Gå til innhold

Oppgradering gjelder ikke Vista Ultimate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva inneholder denne versjonen som de andre ikke har??

7188763[/snapback]

 

Ultimate har vel alt som alle de andre versjonene har tilsammen, merklig at det ikke går ann å oppgradere til den. Men jeg må innrømme jeg har mistet litt oversikten selv. Hva er forskjellen på Home Premium og Vista business? Litt usikker på om det er noe å hente på å få slått sammen disse to.

 

AtW

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår gjelder dette for oppgraderingsprogrammet knyttet til kjøp av ny PC i perioden fram til 15.3 (var det ikke omtrent den datoen).

 

Informasjonen forteller ikke noe om hvilke muligheter de av oss som har fullversjon av XP Prof i dag (ikke OEM), men det vil ikke forundre meg om det vil bli umulig å oppgradere fra XP Prof til Vista Ultimate til redusert pris. Men dette vet sikkert andre bedre.

 

Helt greit for meg, bare et argument til for å ikke å oppgradere.

 

Må si jeg begynner å bli passelig frustrert over MS sin oppdeling i versjoner og manglende kundevennlige policy.

 

Kanskje de burde lære av Adobe, som virkelig gir rabatter på oppgradering. Kjøpte ImageReady da det kom, i neste versjon ble det integrert med Photoshop, oppgraderingspris (inkl PS) noe over 1 000 kr. I dag sitter jeg med CS Premium 2.1, og har betalt tilsammen litt mer enn pakka koster ny (at pakka er dyr er en annen sak)

Lenke til kommentar

Alle versjonene er til å bli gal av. MS har tross alt vært elskverdige nok til å lage et program som skal hjelpe deg og velge, men det blir dyreste varianten hver gang. Så hvorfor ikke bare lage en versjon.. som funker. Eventuelt en 'arbeids' og en 'spill og multimedie' versjon. Da skjønner alle hva de skal ha med en gang og kanskje prisen blir litt fornuftig. Det koster tross alt penger å utvikle ti nesten like versjoner..

Lenke til kommentar
Alle versjonene er til å bli gal av.

7188920[/snapback]

 

Er bare tre som er aktuelle for hjemmebrukere.

 

* Home Basic - Omtrent XP Home, fraværende glasseffekt

* Home Premium - Tilsvarende XP Media Center edition, program for å lage DVDer, HD-støtte i Movie Maker, tablet-PC støtte, støtte for prosjektor over nettverk, synkronisering mellom maskiner

* Ultimate - Alt i Premium, kryptering av disk/sikker oppstart, innebygget Virtual PC, system for å kjøre Unix-programmer oppå Windows, eksklusive programmer fra Microsoft (Windows Ultimate Extras), gjenoppretting av gamle filversjoner, og en god del mer

 

For en total oversikt:

http://img100.imageshack.us/img100/662/vistaskuguide2zu.gif

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg skjønte aldri vitsen med WIndows XP Home og Professional heller. De fleste med litt vett i skallen har jo valgt Professional uansett. Home er altfor begrensa hva nettverksfunksjonalitet angår og har en del mangler som bare er unødvendig. Så mye tull bare for å selge en nedpriset versjon (eller kansje det bare var Professional som var priset opp).

 

Dette som Microsoft nå gjøre ved å selge flere utgaver er bare en måte å øke inntjeningsgrunnlaget på. Samme som matvareprodusenter gjør ved å selge stort sett samme produkt i flere varianter (mindre sukker samme smak ??) og det å bytte merkenavn.

Lenke til kommentar
Alle versjonene er til å bli gal av.

7188920[/snapback]

 

Er bare tre som er aktuelle for hjemmebrukere.

 

* Home Basic - Omtrent XP Home, fraværende glasseffekt

* Home Premium - Tilsvarende XP Media Center edition, program for å lage DVDer, HD-støtte i Movie Maker, tablet-PC støtte, støtte for prosjektor over nettverk, synkronisering mellom maskiner

* Ultimate - Alt i Premium, kryptering av disk/sikker oppstart, innebygget Virtual PC, system for å kjøre Unix-programmer oppå Windows, eksklusive programmer fra Microsoft (Windows Ultimate Extras), gjenoppretting av gamle filversjoner, og en god del mer

 

For en total oversikt:

http://img100.imageshack.us/img100/662/vistaskuguide2zu.gif

7189018[/snapback]

 

Takk for oversikten, skal studere den litt nærmere, for meg synes jeg business kanskje virker litt mer aktuell enn Home, bedre nettverksfunksjonalitet er for meg viktigere enn noe media-center-dill. Ihvertfall på hovedPCen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så kjapt gjennom den vistaskuguide2zu.gif fila som er referert noen meldinger lenger oppe. Der står det at Home Premium ikke støtter "Two processor (two processor sockets) support"... skulle ikke AMD ifm en "4"-kjerne løsning benytte 2 socket for sin løsning eller er jeg på bærtur deluxe ? I så fall, hva vil konsekvensen bli i forhold til Home Premium ?

Lenke til kommentar
ser det ikke er med WindowsAero på Home Basic. Er ikke det litt vel drøyt da? Hva er vitsen med Vista da?

 

Utrolig...

7189195[/snapback]

 

Til tross for at de har fjernet veldig mye av det som "var gøy" med Vista når det først ble presentert, så er det endel mer viktige frobedringer enn Aero, blant annet håper jeg sikkerheten virkelig har fått seg en skikkelig puss, og nettverksdelen har også godt av en liten endring.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mente også det tidligere var en funksjon for gamere som gjorde at Vista la ned alle unødvendige prosesser under spilling slik at man frigjorde mest mulig ressurser. Er dette implementert i Home Basic, eller må man på på Pro Ultmaite Over The Top Extra Price utgaven for å få dette.. :p

Aero-skin får man sikkert uansett henta ned fra 3.part helt gratis uka før Vista slippes.

Lenke til kommentar

a. Software Other than Windows Anytime Upgrade. The first user of the software may reassign the license to another device one time. If you reassign the license, that other device becomes the "licensed device."

 

b. Windows Anytime Upgrade Software. The first user of the software may reassign the license to another device one time, but only if the license terms of the software you upgraded from allows reassignment.

 

Dette begynner å bli latterlig.

Når blir linux et alternativ som spillplattform? I want out.

Lenke til kommentar
Om du kjøper et nvidia kort så har dem greie drivere til Linux der, så ingen grunn til å vente.

7189333[/snapback]

 

Hehe, linuxdrivere hjelper ikke stort når man ikke har DirectX. Og jada, vet om cedega etc, men det funker fortsatt heller dårlig sett i forhold til native windows.

7189348[/snapback]

 

Hva med denne løsningen:

http://www.coloradoan.com/apps/pbcs.dll/ar...INESS/610180339

 

Linux og PS3. Fullverdig PC (mediasenter) og spillmaskin i èt!

 

Trur dette blir min neste hjemme PC :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...