Gå til innhold

TEST: TerraTec Noxon iRadio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Vet noen hva de fysiske dimensjonene på iRadio er? Har trålt nettsidene til leverandøren uten å finne noe informasjon om dette.

 

Erlend

7440150[/snapback]

Den er ca 22x13x13 cm stor. Jeg kjøpte den som "kjøkkenradio", og synes det er en kjekk liten sak. Masse radiostasjoner og all musikk på PC'en tilgjengelig.

 

Det kom en firmwareoppdatering her om dagen som bl.a inneholder podcast, klokke og diverse annet. Det skal også være mulighet for ogg avspilling, men det funket ikke særlig bra på de ogg filene jeg fant på maskinen min.

 

http://supporten.terratec.net/index.php?na...enu=5&page_id=2

Lenke til kommentar

Noen som vet om den vil støtte FLAC? Eller om den vil støtte en Upnp server som kan streame FLAC ut som mp3 ellerno slikt?

 

EDIT:

Upnp Serveren som følger med en plugin for FLAC-Wac transcoding, men artig og merkelig nok er -dette- også tilfelle.

iRadio støtter ikke avspilling av WAV-filer, og dermed får vi ikke målt lydkvaliteten med RightMark.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Hei ! Har nettopp kjøpt denne, men har et lite problem:

 

Radioen slår seg av (strømmen kuttes) rett som det er. Den er mest stabil når koblet til kablet nettverk, men også da hender det at den bare slår seg av og på igjen. På det trådløse nettverket skjer det etter 5 minutter til 30 minutter. Etterpå blir den hengende på "Accessing network adress...".

På det kablede nettverket henger den ikke, men blir stående i hovedmenyen.

 

IRRITERENDE, for ellers er produktet genialt. Satt opp i nettverket på under 5 minutter og fant mine 160 GB med musikk på serveren. Lyden er også helt OK, og koblet opp med eksterne høyttalere er det den nye lekkerbisken i dagligstua/kjøkkenet. Men stadige avbrekk altså...

 

Virker som det er mest kritisk ved søk i mapper eller "belastning" på nettverket.

Har 6,5 MB ADSL-linje, Gigabit nettverk så det skal ikke være nettverkets feil...

 

Noen som har samme problem, evt. byttet inn radioen og blitt kvitt det ???

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...