Gå til innhold

TEST: Acoustic Energy Aego M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns ikke mangel på fjernkontroll, digital inngang eller flere innganger er nok til å trekke ned her, dette er flisespikkeri. Virker som et interresant system til en billig penge i forhold til kvaliteten, er ikke mange høyttalersystemer beregnet for pc/mp3, uansett prisklasse, som får så mye skryt for lydkvalitet og frekvensrespons!

Lenke til kommentar
Ved neste test anbefaler jeg bruk av WinMLS 2004 så får dere ut noe mer nyttig informasjon, som f.eks. frekvensrespons. :)

 

 

Dessuten er linken til Rightmark audio.rightmark.ORG. ;)

6998854[/snapback]

 

digital inngang er i følge alle hifi sjapper du vil spørre, helt meningsløst uten 5.1 dts.

 

så lenge det er snakk om stereolyd, har det faktisk ingen funksjon i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Hvorfor quoter du meg når du ikke svarer på innlegget? ;)

 

 

Men jeg kan svare deg, uansett:

 

Det er jo bare enda en grunn til å ikke ta alt "hifi-sjapper" sier for god fisk.

Et poeng med digital inngang er at da slipper man å bruke DA-omformeren på lydkortet som kan være dårligere enn den på forsterkeren (om den har). :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei har nettop åpnet pakken nå,

kan ikke gi noe innspill på lydkvallitet ennå

da de er koblet til det sureste integrerte lydkortet *ever* for öyeblikket,

pluss at de ikke er innspillt enda heller..

 

Men jeg kan påpeke en feil i artikkelen;

minijack tilkoblingen på forsiden er ikke headphones out,

det er en linje inngang, og kobler automatisk ut den andre inganngen (den bak) hvis man putter en minijack inn i den.

 

dette er både bra og dårlig på en måte; man har to linje innganger og kan enkelt koble til f.eks en ipod hvis systemet vanligvis er tilkoblet f.eks en data, uten å rote bak,

men jeg hadde dog önsket meg headphones out også....'

 

vil også påpeke at dette settet er vesentlig billigere Storbritania, og kan kjöpes ned mot

80 pund, det vil si ca tusen kroner, så hvis dere finner en webshop som sender til Europa med en overkommelig fraktpris kan dette väre en (bedre) mulighet.

hmm, men da vil du trenge en converter fra 110 til 220 volt tror jeg...

 

selv kjöpte jeg dem i Finland der jeg bor for öyeblikket for 198 euro (ca 1670 kr)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

gammel tråd men..

 

Åpna pakken og var litt urolig for at jeg hadde falt for 'nok et impulskjøp', og tenkte kanskje mine gamle(innkjøpt 2k, Altec Lansing ATP5) høytalere låt ca like bra, da dem faktisk låter helt ok til pc høytalere være, men hvor feil kan man ta, disse høytalerne låter utrolig bra, er så man kommer på grensen opp mot hi-fi kvalitet.

 

Testen er jo helt på jordet man må ta dem for hva dem er med fokus på lyd, at man ikke har fjernkontroll er jo totalt uinteressant med tanke på lydkvalitet som oppveier flere ganger en fjernkontroll, vel verdt penge kan jeg bare si, creative og logitech har ikke noe stille opp med når det kommer til lydkvalitet, og at man bruker et logitech høyttaler sett som referens burde egentlig fortelle litt....

 

Jeg har 2 negative punkt om produktet etter 1 times bruk og etter hørt på alt fra klassisk symfoni til black metal(som dem taklet *veldig* bra til pris og med mp3 som kilde)

 

1. Volum 'knappen' virker billig, ikke presis når man vrir på den og noe er det som 'tar imot'.

 

2. Dempningen er for dårlig, hører sus selv ved lavt volum :(( og det er veldig negativt!

 

Diskant, mellomtone og bass virker veldig samstemt, med diskant som kanskje spesielt fremtredende og det uten være plagsom for ørene, akkurat slik *jeg* vil ha det :)

 

Alt i alt, årets beste kjøp, jeg er så overrasket!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ja etter å ha hatt dem en tid nå kan jeg også slutte meg til at lydkvaliteten er veldig veldig

god med en bra kilde og god plassering.

Dette er hifi lyd og ikke "data lyd" .

Du kan virkelig høre det ved gode akustiske innspillinger.

De takler også det meste av musikk.

 

Utrolig bra for prisen, men ja man må være klar over at dette er

et sett som ikke er retta primært mot databruk, men mot veldig god gjengivelse av musikk,

til en relativt rimelig penge.

 

så enig, det blir feil å samenligne dette med produkter fra creative o.l.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...