Gå til innhold

TEST: Microsoft LifeCam NX-6000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er selv på jakt etter et lite webkamera for laptops som jeg skal bruke med min nye Samsung Q1 UMPC. Siden den er ca 2.5 cm tykk så er det vanskelig å få finne noe som passer der da alle disse laptop kameraene ser ut til å basere seg på tynne skjermer. Kunne godt tenke meg noe som kan clipses fast da jeg kommer til å holde selve UMPCen når jeg bruker den i i MSN Messenger. Litt kjipt hvis den ramler av lett.

 

Størrelsesmessig ser jeg Creative har noen veldig små og nette kameraer som sikkert passer ypperlig. Er ikke så veldig kresen på kvalitet da det skal stort sett brukes til typisk webkamerabruk.

Lenke til kommentar

Jeg for min del er lei disse lavoppløslige webkameraene som trenger en 1000 Watt halogen arbeidslampe i rommet for å fungere optimalt.

 

På tide at de lager optikk og CCD brikker som er en del mer lysomfintlige nå. Er ikke alle som liker å sitte i flombelysning når de skal snakke med kompisen sin i utlandet.

 

Vet du får kameraer som klarer dette, men de er langt fra billige nok enda. Pris på 2000 kroner og mer er drøyt for et webcam som er skikkelig.

 

Og dere vet dere får med masse annet dritt når dere kjører installasjonsprogrammene til Microsoft, Logitech og Creative. Det å bundle annen programvare er veldig vanlig og gir gode ekstrainntekter (bortsett fra når det er fra samme produsent).

Dette har vi ikke bare sett med webkameraer, men også portable musikkspillere (for all del ikke kall det mp3spillere folkens. MP3 er ikke det eneste de klarer), printere og skannere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...