Gå til innhold

Mobyson med brudd på markedsføringsloven


Anbefalte innlegg

I mai skrev Amobil at Telio fikk kjeft for å kalle seg billigst, det tross at de var billigst i følge malen i Telepriser.nos mobilkalkulator. I dag så jeg noe jeg tror er nytt brudd på markedsføringsloven i telebransjen.

 

Du får Mobyson Push Mail via Telenors nett, men til våre rimelige priser. Ikke bare har vi Norges beste bedriftsavtaler, Mobyson Push Mail er Norges sikreste og mest fleksible mailløsning.
Greit Mobysons pushmail-løsning er sikker, men sikreste i Norge?

 

Den norske BlackBerry-tilbyderen Trigcom tilbyr mail med trippel DES (192bit), AES (256bit) og S/MIME. Er Mobysons løsning virkelig sikrere enn Trigcoms? :dontgetit:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I mai skrev Amobil at Telio fikk kjeft for å kalle seg billigst, det tross at de var billigst i følge malen i Telepriser.nos mobilkalkulator. I dag så jeg noe jeg tror er nytt brudd på markedsføringsloven i telebransjen.

 

Du får Mobyson Push Mail via Telenors nett, men til våre rimelige priser. Ikke bare har vi Norges beste bedriftsavtaler, Mobyson Push Mail er Norges sikreste og mest fleksible mailløsning.
Greit Mobysons pushmail-løsning er sikker, men sikreste i Norge?

 

Den norske BlackBerry-tilbyderen Trigcom tilbyr mail med trippel DES (192bit), AES (256bit) og S/MIME. Er Mobysons løsning virkelig sikrere enn Trigcoms? :dontgetit:

7300012[/snapback]

 

kanskje sikrere ift fleksibilitet fordi trigcom er beregnet på BB? ;) Det finnes jo mange slike eksempler på at reklamer overdriver, se på lefdal som kjørte prisgarantien sin og alltid skulle være billigst men som mange slet med når de stod der i butikken og krevde mellomlegget.

Lenke til kommentar

I hvilken reklame stod det at de var sikrest? Fant ikke noe på nettsiden, men det jeg fant var derimot:

 

Norges rimeligste mailløsning

Det er jo en direkte løgn, da det finnes billigere løsninger, f.eks MySmartPhone.no som koster 60kr eks/mva, mens Mobyson koster 76kr eks/mva (per måned).

 

support på annen måte enn via telefon/mail.

7300788[/snapback]

Hvilken annen måte? Personlig fysisk assistanse?

Lenke til kommentar
I hvilken reklame stod det at de var sikrest?

Annonsen i sin helhet:

Push Mail.

Oppdatering fra mobil

til pc. Og fra pc til mobil.

Over alt.

 

(Et bilde av en PC med Nokia N70-tastatur.)

 

Tenk om mobilen og pcen din snakket sammen. Tenk at dette skjedde helt av seg selv, hver gang du gjorde en avtale eller sendte en mail. Mobyson Push Mail er en ny tjenste som gjør akkurat dette, uansett hvor du er. Legger du til en ny avtale mens du er ute og reiser, oppdateres kalenderen på jobbmaskinen din samtidig. Og omvendt. Både tidsbesparende, smart og like enkelt som SMS. Du får Mobyson Push Mail via Telenors nett, men til våre rimelige priser. Ikke bare har vi Norges beste bedriftsavtaler, Mobyson Push Mail er Norges sikreste og mest fleksible mailløsning. Mobyson Push Mail; Din jobbmail på mobilen.

 

OPPSTART ER ENKELT OG EFFEKTIVT, DET TAR 15 MINUTTER Å FÅ PUSH MAIL PÅ MOBILEN DIN.

Ring Mobyson Bedriftskundeservice 02122 for våre gunstige bedriftsavtaler eller se pushmail.no for pristilbud og mer informasjon.

En faksimile finnes her.

 

Litt merkelig Mobyson velger å ikke nevne de er "Norges sikreste" på nettsiden.

 

 

[edit] I Aftenposten torsdag 23. november på side åtte i økonomidelen står anonnsen på nytt. Den inneholder fortsatt påstanden om at Mobyson Push Mail er Norges sikreste mailløsning.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...