Gå til innhold

Trekassa mi - Kommentartråd - Vannkjøling it is!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal være under CD/DVD-rommen? Plass til viftestyring, ekstra DVD, osv?

 

Goscinny ;)

7371722[/snapback]

Ja, var det jeg tenkte. Kommer sikkert til å komme noe der etterhvert.

 

Kabinettet kommer nok til å bli litt mindre. Håper å komme med en update i slutten av uka / til helgen. De fleste delene har forhåpentligvis kommet innen da. :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kabinettet ser ganske svært ut :tease:

 

Hvor kjøpte du 7900 GTO fra? Det er umulig å få tak i det jo!

7460254[/snapback]

Kabinettet blir nok mindre enn det som er på tegningen.

 

Jeg kjøpte kortet fra Netshop. Sjekk i prisguiden for å se hvem som har det.

Av en eller annen merkelig grunn står ikke Netshop der lenger... :hmm:

7460275[/snapback]

 

Hadde de det på lager hos netshop når du kjøpte det?

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Hadde de det på lager hos netshop når du kjøpte det?

7460291[/snapback]

Ja, er ganske sikker på det. Jeg fikk vel kanskje det siste... :roll:

 

Det ser visst ikke ut til at noen av de andre har det på lager heller, så du får vel vente å se.

 

 

Nå går jeg straks og fortsetter med bygginga, etter å ha funnet ut av hvordan jeg vil ha hovedkortet... :hmm:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt en vifte til høyre for der prosessoren skal være.. ;)

 

Forresten, hvilket program bruker du for å tenge det der?

7463002[/snapback]

Du mener i tillegg til de som er der?

Har gjort en liten endring nå, så luftstrømmen går litt bedre. Da er det vel kanskje ikke nødvendig med flere vifter, men jeg ser det an etterhvert når jeg ser hvordan det blir.

 

Det er tegnet i Google SketchUp. :)

 

Vet ikke helt om det er så lurt å snu hovedkortet opp ned når chipsettet ditt er avkjølt av heatpipes. Det går i allefall ikke med ASUS A8N-SLI Deluxe so er heatpipe avkjølet.

 

7463348[/snapback]

Du har jo et poeng der... :hmm:

 

Hva er det egentlig inni de rørene? Hvis det bare er metall, skulle man jo ikke tro at det hadde noe å si, men hvis det er en eller annen væske, kan det jo være lurt å tenke på det.

 

I bruksanvisningen står det:

When installing the motherboard, make sure you place it into the chassis in the correct orientation. The edge with external ports goes to the rear part of the chassis as indicated in the image below.

De sier jo bare at det er pga. at kanten med de eksterne portene som skal stå ut av kabinettet (noe enhver edru person ville skjønt), og ikke at det er pga. heatpipes... :hmm:

 

Dessuten har man jo ikke noe valg i f.eks. dette kabinettet (samme som jeg linket til lenger opp), det er jo laget for å montere kortet andre veien.

 

Men en veldig god ide, har gjort helt samme tingen på mitt kabinett.

7463348[/snapback]

Du mener god idé fordi grafikkortet kommer riktig vei?

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Vet ikke helt om det er så lurt å snu hovedkortet opp ned når chipsettet ditt er avkjølt av heatpipes. Det går i allefall ikke med ASUS A8N-SLI Deluxe so er heatpipe avkjølet.

 

7463348[/snapback]

Du har jo et poeng der... :hmm:

 

Hva er det egentlig inni de rørene? Hvis det bare er metall, skulle man jo ikke tro at det hadde noe å si, men hvis det er en eller annen væske, kan det jo være lurt å tenke på det.

 

I bruksanvisningen står det:

When installing the motherboard, make sure you place it into the chassis in the correct orientation. The edge with external ports goes to the rear part of the chassis as indicated in the image below.

De sier jo bare at det er pga. at kanten med de eksterne portene som skal stå ut av kabinettet (noe enhver edru person ville skjønt), og ikke at det er pga. heatpipes... :hmm:

 

Dessuten har man jo ikke noe valg i f.eks. dette kabinettet (samme som jeg linket til lenger opp), det er jo laget for å montere kortet andre veien.

 

Men en veldig god ide, har gjort helt samme tingen på mitt kabinett.

7463348[/snapback]

Du mener god idé fordi grafikkortet kommer riktig vei?

7464044[/snapback]

Det er en veske inni rørene.

 

Vel, har du et PCV1000 eller lignende, da sliter du når du har et heatpipe basert system.

 

Nei, jeg har snudd hovedkortet opp ned. Eller jeg har bokstavelig talt snudd hele kabinettet opp ned.

Sjekk BMB prosjektet mitt i signaturen hvis du vil se mer ;)

Lenke til kommentar

Neinei, da får jeg vel satse på å sette det riktig vei. Da vil altså det hele bli speilvendt i forhold til tegningen.

 

Egentlig litt merkelig at grafikkortet er laget så vifta kommer ned, hadde jo sett bedre ut at den var opp, synes jeg...

 

Takk for informative svar! Ser bra ut, det prosjektet ditt, Klekkus! :)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...