Gå til innhold

SFF-boks med Core 2-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal ikke jeg benekte at 945G Express brikkesettet til intel kan ta core 2 duo, men ut ifra det jeg kan se fra hjemmesiden intel.com, støtter dette brikkestettet disse prosessorene:

 

 

Intel® Pentium® D Processor

Intel® Pentium® 4 Processor supporting Hyper-Threading Technology

Intel® Celeron® D Processor

 

link: http://www.intel.com/products/chipsets/945g/

 

Shuttle har en pc bygget på samme brikkesett, og det støtter ikke core 2 duo. Her er kombabilitestsiden for den pcen: http://global.shuttle.com/Support/SupportL...sp?Item=SD36G5M

Jeg kjøpte SD36G5M til min bror men oppdaget ganske fort at kortet ikke støttet core 2 duo.

 

uansett, skal du ha en core 2 duo-kompatibel shuttle må du kjøpe SD37P2, som er basert på 975X brikkesettet. Når det kommer til AOpen er jeg ikke sikker, men rart de klarer å få en prosessor til å virke på et brikkesett Intel side den ikke er kompatibel med.

 

Ellers står det på AOpen sin hjemmeside at pcen i denne artikkelen "bare" kan ha 2GB minne. Jeg vet at det står 4GB på Intel sin hjemmeside, men tror det er en sannhet med modifikasjoner. Slik jeg forstår det støtter ikke hovedkoret "Double-side X16 DDR2 chips". 1 minnebrikke med minnemoduler på begge sider går fint, men om du skal ha to minnemoduler må de være singlesided. Lykke til med å finne 2*2gb singlesided minnebrikker:)

 

Men altså, det jeg skulle si var at 945G Express brikkesettet ikke støtter Core 2 duo i følge Intel sin hjemmeside uansett hva AOpen trykker på sin.

Endret av capy
Lenke til kommentar

I og med at alle bærbare med Core 2 Duo kommer til å bruke 945 brikkesett, er det vel ikke rart at nyere revisjoner av 945G støtter Core 2 Duo. Heller ikke 945PM, som blant annet brukes i Acer TM 8215 er oppgitt å støtte Core 2 Duo på Intel sine sider.

 

AsRock har etter det jeg vet hatt Core 2 Duo klart 945 kort en stund allerede.

 

Vil nok tro at AOpen ikke markedsfører med Core 2 Duo uten at det er en realitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...