vegas har konsoll-kontrollere, og de falt ikke i smak. Hadde RS-Vegas hett GRAW: Vegas, hadde jeg ikke reagert, det føles helt som GRAW. Ikke at det spillet er dårlig, GRAW er faktisk veldig bra, og Vegas er gøy å spille. Raven Shield står øverst på R6-tronen enn så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg har heldigvis ikke testet noen tidligere R6 spill, så dette er en frisk start for meg. Men jeg liker det. Det er et nåtids rambospill. Cover systemet er urealistisk, men praktisk og kult å se på. Rappling opp ned ser veldig knallhardt ut. Samt breach-mulighetene er gode. Og ingenting å utsette på grafikken.

 

Alt i alt syns jeg at dette er et veldig underholdende spill.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar
Det viser seg at du har evig med magasiner til pistolen, noe som betyr at vesten din er laget av de samme som sekken til julenissen

7536330[/snapback]

Vel, siden du hater rainbow 6: vegas så fælt; hvordan vil du egentlig at et rainbow 6 spill skal være, og ikke prøv deg med å si "Slik 2`ern var" eller lignende.

Jeg har nemlig ikke prøvd eller sett på andre spille noen av forgjengerne (Eller Vegas, men det er ikke helt umulig at jeg kjøper det:whistle: )

Lenke til kommentar

hvis du ikke har spill de andre er det vansklig å forklare.

 

men noen ting som MÅ være med

1. at man planlegger hva man skal gjøre med å sette opp waypoints.

2. at man utstyrer folk sine

3. ha opp til 4 lag.

4. realsitiske våpen og en realistisk følelse over hele spillet

5. at man får breifing av John Clark

6 at Domingo Chavez er med

 

dette er noen av tingen som MÅ være med

Lenke til kommentar

Enda flere punkter:

 

-Man skal tåle et realistisk antall skudd. 1-3 skudd, altså.

-Når man blir truffet i foten, skal man halte på den hele resten av oppdraget, ikke noe "dukk bak dekning og hele seg selv".

-INGEN INNLASTING, INGEN CHECKPOINTS, og INGEN LAGRING!!

-Man skal selv få velge hvilke folk man vil ha med, hvilke lag de skal være i, hvilke ruter de skal ta, og utstyret og rollene deres.

-Man skal selv få velge hvor man vil gå. Slutt med det tunnell-pisset, bare fordi dere ikke orker å lage flere ruter!

-Spillet skal være oppsatt sånn at man har mange entry-points og mange ruter inne i selve bygningen/området.

-Dør folkene dine, SÅ DØR DE! Ikke noe "stikk sprøyte i lår og hopp opp".

-Fiendene skal alltid være der. De skal ikke bare "komme frem fra intet når du går dit eller dit".

-100000000000 fiender vs. 3 Rainbows er ikke særlig logisk. Flere Rainbows, og mindre fiender, TAKK!

 

Lista fortsetter i det uendelige, men jeg vil ikke fortsette. Jeg blir bare mer og mer frustrert over Vegas sin inkompetanse mtp. at det er et RAINBOW SIX-spill, basert på en bok av TOM CLANCY!!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
hvis du ikke har spill de andre er det vansklig å forklare.

 

men noen ting som MÅ være med

1. at man planlegger hva man skal gjøre med å sette opp waypoints.

2. at man utstyrer folk sine

3. ha opp til 4 lag.

4. realsitiske våpen og en realistisk følelse over hele spillet

5. at man får breifing av John Clark

6 at Domingo Chavez er med

 

dette er noen av tingen som MÅ være med

7536427[/snapback]

 

Dette er det jeg har savnet!! Helt enig! : :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...