Gå til innhold

Firekjernehovedkort fra MSI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de innført sli "bytte" kortet igjen? (De som ikke skjønner hva jeg mener kan se på brikken mellom pci-e portene)

 

Ellers synes jeg det er litt få s-ata porter :thumbdown:

 

En bra ting er at brikkesettet ikke produserer så mye varme. (sett ut ifra at det er små kjølere) Litt overraskende at forskjellen er så stor på varme mellom 680 og 650. Det har sikkert noe med at 680 har store kjølere siden den er mer rettet mot overklokkere.

Lenke til kommentar

siden det er snakk om kjøleren på "southbridge" vil jeg gjette at værken

høyden eller varmeproduksjonen er noe å skrive hjem om.

(og man skal ha noen over middels kjøleløsningen for å krasje i sb-kjøleren)

Om den skulle være en millimeter for høy er det bare å finne vinkelsliperen :dremel:

(eller en gammel chipsettkjøler fra SD-Ram tiden og "lime" på)

 

værre var det når Gigabyte og noen andre plaserte northbridge rett bak skjermkortporten :mad:

Lenke til kommentar
Og igjen har de klart å sette Chipsett kjøleren under skjermkortet  :no: , 88000gtx passer ikke på det kortet for viften krasjer i den passive kjølingen  :w00t:

7321586[/snapback]

 

Slik det ser ut for meg har kjøleren så lav profil at den går klar av skjermkortet. Det er ikke så veldig mange andre plasser å gjøre av den heller, men det må nok gjøres noen endringer når skjermkortene begynner å bli så store som de nye DX10 kortene. En brikkesetts kort er vel fremtiden kansje?

Lenke til kommentar
siden det er snakk om kjøleren på "southbridge" vil jeg gjette at værken

høyden eller varmeproduksjonen er noe å skrive hjem om.

(og man skal ha noen over middels kjøleløsningen for å krasje i sb-kjøleren)

Om den skulle være en millimeter for høy er det bare å finne vinkelsliperen :dremel:

(eller en gammel chipsettkjøler fra SD-Ram tiden og "lime" på)

 

værre var det når Gigabyte og noen andre plaserte northbridge rett bak skjermkortporten :mad:

7322377[/snapback]

Om det er snakk om NB eller SB er jo aldri en selvfølge noen av dem, det må sjekkes for hvert kort. NB'en er selvf. verre, men hvorfor skal noen av dem stå akkurat på høyde med skjermkortene som er de korta som oftest krever mest plass?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du kan også bare flytte pci-e til bunnen. Hvorfor i all verden skal man lage dårligst plass til pci ex kort. Helt i bakvent land¨¨

 

No synes ikke jeg at kjøleren kommer under kortet da. Det vil ligge imellom.

 

Jo den ligger under viften til 8800gts\gtx

7323441[/snapback]

 

ja helt enig..hva trenger man egentlig pci kort til... har godt eksternt lydkort jeg så det så..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...