Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser, dual-core optimizer sin skyld?


Anbefalte innlegg

Har en maskin som har jukset litt i det siste, den låser seg bare helt på tilfeldige steder, og noen ganger vil den ikke reebote etter dette, må la den stå en stund, prøve mange ganger eller noe sånt.

 

Vet ikke om dette begynte *akkurat* etter at jeg installerte AMD Dual Core Optimizer (som var til windows xp, ikke windows xp 64 bit som jeg kjører).

Siden dette programmet ikke fungerer på xp64, avinstallerte jeg det igjen, men det virker ikke som om alt er borte, for hver gang jeg booter popper det opp "new hardware found" osv. som refererer til prosessoren.

Har installert vanlige prosessordrivere.

 

I følge denne artikkelen,, har mange brukere hatt problemer med system hangups etter å ha installert Dual Core Optimizer. MS skal visstnok ha laget en hotfix, sjekket med windowsupdate og fant 0 nye oppdateringer, så enten er ikke hotfixen laget til xp64, eller så har jeg allerede installert den.

 

Finnes det noen måte å få fjernet "restene" av amd dual core optimizer? Er drittlei av å ha et system som kan finne på å fungere fint i flere dager, for å så henge 10 ganger på rad i løpet av 30 minutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant akkurat ut at Dual Core Optimizer alikevel støtter xp64.

Grunnen til at jeg trodde det ikke gjorde det, var at det ble installert i "program files (x86)"-folderen, og at det kræsjet under installasjon fordi det ikke fant en fil.

Reinstallerte det og pekte manuelt til fila nå.

Tvang også RAM til å kjøre på 2T, siden jeg har lest at en del browsere kræsjer med 1T og flash-sider.

 

Da var det bare å krysse fingrene.

Lenke til kommentar

Vel, etter at jeg installerte DC optimizer på nytt, leste jeg denne posten og lastet ned Memtest86, brant det ut og reebotet.

0 feil på ett pass. Skal kjøre det flere pass i natt.

 

Restartet så maskina, og nå viser det seg at maskina kræsjer i login HVER gang den starter DC optimizer. Har lest om maaange andre med samme problem.

Så disablet DC optimizer med safe mode->msconfig.

Fikk logget inn i vanlig modus igjen, men da begynte windows å gi meg "an error has occured"-feilmeldinger hele tiden, og henviste til en device driver som har fått windows til å henge.

Avinstallerte derfor DC optimizer via det medfølgende avinstalleringsprogrammet, og nå får jeg ikke *de* feilmeldingene lenger i hvert fall.

 

Får bare vente og se om maskina fortsetter å fryse/nekte reboot.

 

Hvis den fortsatt gjør det, blir neste steg system restore til før jeg prøvde å installere DC optimizer første gangen (den skriver bl.a. til boot.ini o.l.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...