Gå til innhold

Happy birthday to Mju


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I artikkelen står det: Det som alltid har skilt Mju-kameraene fra mengden er at de er vann og støvtette

Stemmer dette? :hmm:  mener bestemmt at jeg hadde en Mju som ikke var vanntett/støvtett tidlig på 90-tallet.

Tror det stemmer, finner i hvert fall ingen Mju-modeller (ei heller filmbaserte) som ikke er det på Olympus sine norske hjemmesider (sjekket kameraarkivet også).

 

Det kan jo være at de ikke reklamerte så sterkt med det da, men ville vært litt pussig det også...

Lenke til kommentar
I artikkelen står det: Det som alltid har skilt Mju-kameraene fra mengden er at de er vann og støvtette

Stemmer dette? :hmm:  mener bestemmt at jeg hadde en Mju som ikke var vanntett/støvtett tidlig på 90-tallet.

7491350[/snapback]

 

Nå har jeg snakket med Olympus, og etter litt interne diskusjoner der, viser det seg at du kan ha rett. Den første modellen, Olympus Mju I, var ikke beskyttet mot vann og støv. Alle andre har vært det.

Jeg har rettet det i artikkelen.

 

Erik

Lenke til kommentar
I artikkelen står det: Det som alltid har skilt Mju-kameraene fra mengden er at de er vann og støvtette

Stemmer dette? :hmm:  mener bestemmt at jeg hadde en Mju som ikke var vanntett/støvtett tidlig på 90-tallet.

7491350[/snapback]

 

Nå har jeg snakket med Olympus, og etter litt interne diskusjoner der, viser det seg at du kan ha rett. Den første modellen, Olympus Mju I, var ikke beskyttet mot vann og støv. Alle andre har vært det.

Jeg har rettet det i artikkelen.

Her er det forøvrig bilde av klassikeren :o)
Lenke til kommentar
Hehe... skal dere følge opp alle populære serier som når runde tall (feks Ixus) på samme måte, kan det bli en utfordring å finne like snasne overskrifter til alle. Det var vel ikke det som gjorde utslaget her, vel? :tease:

7493005[/snapback]

 

Mulig det var morsomt, men jeg tror uansett du blingser på poenget.. Nemlig at de gamle MJU tar forbasket bra bilder. Helt fra tiden da jeg ikke hadde noe peiling på fotografering har jeg alltid endt opp med deilige ferieminner! Leve Mju II!!

 

Om jeg bare finner et like flott digitalt kompaktkamera!

 

MJU med Fujifiilm HER

Lenke til kommentar
Her er det forøvrig bilde av klassikeren :o)

7492700[/snapback]

Finnes fortsatt mange av disse i bruk rundt omkring. Ser de ganske ofte der jeg jobber, da kunder gjerne vil ha hjelp til å sette inn ny film, ta ut en brukt film og lignende.

 

Mju-serien er gode kamera, selv om enkelte digitale modeller har fått noe kritikk for dårlig bildekvalitet, og de klarer ikke helt å komme opp til Ixus og Coolpix-standard på det området. Men at de er vanntette (og et par også støtsikre) gjør de meget interessante.

 

Eneste ulempen er de mju'ene som har skyveluke. Disse er det MYE problemer med. Tror ikke noe kamera har like mye problemer med en ting som akkurat dette. Det er en svakhet som de i den senere tid har gått vekk fra. Bare synd at de ikke gjorde det mye før.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...