Gå til innhold

Enkelt kort for Core 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Abit har lansert et prisgunstig hovedkort som støtter Intel Core 2. Kortet har likevel bra med utvidelsesmuligheter.

 

Les mer

7196785[/snapback]

Naturlige konkurrenter til dette må jo være asrock sine billige hk.

7196976[/snapback]

De er vel stort sett basert på enda eldre og billigere chipsett og hvertfall ett av dem krever at du overklokker FSB dersom du ikke bruker den mobile varianten av C2D.

 

ASRock har vel C2D kort med både DDR(1) og AGP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Abit har lansert et prisgunstig hovedkort som støtter Intel Core 2. Kortet har likevel bra med utvidelsesmuligheter.

 

Les mer

7196785[/snapback]

Naturlige konkurrenter til dette må jo være asrock sine billige hk.

7196976[/snapback]

De er vel stort sett basert på enda eldre og billigere chipsett og hvertfall ett av dem krever at du overklokker FSB dersom du ikke bruker den mobile varianten av C2D.

 

ASRock har vel C2D kort med både DDR(1) og AGP.

7197155[/snapback]

 

Asrock har/har hatt flere ulike hk basert på flere chipset for Core 2 Duo.

Har selv prøvd/hatt to (i945G og Radeon Xpress 200), men det finnes flere typer.

"Billig og bra!" :D

Lenke til kommentar
Få på plass et kort med agp og ddr1-støtte samt muligheter for å justere vcore, så kan jeg faktisk bli fristet. Hvis ikke er det griseklokket Prescott på vann enda en stund for min del.

:)

7197094[/snapback]

 

 

ASRock 775Dual-VSTA

 

Støtter DDR2 PC25300/667Mhz og DDR PC3200/400Mhz.

 

Støtter vel alle CPUer som for øyeblikket finnes til Socket 775, selvsagt inkludert Core 2 Duo.

 

Har både AGP8X og PCI-E grafikkspor (vet ikke hvilken overføringshastighet på PCI-E-sporet).

 

Om du kan justere VCore har jeg ikke sjekka, men det kan godt hende.

 

 

Aberet er vel bare 2stk S-ATA 1.5Gb/s og kun 100Mbit/s integrert LAN.

 

 

Oppgraderte PCen til lillebroren min med kortet, og det funker som bare det.

Endret av daffodiL
Lenke til kommentar
Støtter DDR2 PC25300/667Mhz og DDR PC3200/400Mhz.

 

Støtter vel alle CPUer som for øyeblikket finnes til Socket 775, selvsagt inkludert Core 2 Duo.

 

Har både AGP8X og PCI-E grafikkspor (vet ikke hvilken overføringshastighet på PCI-E-sporet).

 

Om du kan justere VCore har jeg ikke sjekka, men det kan godt hende.

 

 

Aberet er vel bare 2stk S-ATA 15Gb/s og kun 100Mbit/s integrert LAN.

 

 

Oppgraderte PCen til lillebroren min med kortet, og det funker som bare det.

7197413[/snapback]

Må si at jeg har problemer med å svelge VIA chipsett og hvertfall til Intel, utav egen erfaring er det nærmest som å be om trøbbel. Mulig de har blitt bedre da, har unngått VIA de siste 5+årene.

Lenke til kommentar

Kjenner til det Asrock-kortet, men det har foreløpig ingen mulighet for justering av vcore. Dermed smaker det mer å beholde det gamle oppsettet en stund til, i og med at jeg har highend ddr-ram og bortimot det kraftigste gfx som er å oppdrive til agp. Med vann og overklokking er det ikke så aller verst.

 

Synes det er positivt at det kommer kort med parallell og serieporter enda, har hatt et par hodepiner de siste årene for å finne egnede kort som skal stå mot systemer som styres via disse portene. Man bytter helst ikke et multimill automatisert anlegg fordi det er vanskelig å få tak i et hovedkort med serieport, så dette er positivt. Og ja, jeg vet at det finnes overganger fra usb til diverse, men de jeg har prøvd har hatt diverse "bivirkninger" i form av diverse ustabilitet o.l.

Lenke til kommentar
Få på plass et kort med agp og ddr1-støtte samt muligheter for å justere vcore, så kan jeg faktisk bli fristet. Hvis ikke er det griseklokket Prescott på vann enda en stund for min del.

:)

7197094[/snapback]

Dual 775-vsta har jeg selv, og der er det bare å kjøre denne enkle modden for å få mere volt på både core 2 og eldre p-d cpuer. Vmod. Denne modden er også lett reversibel da man ikke hardmodder noe. Finns flere modder til disse hkene for å få mere vdimm og volt på chipsett, om jeg husker rett var det blyantmodder her og. Så de er både lette og utføre og fjerne. Det koret jeg nevnte har både ddr, agp og pcie 4x og ddr2. Så her kan du velge og vrake hva du skal bruke av utstyr. Se anandtech for en nærmere test av kortet. Pcie 4x porten er en liten flaskehals ved bruk av 7900 og x1xxx skjermkort i høye oppløsninger.

Lenke til kommentar
Støtter DDR2 PC25300/667Mhz og DDR PC3200/400Mhz.

 

Støtter vel alle CPUer som for øyeblikket finnes til Socket 775, selvsagt inkludert Core 2 Duo.

 

Har både AGP8X og PCI-E grafikkspor (vet ikke hvilken overføringshastighet på PCI-E-sporet).

 

Om du kan justere VCore har jeg ikke sjekka, men det kan godt hende.

 

 

Aberet er vel bare 2stk S-ATA 15Gb/s og kun 100Mbit/s integrert LAN.

 

 

Oppgraderte PCen til lillebroren min med kortet, og det funker som bare det.

7197413[/snapback]

Må si at jeg har problemer med å svelge VIA chipsett og hvertfall til Intel, utav egen erfaring er det nærmest som å be om trøbbel. Mulig de har blitt bedre da, har unngått VIA de siste 5+årene.

7197434[/snapback]

Har akkurat samme forholdet til via som du, men kjøpte Asrock kortet mitt kun for å bruke midlertidig siden det var så billig. Ytelsen er ikke helt i toppen, men stabilt det var det uten tvil.

Lenke til kommentar
Siden det er to 16X-slotter på hovedkortet betyr vel det at du kan kjøre SLI eller crossfire. Hva kan du kjøre?

7198372[/snapback]

 

Videre har IL9 Pro to PCIe x16-porter, hvorav den ene har x4 signal
Det høres ikke akkurat ut som SLI for meg. Men det er kanskje mulig med uoffisielle drivere eller lignende.
Lenke til kommentar
Det høres ikke akkurat ut som SLI for meg. Men det er kanskje mulig med uoffisielle drivere eller lignende.

Ja den kan brukes til sli. Men kort nr 2 blir en del dårligere.

 

Samt er det ikke noe nytt at 945p støtter core 2

Mitt gamle asus kort gjør det :)

Bare en liten bios oppdatering så støtter vell de fleste 945p core 2 :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dual 775-vsta har jeg selv, og der er det bare å kjøre denne enkle modden for å få mere volt på både core 2 og eldre p-d cpuer. Vmod. Denne modden er også lett reversibel da man ikke hardmodder noe. Finns flere modder til disse hkene for å få mere vdimm og volt på chipsett, om jeg husker rett var det blyantmodder her og. Så de er både lette og utføre og fjerne.

7197734[/snapback]

Skal det være en aldri så liten bump :)

 

Lurer på om det er hensiktsmessig å gjøre vcoremod med dette kortet. Er det sannsynlig at kortet gir opp før cpu trenger høyere spenning? Tar gjerne mot linker til andre modder som kan bidra til å øke stabil fsb på dette kortet. Hvor skaffer man forresten en egnet blyant/penn? Har prøvd slike modder med vanlig blyant, uten resultat overhodet.

 

Har det forresten skjedd noe på bios-fronten på dette kortet? Noen nye spenningsjusteringer eller lignende?

:)

Lenke til kommentar

Dual 775-vsta har jeg selv, og der er det bare å kjøre denne enkle modden for å få mere volt på både core 2 og eldre p-d cpuer. Vmod. Denne modden er også lett reversibel da man ikke hardmodder noe. Finns flere modder til disse hkene for å få mere vdimm og volt på chipsett, om jeg husker rett var det blyantmodder her og. Så de er både lette og utføre og fjerne.

7197734[/snapback]

Skal det være en aldri så liten bump :)

 

Lurer på om det er hensiktsmessig å gjøre vcoremod med dette kortet. Er det sannsynlig at kortet gir opp før cpu trenger høyere spenning? Tar gjerne mot linker til andre modder som kan bidra til å øke stabil fsb på dette kortet. Hvor skaffer man forresten en egnet blyant/penn? Har prøvd slike modder med vanlig blyant, uten resultat overhodet.

 

Har det forresten skjedd noe på bios-fronten på dette kortet? Noen nye spenningsjusteringer eller lignende?

:)

7580752[/snapback]

På core 2 dou så er vel egentlig ikke voltmodding av vcore noe must med dette hket da fsb ikke klokker særlig mer enn til 300, og det klarer vel omtrent alle cpuer uten vcore modd. Har man derimot en p-d så kan det være hensiktsmessig. Elfa har ledende penner, mulig clas olson selger sånne de også. Dette hket har ikke vcore justering med nyeste bios heller, stort sett bare fiksing av minne timings de nyeste biosene fikser. For å få høyere fsb på dette kortet så er det endel modder av chipsettspenning og minnespenning på vrzone forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...